Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Hej igen. Nu har jag en rätt klurig fråga och det är följande:

Jag fick ett 10 dagars test av wow av min polare när han köpte sitt. Men nu är problemet det att när jag skall regga denna koden så måste man skiriva inn sitt mastercard / visa nummer och det vill inte jag finns det något sätt att komma för bi denna lilla spärr ??

nej det finns det inte, men om du skriver in ditt kortnummer kommer det inte dras pengar, bara efter 10 dagar om du väljer att förlänga.

Permalänk
Medlem

Det måste väl också aktiveras med en "riktig" nyckel från WOW-spelet, för att "få" betala med kortet. Se också till att du är inne på rätt hemsida dvs, www.wow-europe.com Så du inte är inne på US och försöker regga.

Jag använder mig av Föreningssparbankens Internettjänst E-kortet, funkar klockrent om man inte vill använda ett "skarpt" kort. Man skriver in hur mkt pengar man ska ha på kortet, hur länge det gäller, ett köp eller fler, sen genereras ett kortnr som du använder som Mastercard.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Jag fyller år om 16 dagar och kommer då att få wow och nu undrar jag vad man skall köra för char som nybörjare. Har kollat lite på http://www.thottbot.com/ och kollat på de olika skillsen och paladin verkar som min klass men är det vekligen det bästa att börja med.

Snälla hälp mig.

Mitt tips. Börja med någon av de smått krångligare klasserna, typ Mage eller druid... massa skills o sånt att hålla reda på och liknande vilket är krångel i början, men det underlättar att få ha fått in kännslan för det senare. Jag personligen tycker druid är skitkul att lira, plus att det gav rätt mycket när man sen började lira annat då de andra charsen (utom mage/priest) blev skitenkla att hålla koll på skills och sånt med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Hej igen. Nu har jag en rätt klurig fråga och det är följande:

Jag fick ett 10 dagars test av wow av min polare när han köpte sitt. Men nu är problemet det att när jag skall regga denna koden så måste man skiriva inn sitt mastercard / visa nummer och det vill inte jag finns det något sätt att komma för bi denna lilla spärr ??

10 dagars pass = kreditkort. Fast det funkar ju med typ, e-kort och electron och sånt med. Det är itne förren man reggat en "riktig" cd-key man kan börja köra med gamecards om jag fattat det rätt. JAg kunde det inte iallafall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

jag får fråga en sak som antagligen e lite offtopic..

men hur ställer man in inställningar i wow??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Ge fan i wow helt enkelt annars kan du vinka adjö till allt vad socialt liv heter (jag skojar inte)

Du har så rätt så! BÖRJA INTE SPELA! Du kommer förlora en månad minst av ditt liv till ingenting annat än sheit!

been there, done that.
Frös kontot när jag insåg hur fast jag satt... men ändå låg min lvl 60 warlock och kallade mig från djupen... så jag betalade för en månad och tog bort alla mina chars, sen frös jag kontot igen.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

En kompis till mig spelar Wow väldigt mycket. Genom att köra ett kommando kan man se antalet spelade dygn. Detta medförde att jag var tvungen att räkna ut lite häpnandsväckande information kring detta.

Om han spelat 8 timmar varje dag, Måndag-Fredag. D.v.s samma arbetstider som en normal heltidstjänst, så skulle det ta 8,25 månader att spela all den tid han har lagt ner.

Om han istället hade arbetet samma tid med en lön på 21.000kr/mån, så hade han istället dragit in 173.250kr.

Jag tror inte att ovanstående exempel är unikt på något sätt. Men det är dock skrämmande.

Permalänk
Medlem

Jag spelade ~5h per dag från retail kom ut till slutat av sommaren. Då blev det en liten pause på två månader, nu är jag fast igen.

Edit: Skrev fel.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Sen beror det väl på om han spelat wow 8 timmar varje dag måndag-fredag i 8,25 månader, då är det väl lite skrämmande ^^ Men annars så, nja. Förstår inte vad jämförelsen går ut på heller...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Sen beror det väl på om han spelat wow 8 timmar varje dag måndag-fredag i 8,25 månader, då är det väl lite skrämmande ^^ Men annars så, nja. Förstår inte vad jämförelsen går ut på heller...

