Permalänk
Medlem

Datorköp, ser de bra ut?

Amd 64 3500+ (finns opteron tar jag de men de flödar inte av dem)
DFI Lanparty nF4 SLI-DR
Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb
Gainward Ultra/3400PCX XP 7800GT 256MB "Golden Sample"

Ser det bra ut eller är det något som inte stämmer?

Visa signatur

/ Domini

Permalänk
Hedersmedlem

Nej det ser helt bra ut och som du säkert vet så slutar AMD med Opteron för 939 så 3500+ får det bli.

Fast du vet att DFI kort är för dom riktigt kunniga hoppas jag?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tackar. Jo jag är med på att det finns stora möjligheter att göra det mesta men är det svårt att göra enkla saker? För riktigt kunnig är jag inte Finns det något annat bra moderkort som är nivån lägre men som fortfarande har mycket godis 2x16 pcie osv. Det skall gärna funka ett tag till.
Jag tänker lite på att uppgradera senare med en dual processor och kanske ett GT till.

Visa signatur

/ Domini

Permalänk
Hedersmedlem

Det skall vara Asus A8N32-SLI Deluxe som då även har passiv kylning av nord och sydbryggor eller vad nu dom valt att kalla dom.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313606&cks=PRL

Men man lär sig och det finns speciella forum för DFI kort...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Man behöver inte vara mer kunning för att ha ett DFI kort än om man har ett Asus men om man är kunning så finns det mer inställningar att fixa med på ett DFI.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

Fast man blir lite paff när man kollar i BIOS på DFI kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta ett DFi.
Du kommer lära dig mycket.
Mycket viktiga saker och mindre viktiga. Men det är kul att veta vad saker och ting är

Du kommer inte att ångra dig.

Visa signatur

Opteron 146@3ghz | 1024mb TwinMOS SP BH5 3200 | DFI UT nF4 Ultra-D | Connect 3D x800GTO @ 16pipes 585/585 3Dmark01: 34k