Permalänk
Medlem

Skumt fel med Twinmos SP BH5or!

Jag testat o pressa mina Twinmos Speedpremium..

Det underliga är att jag inte får några som helst fel i memtest på alla tester förutom Test nr: 8, och där får jag rätt många fel :S fick nu senast upp till 1500fel på 2h...

Det har ingen som helst betydelse vilken FSB eller timeings jag kör, dom verkar helt enkelt inte gilla volten...

Körde 240fsp i 2-2-2-5 i 3.3v, inget problem i test 5!

Om jag tex testar o kör original fsb och timeings funkar det fint med orignal volt, om jag drar upp volten över 3.0 på minnena så vill inte test 8 vara med o leka :/

Någon som sätt detta tidigare? lösning?

Just nu sitter jag med en winchester cpu, kanske den som bråkar? :S

Tänkte slänga in opteron när jag har tid

Visa signatur

.: ASUS P5W DH Deluxe :: Intel C2D 3.2Ghz ES :: Corsair XMS2 XTREME 2048Mb PC6400 800Mhz :: ATi X1900XTX 512Mb :: WD Raptor 74Gb :: 2x250Gb Samsung P120 RAID 0 :: Antec Neo Power 550W HE :.

Permalänk
Medlem

Ge dom lite inbränning så att dom vet att dom lever. Det har hjälpt på mina 8 uppsättningar. I och för sig så började dom inte fela som dina förens vid 3.4V när dom var nya.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fräd
Ge dom lite inbränning så att dom vet att dom lever. Det har hjälpt på mina 8 uppsättningar. I och för sig så började dom inte fela som dina förens vid 3.4V när dom var nya.

Jag har ju haft dom en längre tid, och jag har bränt in dom 24h minst..

Så jag förstår inte alls varför jag endast får fel i test 8 :S

Visa signatur

.: ASUS P5W DH Deluxe :: Intel C2D 3.2Ghz ES :: Corsair XMS2 XTREME 2048Mb PC6400 800Mhz :: ATi X1900XTX 512Mb :: WD Raptor 74Gb :: 2x250Gb Samsung P120 RAID 0 :: Antec Neo Power 550W HE :.