Den gamla datortidningen "Techno"

Permalänk
Medlem

Den gamla datortidningen "Techno"

Kommer någon ihåg den? Är inte säker på stavningen, tror det var "Techno". Var en svensk/norsk datortidning som var rätt intressant.
Dom skrev mycket från olika lan partyn och demoscenen.
I varje nummer så gav dom med CD med lite olika prylar, b.l.a artpacks. Är vädigt intresserad av att få tag på dessa, någon som vet var det kan finnas ?

Permalänk
Medlem

Ahh, those were the days. En kompis hade tidningen och den var fullspäckad av fräcka 4kb-demon och liknande. Fick ett antal virus från den oxå.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Stavades den inte "Tekno"? Jag prenumererade på den ett halvår eller så, jag var så förbannad för min dator klarade inte att visa 256 färger eller vad det nu krävdes så filmerna på en av skivorna såg ut som skit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Stavades den inte "Tekno"? Jag prenumererade på den ett halvår eller så, jag var så förbannad för min dator klarade inte att visa 256 färger eller vad det nu krävdes så filmerna på en av skivorna såg ut som skit

Haha, då känns det som om man träffat rätt

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

"Tekno" , så var det ja. Dom gav ut en CD med musik också kommer jag ihåg.

Permalänk

Tekno stavades det och jag köpte ett nummer.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

http://www.tradera.com/auction/PC_spel/aid_12224050

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har skivan

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk

Jag prenumererade det sista ½året innan de slutade ge ut i Sverige.

De gav ut ett gäng skivor, det var bla. 2st från musiktävlingarna.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

åh, kommer ihåg dem tidningarna också
"de var bättre förr" ;P

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att de hade med spelbart demo av Worms, två banor på ett ungefär, på en CD och det gick verkligen varmt, även om det hackade på 33Mhz:aren, eller vad man nu hade då. De hade väl även med ett demo på något snyggt äventyrsspel som innefattade "Bud" i namnet. Möjligt jag blandar ihop det med något, men tuffa spel