Permalänk
Medlem

Går det att hacka MSN-konton?

Min dotter säger att en av hennes klasskamrater påstår att han kan hacka hennes msn-konto. Han är 10 år och jag tror ärligt talat inte att han fixar det. Enda sättet som jag ser det är att han kommer över hennes användarnamn och lösenord och loggar in som vanligt.

Min fråga således - finns det något enkelt sätt att hacka dylika konton. Ni behöver inte beskriva hur man gör utan det räcker att någon bekräftar eller dementerar.

Givetvis begriper även jag att allt som styrs av datorer går att hacka på ett eller annat sätt men i det här fallet är jag mer tveksam eftersom säkerheten rimligen bör vara ganska hög på Microsofts servrar. En 10-årig ligist borde väl knappast besitta sådana kunskaper.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min första tanke är om yngligen har använt sig av funktionen "Återställ ditt lösenord" i kombination av "besvara din hemliga fråga"

Eller som du säger, han har fått reda på lösenordet genom att tex. titta över axeln eller nått.

Tips till din dotter, byt lösenordet nu.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Jag tror det snarare handlar om att han lurar din dotter att TRO att hon blir hackad.
Eller: Din dotter hade ett enkelt lösenord, han har listat ut det direkt eller använt "Glömt ditt lösenord", och sen svarat på "din hemliga fråga".
Men för en 10-åring tror jag inte ens det..
Svar på frågan: Nej det finns inget enkelt sätt.

Permalänk
Medlem

e lätt att hacka MSN eftersom du bara behöver hacka hennes hotmail och det är jue inga problem.. men tror inte hon behöver oroa sig för att en liten fjant ska göra det:P

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Har för mig att det fanns ett program för några år sen. Man fick en fil skickad till sin msn " en exe fil". Sen vet jag inte hur det gick till, bara att man blev av med sitt konto.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Jag tror bara att det är mycket snack och lite verkstad från gossens sida. Min dotter har bytt lösenordet på min inrådan och enligt henne så har hon inte yppat det för någon.

Av någon anledning så tror dottern mer på killen i klassen än på mig. Ska försöka övertyga henne att han ljuger. Ja se ungar!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dumt skrivit av mig där kanske.. Allt är jue "enkelt" om man vet hur man gör:P men men..

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Be henne att ta det lugnt med att ta emot filer, musik- och filmfiler är väl helt okej. Men däremot när det gäller exekverbara filer är det värre. För i sådana filer kan det gömma sig keyloggers som sparar alla lösenord samt användarnamn som skrivs ner och skickar denna informationen till dator x.

Hursomhelst, jag tror att det är rätt vanligt att folk jävlas genom att luras så de säger att de har hackat personen ifråga. Främst bland de yngre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djwember
e lätt att hacka MSN eftersom du bara behöver hacka hennes hotmail och det är jue inga problem.. men tror inte hon behöver oroa sig för att en liten fjant ska göra det:P

Gissar på att du är 10-åringen

Jaså det är lätt att hacka hotmail, åfan, berätta hur du gör då? hotmail.haxx0r.pr0.big.red.button-CRACKED.exe eller?

Sen om man kan någons hotmailpass så "hackar" man inte MSN, efttersom att ett MSN konto är ett av M$ .NET Passport, dvs. Det fungerar till Hotmail, MSN och en rad andra tjänster.

Permalänk
Medlem

gisses.. ni låter väll inte 10-åringar sitta vid MSN hela dagarna?

Permalänk
Medlem

Kan väl inte byta lösenord på msn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Gissar på att du är 10-åringen

Jaså det är lätt att hacka hotmail, åfan, berätta hur du gör då? hotmail.haxx0r.pr0.big.red.button-CRACKED.exe eller?

Sen om man kan någons hotmailpass så "hackar" man inte MSN, efttersom att ett MSN konto är ett av M$ .NET Passport, dvs. Det fungerar till Hotmail, MSN och en rad andra tjänster.

läs du dina pm

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djwember
e lätt att hacka MSN eftersom du bara behöver hacka hennes hotmail och det är jue inga problem.. men tror inte hon behöver oroa sig för att en liten fjant ska göra det:P

& lika lätt att ta tillbaka & sätta dit den som gjorde det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeeXt
Be henne att ta det lugnt med att ta emot filer, musik- och filmfiler är väl helt okej. Men däremot när det gäller exekverbara filer är det värre. För i sådana filer kan det gömma sig keyloggers som sparar alla lösenord samt användarnamn som skrivs ner och skickar denna informationen till dator x.

Hursomhelst, jag tror att det är rätt vanligt att folk jävlas genom att luras så de säger att de har hackat personen ifråga. Främst bland de yngre.

Senare versioner av MSN blockerar .exe-filer automatiskt om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Senare versioner av MSN blockerar .exe-filer automatiskt om jag inte missminner mig.

Stämmer bra det, men endast filändelsen ^^. Inte exe filen i fråga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperline
Stämmer bra det, men endast filändelsen ^^. Inte exe filen i fråga

& exe filen fungerar om filändelsen är ändrad?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& exe filen fungerar om filändelsen är ändrad?

om man döper om den till .exe igen så..

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
om man döper om den till .exe igen så..

Är folk så dumma?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Är folk så dumma?

ifrågasätt inte en 10årings intelligens

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Hoppas din dotter har valt ett bra lösenord.
Min minsta syster väljer alltid namnet på den kille hon är kär i just nu.
Hon är 11. Så, hänger man bara med lite i svängarna så har vi i familjen stenkoll på vilket lösenord hon har.

Vi kan kalla det att "hacka"

Lite offtopic men hur får man msn att acceptera EXE-filer igen? Otroligt irriterande. Även blockeringen av vanliga .avi-filer och mp3-filer. "kan vara skadligt för din dator"... menar de inte "denna fil KAN vara piratkopierad och kan därför vara skadlig för microsoft. Msn har därför blockerat åtkomsten till filen"?

Permalänk
Medlem

Dom tänker väl exe filer som kan innehålla virus, men mp3 och avi vet jag inte. Fast dom kan väl infektera dom med. Men då är det ens eget ansvar och/eller fel. Man borde kunna ändra det i inställningarna.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

sök på MSN Patch eller nåt, eller kolla på www.mess.be .
Eller använd Gaim! (iofs klarar inte Gaim att upprätta direkt-uppkopplingar till folk, och måste således skicka filerna genom MS:s servrar i ~3 kB/s)

Permalänk
Medlem

MEd tanke på att MS använder passport tekniken för sina stora kunder när det gäller inköp och licenser sp kan ni nog vara lugna för att den tekniken är säker. Sen gäller det ju att få användarna att inte göra dumma saker vilket kanske kan vara svårt för en 10 åring.

Appropå hur dumma mäniskor är så var det några stycken som gick på nordea bluffen också .....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Lite offtopic men hur får man msn att acceptera EXE-filer igen? Otroligt irriterande. Även blockeringen av vanliga .avi-filer och mp3-filer. "kan vara skadligt för din dator"... menar de inte "denna fil KAN vara piratkopierad och kan därför vara skadlig för microsoft. Msn har därför blockerat åtkomsten till filen"?

www.apatch.tk

Då kan du även plocka bort allt annat skräp som finns i MSN Messenger, som reklamrutor osv.