Detta vore en perfekt dist...funderar på att bygga en liknande

Permalänk
Medlem

jag har mina i ~/.icons/, men jag antar att du vill ha det system-wide. hittade det här i xfce's faq, kanske kan vara till hjälp.

Citat:

14. How do I use the stock icons of the xfce4-icon-theme package?

xfce4-icon-theme provides a $datadir/icons/Rodent/iconrc file (for SVG icons) and a $datadir/icons/Rodent/iconrc-png file (for PNG icons, if you don't want to use SVG, or don't have support for this format). If you want to use the Gtk stock icons provided with the xfce4-icon-theme, add the following line to your $datadir/themes/favorite_theme/gtk-2.0/gtkrc file:

include "path/to/iconrc"

then select your favorite theme.

Permalänk
Medlem

varför just pirater?
bra media spelare med alla codecs är ju xine, mplayer och vlc

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

MPlayer for the win!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan hitta var man laddar ner det?

Permalänk
Medlem

Det går inte att tanka hem än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, jag trodde de skulle finnas där eftersom att han sa att de skulle komma upp saker på sidan nästa vecka, det sa han för nån månad sedan... Men men, jag tycker projektet är intresant och tänker testa det sen när de kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xuwqyz
Gör en distribution för pirater.

PirateLinux skulle förmodligen bli en omedelbar succe bara p.g.a. namnet. Och roliga applikationer som "Avast!" och "XScurvy".

http://www.talklikeapirate.com/

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

LMX: Tackar och bockar, men jag fick till genom

cd /usr/share
mkdir icons

Då funkade det. Mapp rackaren fanns bara inte!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Sorry om jag har missuppfattat, men kommer det komma en live-cd också?
Eller är det bara install cd?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Sorry om jag har missuppfattat, men kommer det komma en live-cd också?
Eller är det bara install cd?

Nej du har inte missuppfattat något, det är alldeles riktigt att det kommer komma både en live-cd och en vanlig installations cd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
Nej du har inte missuppfattat något, det är alldeles riktigt att det kommer komma både en live-cd och en vanlig installations cd.

Ok, bra för jag vill inte göra en ominstallation

Vafan, har du o Filleokus samma avatar?

EDIT: När tror ni att ni har en färdig test version då?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
När tror ni att ni har en färdig test version då?

Jag vill inte spekulera i det just nu, men jag skulle gissa på början utav
julen. Dock tror jag att livecd:n kommer dyka upp tidigare.

Permalänk

Vad är det ni räknar med att ha ändrat då, till skillnad från Arch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
Jag vill inte spekulera i det just nu, men jag skulle gissa på början utav
julen. Dock tror jag att livecd:n kommer dyka upp tidigare.

Ok, fett najs

Se till att uppdatera tråden när det är dags.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Ok, bra för jag vill inte göra en ominstallation

Vafan, har du o Filleokus samma avatar?

EDIT: När tror ni att ni har en färdig test version då?

Det var en kille i crewet som komm fram med den loggan och jag bad han att fixa en likadan fast i avatar strolek med mitt nick på. Sen kom noxxik på att han också ville ha det, efter det så ville xevz också....

Osv

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Inaktiv

Lite offtopic:

Vill du påverka om enlisy ska använda sig utav zsh eller bash som standard shell (skal) så kan du gå in och lägga din röst i tråden som finns på vårat forum.

http://enlisy.se/forum/viewtopic.php?t=7

Permalänk
Medlem

Alltid använt bash, aldrig hört talas om något annat skal...
Vad skiljer zsh från bash?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

har kört mest bash. testat minimalt lite zsh och andra shells, då jag tycker att bash är bra.. lägger min röst på bash. (gör det det här)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

jag lägger också min röst på bash

Permalänk
Medlem

Har alltid använt bash.
Kan inte rösta förrän jag vet vilka skillnader det är mellan dem.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Det var en kille i crewet som komm fram med den loggan och jag bad han att fixa en likadan fast i avatar strolek med mitt nick på. Sen kom noxxik på att han också ville ha det, efter det så ville xevz också....

Osv

Killen är jag

Wallpaper kan hittas här:
http://www.deviantart.com/deviation/23765844/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Tycker att det varit tyst om detta projekt rätt länge.

Statusrapport: ?

Permalänk
Medlem

det sista jag läste var att det skulle komma ut en live cd nu i slutet av dec. Kan ju alltid droppa in på www.enlisy.se

Permalänk
Medlem

Alltså vad händer med projektet egentligen? Sitter här och väntar på den utlovade iso:n men den verkar ju aldrig komma

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

exakt de har gått ett år nu och ja vill ha

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Inaktiv

För att visa på att det händer saker i detta projektet så kan jag väl visa dessa två bilder från en av mina bärbara som kör med den kommande livecd:n

http://www.enlisy.se/tester/leone1.jpg
http://www.enlisy.se/tester/leone2.jpg

OBS: Dålig kvalitet på bilderna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
För att visa på att det händer saker i detta projektet så kan jag väl visa dessa två bilder från en av mina bärbara som kör med den kommande livecd:n

http://www.enlisy.se/tester/leone1.jpg
http://www.enlisy.se/tester/leone2.jpg

OBS: Dålig kvalitet på bilderna!

duäääh, har inte funderat på att använda scrot?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Istället för Anaconda, rippa DesktopBSD:s installerare, den är mycket bättre.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xuwqyz
Istället för Anaconda, rippa DesktopBSD:s installerare, den är mycket bättre.

För att tillägga så är den nuvarande disten inte byggd kring Debian och Anaconda, utan istället runt Arch Linux och ett egenskrivet installationsprogram.

Permalänk

Finns det någon officiell hemsida eller liknande där man kan läsa mer info om projektet. Eller är det bara den här tråden som gäller? Och vad är tidsplanen?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4