BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat att söka efter datorbutiken i serverlistan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Har du testat att söka efter datorbutiken i serverlistan?

På tal om det, är det någon som har problemet att när de söker efter något i rutorna ovanför serverbrowsern att allt försvinner och sedan inte går att få tillbaka igen. Man blir tvungen att starta om spelet för att servrarna ska synas igen.
Någon som vet vad jag menar och vet om man kan göra något åt det?

EDIT: Jag har även testat flera gånger att söka på något som jag vet finns så det är inte det som är problemet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
På tal om det, är det någon som har problemet att när de söker efter något i rutorna ovanför serverbrowsern att allt försvinner och sedan inte går att få tillbaka igen. Man blir tvungen att starta om spelet för att servrarna ska synas igen.
Någon som vet vad jag menar och vet om man kan göra något åt det?

EDIT: Jag har även testat flera gånger att söka på något som jag vet finns så det är inte det som är problemet.

jajamän har det problemet med. Det kommer tillbaks om du joiner ett game ifrån favoriter. Tycker ända det är väldigt jobbigt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Har du testat att söka efter datorbutiken i serverlistan?

Hmm, nej... Hur gör man det?

Förövrigt så försvinner serverlistan titt som tätt, är det nån grov bugg?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Förövrigt så försvinner serverlistan titt som tätt, är det nån grov bugg?

Serverlistan är en bugg i sig
Den fungerar inte om

  • Du avbryter första uppdateringen

  • Du skriver in något i sorteringsrutorna

  • Du trycker på uppdatera istället för hämta igen

  • Du ändrar i filtren och väljer verkställ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Serverlistan är en bugg i sig
Den fungerar inte om

  • Du avbryter första uppdateringen

  • Du skriver in något i sorteringsrutorna

  • Du trycker på uppdatera istället för hämta igen

  • Du ändrar i filtren och väljer verkställ

Ja nog fan har jag märkt det där

Hur söker man på en server då?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det att bli högsta rank? kan man låsa upp ngt speciellt då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur svårt är det att bli högsta rank? kan man låsa upp ngt speciellt då?

Svårt är det inte direkt, men det lär ta några hundra timmar. Enda fördelen man får då är att man har låst upp alla vapen, samt att man får förtur till att bli commander.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur svårt är det att bli högsta rank? kan man låsa upp ngt speciellt då?

Jo jag tycker att det verkar vara väldigt svårt:

Citat:

Sergeant Major of the Corps
Requirements:

* Rank: Master Sergeant
* Notes: This rank is only awarded to one player at a time. It can not be earned in game via points/awards.

Källa: http://ubar.bf2s.com/ranks.php

Tror att den delas ut till den bästa spelaren varje månad. Vissa kanske påstår att 2nd Lieutenant är den högsta ranken (vilket det kanske är?) men jag tycker i alla fall att Sergeant Major of the Corps är svårare då det endast är en i taget som blir det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, Sergeant Major of the Corps kan jag hålla med dig om att den är rätt svårt att få då det bara är en som kan ha den, men alla andra ranker är ju bara en fråga om hur länge man lirar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad som kan ha hänt här? Installerade ATI Catalyst 5.11 och vips...

Ja, ärade moderator. Jag nämnde detta i en annan tråd och jag är beredd att ta mitt straff. Be gentle

//Ragnar

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/01883.jpg

Nån som vet vad som kan ha hänt här? Installerade ATI Catalyst 5.11 och vips...

Ja, ärade moderator. Jag nämnde detta i en annan tråd och jag är beredd att ta mitt straff. Be gentle

//Ragnar

Testat andra drivrutiner? Om problemet uppkom när du installerade de där drivrutinerna så testa några andra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jo, nog övervägde jag saken. Men det blev en ominstallation av Bf2 istället. Har länge velat göra det för att slippa svensk text i menyer etc. men inte orkat.
Låter enkelt men det blev ett litet helvete när varken jag eller datorn hittade "uninstall.exe".

Lägg till/ta bort funkade inte heller...

