Permalänk
Medlem

Ni som har iAudio U3

Hej!

Var o köpte en spelare idag men nu när jag öppnat förpackningen verkar det som det är något fel på "joysticken". Den är liksom trög i riktning mot skärmen och klickar inte som den gör i andra riktningar. Så skall det väl inte vara?

Bra första intryck...

Permalänk
Medlem

Min är då inte trög i någon riktning.. åk till inköpsstället så får dom göra ett direktutbyte eller nå

Permalänk
Medlem

Har nu en iAudio U3, och nej, den lilla joysticken är inte trög...
Upplever inga problem.

RIKTIGT bra mp3 spelare det här asså. iPod Nano har fan ingen chans när det gäller ljudet... och EQ...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Hej och tack för svaren. Var och bytte och det var lite samma problem på denna också men inte så det stör. Håller med annars. Grym spelare, och dom medföljande lurarna håller ju riktigt bra klass. Kan ju bara drömma om ljudet med ännu bättre. Stabil kvalitet på spelaren i övrigt. Och man ser simpsons och liknande med behållning på den pytte, men skarpa, skärmen.

Nya beta-firmwaren har hängt sig några ggr dock (typ 3ggr på en veckas användande)

Utan-moms-priset jag fick den för så är den ju helt klart ett grymt köp...

Permalänk
Medlem

Har en iaudio själv och jag är helnöjd med den, stinker kvalité på länga vägar och tyngden när den ligger i handen är grrrrrrreat

Permalänk
Medlem

Min är ungefär likadan, den är inte trög på något vis men den ger inte ifrån sig något hörbart klickljud på samma sätt när man drar spaken mot skärmen.

Permalänk
Medlem

min klickar med, ska den inte vara så?

Permalänk
Hedersmedlem

Min joystick krånglar också, så det blir till att reklamera.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Min är lite trögare när man drar den åt vänster, ja.
Men inget jag liksom stör mig på då det knappast är nämnvärt.

Permalänk
Hedersmedlem

Min joystick reagerar knappt uppåt.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Har nu en iAudio U3, och nej, den lilla joysticken är inte trög...
Upplever inga problem.

RIKTIGT bra mp3 spelare det här asså. iPod Nano har fan ingen chans när det gäller ljudet... och EQ...

Vad är värre än en iPod-fanboy?

Svar: En No-name-fanboy som i sina inlägg alltid ska tracka ner på just iPod...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Vad är värre än en iPod-fanboy?

Svar: En No-name-fanboy som i sina inlägg alltid ska tracka ner på just iPod...

Värre måste ändå vara folk som ska dra igång massa diskussioner och börja tjafsa om saker som dessa. Värst utser jag mig själv till som inte kunde hålla mig från att skriva detta inlägg och därmed späda på ännu mer.

Lägg ner

Ontopic: Har själv en U2 som jag köpte typ en vecka innan U3 kom ut, kändes lagom surt :/. Bra grejer!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag en ny U3 som funkar perfekt.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Vad är värre än en iPod-fanboy?

Svar: En No-name-fanboy som i sina inlägg alltid ska tracka ner på just iPod...

Det är verkligen otroligt hur nödvändigt ditt inlägg var, och din kunskap! Ojoj, HUR kunde du veta att iAudio är no-name?

Seriöst, hoppas du blir varnad. Gah.

OnTopic:
Jag har iAudio X5L, och min joystick gick sönder efter under en vecka. Fast iof, var nog sbm (skit bakom musikspelaren), hade den nämligen i ganska tajta fickor, och försökte byta låt (upprepade ggr). Men sen så (när jag fick en ny av webhallen) så köpte jag skyddet till den, som man kan ha i skärpet.
Nu har det gått ett knappt halvår, och den fungerar fortfarande finfint.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lägg ner tjafset.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Det är verkligen otroligt hur nödvändigt ditt inlägg var, och din kunskap! Ojoj, HUR kunde du veta att iAudio är no-name?

Seriöst, hoppas du blir varnad. Gah.

OnTopic:
Jag har iAudio X5L, och min joystick gick sönder efter under en vecka. Fast iof, var nog sbm (skit bakom musikspelaren), hade den nämligen i ganska tajta fickor, och försökte byta låt (upprepade ggr). Men sen så (när jag fick en ny av webhallen) så köpte jag skyddet till den, som man kan ha i skärpet.
Nu har det gått ett knappt halvår, och den fungerar fortfarande finfint.

Om någon borde bli varnad är det väll snarare du som kallar mig idiot. Riktigt moget...

