Permalänk
Avstängd

Telia 0.5 till Telia 2mbit

Halllojsan! sitter här med Telia 500 (0.5mbit)
och funderar på och uppgradera till Telia 2000!

är det värt det?

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk

beror ju på om du vill dras med den extra månadskostnaden...men du får ju upp till 1.5Mbit mer, så du får bestämma

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Jag uppgradera förra veckan och kunde inte vara nöjdare, verkligen värt slanten mer den kostar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

sitter på telia 2000 funkar kanon bra... går hyfsat snabbt o tanka saker med det också

Permalänk
Medlem

Absolut värt att uppgradera ifall man tankar en del. Ekonomiskt är det småpengar ifall man ser på vad man får.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Absolut!

Permalänk

Jag lånar topic här lite,

Är den enda kostnaden som tillkommer vid byte de 300:- (engångsavgift) + den högre månads avgiften ?

Permalänk
Medlem

Tror du slipper engångsavgiften. Vi gjorde det och bytte i veckan så.
Klart värt det med. Men fråga när du ringer för att byta...

Permalänk
Medlem

Avgiften gäller enbart vid byte till 8mbit tjänsten, inte till 2 mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker11
Avgiften gäller enbart vid byte till 8mbit tjänsten, inte till 2 mbit.

Och vid nergradering av abonnemang om jag inte minns fel vilket egentligen är mycket konstigt hehe.

Permalänk

Jag bytte från Telias 0.5 till 2mbit för ett tag sedan, ~3 månader sen.
Väldigt nöjd. Helt klart värt pengarna.
jag menar, jag bor ute i en skog, så är nöjd att jag ens får "bred"band

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberMan
Och vid nergradering av abonnemang om jag inte minns fel vilket egentligen är mycket konstigt hehe.

Konstigt? De får ju in mindre pengar per månad av dig om du nedgraderar.
Då fyller de ut det med en liten avgift för att kunna åka på fler betalda semestrar.

Permalänk
Medlem

Jodå, jag tycker telias 2mbit tjänst är stabil som attans. Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

jag skulle lätt byta

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

ringde och tjöta idag..

Mitt ska komma igång imorgon, dem hade visst lite problem med sina Extended reach abonnenter. Skulle vara fixat tills på tisdag!

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
ringde och tjöta idag..

Mitt ska komma igång imorgon, dem hade visst lite problem med sina Extended reach abonnenter. Skulle vara fixat tills på tisdag!

Hörde också det, ska beställa imorn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Hörde också det, ska beställa imorn..

Synd bara att jag kommer vara borta, isolerad, denna vecka med min flickvän i deras tort i falkenberg.. men men.. den som väntar på något gott....

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
sitter på telia 2000 funkar kanon bra... går hyfsat snabbt o tanka saker med det också

I villken hastighet tankar du i?
Beställde precis 2mbit från Telia.. haft 0.5 innan så.

Permalänk
Medlem

Sitter också på telia 2000 just nu och det går i kanske 230KB/s ner.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

får nöja mig med ca 211KB/s ner men då sitter jag 5460 meter från stationen också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Har Telias 2mbit tjänst och är mycket nöjd!
Får ut 2.13Mbit ner och 0.51Mbit upp.

Permalänk
Medlem

är det 5,5km fortfarande som är gränsen för 2Mbit?

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Korsordsguru

Jag tankade i 244kB/s när jag hade 2Mbps ADSL från Telia, och 122kB/s när jag hade 1Mbps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kostar absolut ingenting att uppgradera, vart har ni fått det i från?
Skillnad i kostnad mellan 0.5 till 2Mbit är 20:-/mån. Frågan är om er ekonomi klarar det....?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium