Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk

Diablo II: Lord of Destruction. Under ett års tid (2002) spelade jag det i princip hela tiden. =/

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Super mario 3(Snes)

Vampier: Bloodlines(Pc)

Mafia(Pc)

Nwn+exp(Pc)

Halo (Xbox)

Mariokart(Snes)

Osv

Permalänk
Medlem

RPG:
Baldur's Gate-serien
Icewind Dale-serien
NWN, särskilt expansionerna SoU och HotU och vissa nedladdningsbara moduler.

Äventyr:
Monkey Island (1,2,3)-spelen
Sam&Max
Day of the Tentacle
Grim Fandango
The Longest Journey

Action:
Far Cry
UT-spelen
GTA1,2,SA

Strategi:
Civilization i olika varianter
Transport Tycoon

Det är de jag kommer på på rak arm sådär. Sen finns det en del nyare som kanske borde hamna på listan, är lite svårt att ta ställning till en del som ligger "för nära inpå".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Ragnarok online
FinalFantasy serien
Counter-Strike
GTA:SA
Diablo 2
Pro Evolution Soccer serien

Permalänk
Medlem

mest speltimmar av alla spel ajg någonsin haft - EVE-online, lätt det mest fängslande spelet jag kört. inne på 2 år i sträck nu.

efter det, så är det nog total annihilation. 1997 4tw.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Civilization II och III
Deus Ex
SWKOTOR 1 och 2

sen får jag nog säga Far Cry också, mest för den härliga känslan i utomhusmiljöerna...

Måste lägga till Fahrenheit också, spelade det igår och det var verkligen bra!
Kommer definitivt spela om det

Visa signatur

Antec P160W | Tagan 530W Easycon. | Abit IC7-G | P4 Northwood 2,67 GHz @ 3,07 GHz (Zalman CNPS9500LED) | 1024 MB DDR 400 | PowerColor 9800 Pro (Zalman ZM80D-HP + ZM-OP1) | Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem

måste säga Morrowind! Bara musiken i spelet får mig att rysa

Permalänk

Första Metal Gear Solid

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa - Detaljer detaljer

Permalänk
Medlem

Starcraft, Diablo2, och C&C: Retaliation(till Playstation) och nu Battlefield 2

Visa signatur

dum di dum..

Permalänk
Medlem

Doom I & II, Fallout 2 (gillade aldrig tidskravet i ettan) och till sist SWG. Idag är jag fri :D.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk

Half Life & Half Life 2
Och hela Command & Conquer serien!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

ursäkta för att ta upp en gammal tråd:

det spelet som fångat mig mäst är Tribes (1 och 2 och lite Vengience) och Star Siege (alltså Tribes/Star Siege uneversumet...

men nu är det väll slut med den spel serien...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

CS 1.6 förmodligen, spelar det fortfarande idag

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Starcraft just nu. Sjukt kul att spela mot polarna. Genom tiderna är det väl typ WoW eller Ragnarok Online

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Counter-Strike 1.6 helt klart.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 2, Diablo 2, World of Warcraft.

Permalänk
Medlem

Diablo II LoD på gamla dar men nu senaste har man inte kunnat släppa World of Warcraft.
Får näst intill ett mentalt sammanbrott under varje patchday.. som idag.. servern man lirar på har inte kommit upp än =(

Permalänk
Avstängd

om man bortser från multiplayer lir (alltid de man spelar mest)

Så är det nog Doom II och Silent Hill 1 & 2 som jag har spelat om flest gånger iallfall...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mafia
Vampier: Bloodlines
Never winter nights
Diablo 2
Warcraft 3
Quake 3
Hitman

Permalänk
Medlem

Tyvärr måste jag säga Counter-Strike 1.6.... tyvärr. Man kan inte slita sig, iaf inte jag. Har man börjat lira det och man inte e heelt värdelös på det så kan man inte ge sig..Man blir "beroende", vilket kan va jobbigt ibland..^^
Annars tycker jag Diablo 2 Lord of Destruction är ett grymt bra spel

Permalänk

Transport Tycoon Deluxe, spelar det än idag då och då.
Det spelet är det absolut bästa tidsfördrivet alla kategorier

Permalänk

Diablo 2, så jävla många speltimmar... Sen kom expansionen, då blev det ännu värre. Aldrig spelat något spel så mycket, och kommer nog inte göra det igen. Farligt beroendeframkallande, men ack så underhållande. Hände ofta att jag spelade tills jag somnade framför datorn, höll på att bli av med jobbet pga det hehehee

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem

Definitivt Team fortress !
Det fortsätter att vara otroligt kul efter en väldig massa år.
Snart kommer 2:an...stackars mig..kommer få för lite sömn..

Älskar känslan av att, i spelet, bygga en sentrygun bakom en dörr och sedan lurpassa och se fiender springa i rummet och bli pepprade i ryggen....
Eller att som medic smyga mig på en lurpassande sniper med smittopåsen, förgifta honom och springa iväg...
Otroligt kul för alla oss hobbysadister..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

cs,wow,wc3

Visa signatur

Manchester United

Permalänk
Medlem

Dreamfall: The Longest Journey
Diablo II
Pokémon
KotOR 1 & 2
fast värst var ändå D2

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Avstängd

gta:sa på ett sätt, jag gillar att spela det och det händer att jag spelar det istället för att göra något annat.
Och Oblivion, när jag spelar det tänker jag inte på något annat, jag råkade spela det i 5 timmar, tänkte inte alls på spelet, man blir så inne i spelet!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Dom spelen man lirat mest är väl
Resident Evil (serien)
World of Warcraft
C&C och C&C:RA1
Quake (+ QuakeWorld)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Quake III.

Jag gillar snabba spel helt enkelt.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Tomb Raider på SEGA Saturn.
Är dock några år sedan....

Visa signatur

AMD 5200+, 7900GTX, X-Fi, Z-5500, Diboss 26" LCD + 2st TFT 19" Wide

Permalänk

Diverse spel till Sega MD och PSX... Jag hade konsoll från att jag var 7. Inteförrän vid gymnasiet började jag sitta vid pcn. Satt jämt framför tvn och spelade:D

Till pc är det nog Red Alert och Ragnarok Online. Ljuva minnen:)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!