Samsung 970p [recension+STORA bilder]

Permalänk
Medlem

Fick min skärm idag. Vilka program använde ni andra för att confa i brist på Magictune?

Permalänk
Medlem

Använde bara MagicTune 3.6.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle säga 4.0 då 3.6 kommer att krascha datorn så som den har gjort det på de flestas med denna skärmen.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Skulle säga 4.0 då 3.6 kommer att krascha datorn så som den har gjort det på de flestas med denna skärmen.

Men fyran stödjer väl inte 970p?

Permalänk
Medlem

Men kom igen nu, om jag säger att den funkar så funkar väl den? I och med att jag använder den nu.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

måste säga att det där är nog den snyggaste tftn jag skådat

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Jag som var på väg att skicka in min 970p för jag trodde den hade 2st döda pixlar som egentligen visade sig vara smuts eller något på skärmen. Riktigt nöjd med skärmen faktiskt, fungerar bra till allt. Vill bara att samsung verkligen ska släppa ny version av MagicTune, även version 4.0 kan krascha ibland (iaf inte hela datorn). Bästa vore om Samsung kunde släpps det opensource så att folk kan utveckla någon bättre variant och gärna någon motsvarighet till Linux :/

Permalänk
Medlem

Det där magictune verkar ju vara djävulens satyg ändå? Och man klarar sig inte utan det? Jag menar, blir skärmen ur funktion utan det programmet? Jag som tänkt köpa en ju.. hmm.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det där magictune verkar ju vara djävulens satyg ändå? Och man klarar sig inte utan det? Jag menar, blir skärmen ur funktion utan det programmet? Jag som tänkt köpa en ju.. hmm.

de undrar ja också. För ja funderar på att köpa en. Men om de är så att datorn ska hålla på krasha hela tiden så är de ju ingen mening att köpa den.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Äh, vad snackar ni om? Magic Tune används för att programmera monitorn. Om man sedan inte ska ändra monitor-inställningarna behöver man inte ha programmet igång. Allt fungerar ju klockrent!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ni kan inte ställa in kontrast och sånt utan MagicTune utan att ni förlitar er till grafikkortets drivrutiner istället. Tycker också synd att det inte funkar för Linuxanvändare då en kompis blev kär i monitorn när han var hemma hos mig.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Hmm om NVIDIA har Direct Access i sina Linux drivers också kan man alltid ställa in contrast/brightness den vägen. Kan vara något att se efter om man vill ha skärmen och sitter i Linux.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en fin skärm men va trött jag blir på skärmar som man bara kan styra via mjukvara. Trams! Tycker dom det är fult med synliga knappar kan de dölja dem bakom en lucka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är medveten om hur sjukt stora bilderna blev, men har inte tid att förminska dom nu, men lovar att det ska jag göra imorgon .

Imageshack har en funktion att skala och optimera bilderna du laddar upp...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

aac_ripper: Förminskade dom i photoshop nu är dom ju inte så stora dom var i 1280x1024 format från början eller 1024x768 mins inte vilket men för stort iallafall hehe

Permalänk

Wolf_Return: har skickat ett PM till dig

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Om man kollar på bilden med kopplingsdosan ser det bara ut att finnas en kontakt. Hur väljer man om man vill köra VGA eller DVI. Går det inte att köra två källor samtidigt på denna skärm?

Permalänk
Medlem

Undrar hur armen håller sig? Verkar den hålla sin hårdhet så den inte slappar ihop?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Lennarduzzi, du får med två kablar. En med dvi-dvi och en dvi till d-sub.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Fiero: Armen funkar bra håller uppe skärmen utan problem för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Lennarduzzi, du får med två kablar. En med dvi-dvi och en dvi till d-sub.

Går det att köra två olika datorer kopplade till skärmen samtidigt och skifta mellan dem? En DVI och en VGA.

Permalänk

Vart har folket beställt sina skärmar från? Finns det nått företag som är vettigare än andra satt säga??

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och letar ny skärm jag med. 970 är ju rågrym!

Har bara två funderingar:
Är det något mer är den utvändiga designen och responstiden 6ms(970) respektive 8ms(193P+) som skiljer?

Gör denna minimala skillnad i responstid någon skillnad?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Wow. Riktigt läcker skärm. Den plus ett Antec P150, en Razer Diamondback Pro och ett Apple Pro Keyboard...

Kan bli dyrt det hära.

Btw, det finns väl sätt att få apples tangentbord att fungera på pc's? =/

Edit: Google säger: Ja, det ska gå.

Permalänk
Medlem

fick min skärm igår.... kna bara säga en sak... rikigt nice skärm men till lite snabbare spel.... duger den definitvt INTE till...

fina färger efter lite pill me inställningarna... hade själv inga problem med magic tune, funkade bra...

personligen e jag ganska besviken...

tror det blir en till skärm i framtiden då jag jobbar mycket me 3d å då får man väll hoppas att det kommit tft skärmar som går att spela bf2 på...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belzzz
fick min skärm igår.... kna bara säga en sak... rikigt nice skärm men till lite snabbare spel.... duger den definitvt INTE till...

fina färger efter lite pill me inställningarna... hade själv inga problem med magic tune, funkade bra...

personligen e jag ganska besviken...

tror det blir en till skärm i framtiden då jag jobbar mycket me 3d å då får man väll hoppas att det kommit tft skärmar som går att spela bf2 på...

Helvetes jävla skit!!!
Skulle precis beställa denna och har hört att de ska gå skitbra i BF2.

Snart köper jag ny CRT, för de är ju bara strul med TFT

Du är iof den enda av massa personer som sagt detta. Kanske för kräsen?

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Han är för kräsen ja. Jag har inga problem med den.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Han är för kräsen ja. Jag har inga problem med den.

Ingen ghosting i BF2 alls?
Man vill inte bli missnöjd asså. Har kollat runt på skärmar i 3-4 veckor och skulle va gött o få den denna vecka (köper jag idag så får ja de antar jag )

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

ja beställde mig en 970p idag. 4995kr inkl frakt. Hoppas ja får den på fredag annars blir det måndag. Hoppas den kommer funka fint sedan. Spelar mest NFSMW. Blir väl att man kanske börjar med BF2 när man klarat NFSMW. Nån som vet nått bra program till att köra dubbelskärm? Nått man kan göra roliga grejor med typ.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goffemannen
ja beställde mig en 970p idag. 4995kr inkl frakt. Hoppas ja får den på fredag annars blir det måndag. Hoppas den kommer funka fint sedan. Spelar mest NFSMW. Blir väl att man kanske börjar med BF2 när man klarat NFSMW. Nån som vet nått bra program till att köra dubbelskärm? Nått man kan göra roliga grejor med typ.

Var köpte du ifrån? Jag funderar på Nordic IT, verkar vara bra ställe.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350