Vilken typ av "gamer" är du?

Permalänk
Medlem

Vilken typ av "gamer" är du?

Som topic lyder, vilken typ av gamer är du?

Jag är nr.1 PGA att jag aldrig skulle lira ett spel som inte har en bra onlinefunktion med många seriösa spelare.

Permalänk
Medlem

Single/multiplayer gamern, som lirar mycket multiplayer men startar upp ett RPG eller Civ IV ibland för att ha roligt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Tävlingsgamern, som enbart spelar spel med multiplayerfunktion, med största anledning att bli bättre.

Det är jag.

Permalänk

Single/milti, det blir mest single för mig.

Permalänk

Single enbart. Jag har säkert haft otur, men varje gång jag spelat online (huvudsakligen FPS) så har jag stött på en massa amerikaner som tycks anse att spelande går ut på att få ur sig så många könsord per minut som möjligt (framförallt då när man kör xbox live, vilket är anledningen till att jag sa upp mitt abbonemang)

Däremot spelar jag en del online på PC, men då enbart mot folk som jag känner IRL.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Avstängd

beror på spelet =/

alt. 1 för fps (cs, quake)
alt. 2 för wow
alt. 3 för konsol

Permalänk
Medlem

Mest singleplayer för mig men visst blir det en hel del MP också mest i form av MMO(aktiga) spel som WoW och Diablo2 eller något lite simplare FPS (alá CS) om jag har tråkigt. Av någon anledning gillar jag absolut inte RTS i MP.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

2!

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
beror på spelet =/

alt. 1 för fps (cs, quake)
alt. 2 för wow
alt. 3 för konsol

Stämmer bra på mig också.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Tröttnar fort på SP-spel numera, förutom Civ 3 och nu nyligen IV. Annars blir det mest multiplayer. Är väl 50% BF2, 30% WoW och 20% Civ just nu.

EDIT: Angående alternativen så tycker jag inte nåt passar in på mig riktigt. Spelar MP för att ha kul helt enkelt, inte nödvändigtvis för att bli bättre. Undvik att ta med onödiga påståenden i alternativen till nästa omröstning, typ: "Jag spelar endast MP-spel och är homosexuell."

Permalänk
Medlem

vart är mmorpg gamern? :>

Permalänk
Medlem

Jag har knappt rört ett singerplayer spel så jag ser mig som alt. 1

Visst jag har lirat igenom två SP spel, Quake och Fable(Xbox)

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Mest multiplayer, dock spelar jag ganska mycket SP också mp/sp ration e ca 66%/33%...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Single/multiplayer gamern, som lirar mycket singleplayer men loggar in på MP ibland för att ha roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
vart är mmorpg gamern? :>

Bortglömd

Permalänk

Singel/Multi ligger väl runt 50/50 spelar singel när man ska lugna ner sig efter blivit ägd på alla möjliga spel

Permalänk
Medlem

Mer mp än sp.
Så det närmaste svaret är väll 2 trots allt.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

SP/MP.

Lirar igenom de flesta FPS-liren i SP, men spelar endast ett fåtal i MP. BF2 har jag fastnat för ordentligt. Så det blir en del online endå. Pga jobbet så kan jag inte bli allt för beroende av MP som många blir.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Röstade på 2:an men det är väldigt sällsynt att jag spelar mp. Jag har väldígt svårt för fjortisar som sitter och tuffa bakom skärmen så jag håller mig för det mesta i sp-världen. Lite av en ensamvarg antar jag.

Permalänk
Medlem

Singel/Multiplayer

Gillar att köra racingsim online.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Mulitplayer för att det är ROLIGT, bättre blir man med tiden.

Permalänk
Medlem

Alternativ 1, har en tendens att spela ett spel alldeles för mycket tills jag är riktigt bra på det.

Sen visst blir en del singleplayer, och testar massa olika spel, men den allra mesta tiden går ut på att bli så bra som möjligt på ett spel, online.

(och kom ihåg att alla som väljer 1 inte är 14åringar som skriker OMGHS!!11 på TS/Vent...)
Olika bara vad man gillar, jag är helt enkelt väldigt tävlingsinriktad som person

Permalänk
Medlem

Alltid single player förutom WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Alternativ 1, har en tendens att spela ett spel alldeles för mycket tills jag är riktigt bra på det.

Sen visst blir en del singleplayer, och testar massa olika spel, men den allra mesta tiden går ut på att bli så bra som möjligt på ett spel, online.

(och kom ihåg att alla som väljer 1 inte är 14åringar som skriker OMGHS!!11 på TS/Vent...)
Olika bara vad man gillar, jag är helt enkelt väldigt tävlingsinriktad som person

Jag tycker mer att det är alternativ 2 som skriker OMGHS!!11. Alternativ 1 brukar vara väldigt manner då man vanligtvis försöker bygga upp ett rykte inom communityn.

Permalänk

Vet inte vad jag ska ta. Älskar att spela online, men är ingen tävlingsinriktad typ för det. Dessutom lirar jag bara WoW nu..

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Whine whine
Dåliga alternativ!

Du glömde "Light-gamer" (typ fjortis som spelar då och då) och hemmabyggare (gör maps och moddar). Samt flera variationer av de kategorier du redan har. Man kan gilla att lira online, men inte vara tävlingsinriktad.

Permalänk
Medlem

Mest Singleplayer, även om multiplayer är sjukt kul på lan och sånt förstås. Online brukar dock vara tråkigt, eftersom folk gärna är så fruktansvärt bitchiga. StarCraft (BW) är väl ett undantag som alltid är kul på B.net...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

i MP-spel spelar jag oftast för att bli bättre och försöker spela "seriöst", jag spelar dock bara q3 online .)
Sen spelar jag nästan bara RPG offline.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Singelplayer only, förutom på lan då. Det har ju blivigt så elitistiskt i de flesta multiplayerspel så jag blir totalägd om jag nu försöker mig på något.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

lirar bara BF2 (MP såklart) för att det är kul, samt GTL och GTR där jag ju kör offline för att ställa in bilarna, men tävlar online.