I mitt första inlägg konstatera jag bara att jag tycker att det är tråkigt att folk alltid ska se ner på iPod helt i onödan. För jag har aldrig sett en iPod-ägare skriva hur dålig en annan mp3-spelare är helt utan anledning.

Jag tycker bara att man ska förstå att folk har olika smak, istället för att skriva saker som kan göra andra ledsna.

Nu ska jag inte skriva i denna tråd mer, och om det är för hemskt det jag har skrivit kan en moderator ta bort mina inlägg, men jag hoppas isåfall att några andra även blir smått redigerade...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Om någon borde bli varnad är det väll snarare du som kallar mig idiot. Riktigt moget...

I mitt första inlägg konstatera jag bara att jag tycker att det är tråkigt att folk alltid ska se ner på iPod helt i onödan. För jag har aldrig sett en iPod-ägare skriva hur dålig en annan mp3-spelare är helt utan anledning.

Jag tycker bara att man ska förstå att folk har olika smak, istället för att skriva saker som kan göra andra ledsna.

Nu ska jag inte skriva i denna tråd mer, och om det är för hemskt det jag har skrivit kan en moderator ta bort mina inlägg, men jag hoppas isåfall att några andra även blir smått redigerade...

Du har fortfarande inte skrivit någonting ontopic...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Du har fortfarande inte skrivit någonting ontopic...

Nej jag vet, ville inte sitta och ljuga ihop något. Har bara iPod så...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Nej jag vet, ville inte sitta och ljuga ihop något. Har bara iPod så...

Så ditt enda syfte när du svarade i tråden var alltså att klanka ner på dom som sa negativa saker om iPod? Men du är ingen fanboy? Okej.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Det bästa är att tråden skrevs 2005-12-16.

Jag har en polare som har en U3 och han är kanonnöjd iaf.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Så ditt enda syfte när du svarade i tråden var alltså att klanka ner på dom som sa negativa saker om iPod? Men du är ingen fanboy? Okej.

Slutar du aldrig? Gah!

Angående datumet när denna tråd skrevs: Hahaha, det märkte jag inte ens! Va skoj!

Permalänk

Funkar U3 med Mac? Det står visserligen inget om Mac OS i spelarens spec men kanske att det funkar i alla fall. Någon som testat sin U3 med Mac?

Permalänk
Medlem

Den kör väl på UMS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dep. Garcia
Funkar U3 med Mac? Det står visserligen inget om Mac OS i spelarens spec men kanske att det funkar i alla fall. Någon som testat sin U3 med Mac?

Den ska fungera med Mac, japp
Citerar ifrån förpackningen :
Operating Systems
-Windows 98SE/2000/ME/XP
-Mac OS 10.x (Data transfer only)

Det låter för mig att den ska fungera på Mac.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Den ska fungera med Mac, japp
Citerar ifrån förpackningen :
Operating Systems
-Windows 98SE/2000/ME/XP
-Mac OS 10.x (Data transfer only)

Det låter för mig att den ska fungera på Mac.

Tack för svaret.
Funkar även filkonverteringsprogrammet ( jetaudio eller vad det heter) med Mac?

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte. Är väl just att Jetaudio inte funkar på mac som menas med tillägget (Data transfer only), dvs bara dra över filer rakt av inge stöd för programmen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dep. Garcia
Tack för svaret.
Funkar även filkonverteringsprogrammet ( jetaudio eller vad det heter) med Mac?

Det står ju att det bara är filöverföringar (alltså via ums) som stöds.
Fast det är ju ingen magi direkt, filmerna som kommer ut är vanlig xvid så det borde gå att göra själv, bara du krymper den till en vettig storlek/fps/bitrate osv.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den har stöd för VBR mp3or?
(Variable bitrate)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Någon som vet om den har stöd för VBR mp3or?
(Variable bitrate)

Jadå. utöver det lirar den ogg, wma, flac, asf, mpeg4-video, jpeg och vanlig ascii-text.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dep. Garcia
Funkar även filkonverteringsprogrammet ( jetaudio eller vad det heter) med Mac?

Nix, JetShell är ett windowsprogram. Men det spelar ingen roll. U3:an fungerar utmärkt med drag & drop i UMS och du kan använda vilket program du vill som stödjer xvid för att konvertera filmer till den. 160x128 pixlar och 15 fps om du vill leka med det är vad som gäller.

Inte för att jag kan förstå varför någon skulle vilja se film på en så liten skärm, men ändå.