Men nu är jag på banan igen

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

När jag startar BF2 så blir det helt svart sedan kommer jag tillbaka till windows.. hjälp!! plz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
När jag startar BF2 så blir det helt svart sedan kommer jag tillbaka till windows.. hjälp!! plz

Vad har du för komponenter? (grafikkort t.ex.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
När jag startar BF2 så blir det helt svart sedan kommer jag tillbaka till windows.. hjälp!! plz

Låter som 60Hz buggen.
Om du kör med något *refresh force* program så sätt att den ska tvinga 60Hz i 800X600 upplösning.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hm, jag har fått lite ljudproblem i bf2 sen jag formaterade, kör jag software så knastrar det om ljudet, och om jag kör hardware så hänger sej datorn efter en minut typ, och ja, ljudkortsdrivisarna är installerade :), någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Har problem med V-Sync hade problem med Tearing i BF2 inan så jag drog på V-Sync i Catalyst men nu så efter en stunds spelande så blir skärmen helt svart såfort du kommer till menyn som leder till att du måste restarta datorn. Någon som vet hur man kan fixa deta?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Hm, jag har fått lite ljudproblem i bf2 sen jag formaterade, kör jag software så knastrar det om ljudet, och om jag kör hardware så hänger sej datorn efter en minut typ, och ja, ljudkortsdrivisarna är installerade :), någon som har något tips?

Chipset's är inlagda?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Låter som 60Hz buggen.
Om du kör med något *refresh force* program så sätt att den ska tvinga 60Hz i 800X600 upplösning.

jag kör inte med ngn sådant program. Vet ngn hur man kan fixa detta i windows?

Demon funkar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Prova att installera om spelet?
Ta bort alla filer som hör till Battlefield 2 också.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Det kan ha varit såhär innan jag patchade för jag körde aldrig spelet innan jag patchat. ska installera om nu.

Permalänk
Medlem

Ni få ursäkta att jag inte läst hela tråden då den är över 227 sidor. Jag har iallafall läst FAQ och sökt på div BF2 forum.

Jag har ett problem iallafall.. Jag har en relativt bra dator (X2 4400 Win64 GF 7800GT 2GB ram) och alla spel funkar bra. Men BF2 låser ibland hela datorn så endast reset knappen funkar. Detta är väldigt störande speciellt då ingen annan i hela världen verkar ha haft detta problem. Har en Netgear 824 router och i den har jag ställt in portforvarding enl. anvisningar sen jag gjorde det så upplever jag att dator inte hänger sig lika ofta. Innan kunde jag aldrig ens köra klart en match, nu efter så har jag iallafall spelat som längst ca 45min utan att behöva starta om. Någon som har något tips på problem lösare? Antec P180 zalman kylare allt på högsta varvtal. Allt för att utesluta värmeprobs. Nätagg är Antec (neopower?) 480W

Visa signatur

Mvh Picke
Ses på slagfältet.

Permalänk
Medlem

Värme? Kasst Nätagg?

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Serverlistan är en bugg i sig
Den fungerar inte om

  • Du avbryter första uppdateringen

  • Du skriver in något i sorteringsrutorna

  • Du trycker på uppdatera istället för hämta igen

  • Du ändrar i filtren och väljer verkställ

Allt detta funkar för mig
Det enda problem peppar peppar.. är att kompisar blir röda och står EJ teamkill i scrollande texten högst upp till vänster. Men sedan blir man bestraffad.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Hur söker man på en server då?

All Seeing Eye, sedan taggar man sina favoriter och använder favoritlistan, som till skillnad från den andra, fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av picke79
Ni få ursäkta att jag inte läst hela tråden då den är över 227 sidor. Jag har iallafall läst FAQ och sökt på div BF2 forum.

Jag har ett problem iallafall.. Jag har en relativt bra dator (X2 4400 Win64 GF 7800GT 2GB ram) och alla spel funkar bra. Men BF2 låser ibland hela datorn så endast reset knappen funkar. Detta är väldigt störande speciellt då ingen annan i hela världen verkar ha haft detta problem. Har en Netgear 824 router och i den har jag ställt in portforvarding enl. anvisningar sen jag gjorde det så upplever jag att dator inte hänger sig lika ofta. Innan kunde jag aldrig ens köra klart en match, nu efter så har jag iallafall spelat som längst ca 45min utan att behöva starta om. Någon som har något tips på problem lösare? Antec P180 zalman kylare allt på högsta varvtal. Allt för att utesluta värmeprobs. Nätagg är Antec (neopower?) 480W

Händer mig också men enbart när jag kör dedikerad server och själv spelar på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
peppar peppar.. är att kompisar blir röda och står EJ teamkill i scrollande texten högst upp till vänster. Men sedan blir man bestraffad.

Har varit med om, samma sak många gånger, å det suger hårt att bli bestraffad för att man dödar fienden... men detta sker oftast när man försöker byta lag eller blir flyttad av servern...

nån som har ett bra svar/lösning på detta?
vore tacksam för svar

Visa signatur

dum di dum..

Permalänk
Medlem

Har även vart med om att fiender får blå tag, det är jävligt irriterande kan jag meddela. :/