Jämförelsen skulle beskriva vad man istället hade kunnat uträtta om man inte hade suttit och spelat. Iof så kan man ha ett arbete samtidigt som man spelar rikligt. Men då blir inte bortfallet ekonomiskt utan familjen/sambon blir lidande. Tyvärr är det mycket svårare att värdera på några få rader i ett forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Jämförelsen skulle beskriva vad man istället hade kunnat uträtta om man inte hade suttit och spelat. Iof så kan man ha ett arbete samtidigt som man spelar rikligt. Men då blir inte bortfallet ekonomiskt utan familjen/sambon blir lidande. Tyvärr är det mycket svårare att värdera på några få rader i ett forum.

Jo, men så kan man ju säga om allt. Titta på tv någon timme per dag i hela ditt liv och sen dra ihop, "men istället för det hade du kunnat gjort ___ med all den tid", samma med vadsomhelst, resa, äta mat, ja vad fan som helst Visst jag förstår ungefär vad du menar, men när det inte har något sammanhang i tråden eller du framför någon slags åsikt, bara räknat ut den tid spelandet tagit upp, ja då förstår jag inte riktigt vad som är meningen med jämförelsen förutom mer "en kul grej"

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Jo, men så kan man ju säga om allt. Titta på tv någon timme per dag i hela ditt liv och sen dra ihop, "men istället för det hade du kunnat gjort ___ med all den tid", samma med vadsomhelst, resa, äta mat, ja vad fan som helst Visst jag förstår ungefär vad du menar, men när det inte har något sammanhang i tråden eller du framför någon slags åsikt, bara räknat ut den tid spelandet tagit upp, ja då förstår jag inte riktigt vad som är meningen med jämförelsen förutom mer "en kul grej"

Anledningen att jag skrev detta inlägg var att både Fo'shizzle och Lunkan var inne på samma spår.

Klart du kan göra en likadan jämförelse med tv och fler onödig nöjen. Men det finns inget i dagsläget som tar så mycket tid och som ger så lite tillbaka som vad wow gör. TV ser man ofta tillsammans med familjen vilket skapar gemenskap. Den ger dig dessutom lite kunskap om vad som händer i världen och ger dig samtidigt verktyg för att kommunicera med andra. En utlandsresa berikar ditt liv och är en upplevelse som du sedan har kvar resten av livet. Har du spelat wow ett par tusen timmar har du troligtvis haft kul emellanåt, men när du blickar tillbaka så inser man att tiden var bortkastad.

Permalänk
Medlem

Paladin suger då inte, det är personen bakom paladinen som suger issåfall, jag skulle nog vilja säga att detta gäller alla klasser, för kan man sin klass väl så är det stor chans att man vinner i PvP, om fallet inte är så att man möter någon som kan just sin klass bättre

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Jag har kört nu i 2dagar på min polares konto och de jag gillar mest är följande:
Orc / Warrior
undead /rouge
undead/mage

Dessa tycker jag bäst om eftersom jag gillar cc (close combat) och att mageen har bra spells och kastar dessa spells riktigt snabbt. Dock gillar jag inte aliancen överhuvudtaget har testa alla och jag har inte fasnat för någon änn.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Tycker du även bör fundera på Priest, en otroligt rolig klass som dessutom är Imba

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk
Medlem

paladin=loladin. Sämsta klassen i spelet!

Spela en UD rogue eller präst. Det är både roligt och utmanande.

Permalänk
Medlem

Vill du komma med i random grupper för instancer så väljer du inte Rogue
Populationen på dom flesta servrar brukar till 20% bestå av Rogues.

Citat:

Spela en UD rogue eller präst. Det är både roligt och utmanande.

Vad är det som är utmanande och spela Rogue?
Jag spelade en Rogue till level 60 och några dagar speltid till efter det....
HAR ALDRIG NÅGONSING spelat en så tråkig klass.
Fort man såg röd text dyka upp på skärmen så gick man i stealth, smög upp bakom och hacka ner den stackars saten på 3 sekunder, det finns ingenting med Rogue-klassen som är utmanande, förutom att försöka döda warriors och shamaner utan att bränna alla ens cooldowns + engineering gadgets.
Roguen blev en smula roligare när jag valde att lira med daggers, för då fick jag fler knappar att trycka på och tänka lite extra, istället för att spamma en skill och då och då slänga iväg en stun eller eviscerate.
...utmanande pfft.

Visa signatur

--: En vanlig burk och skärm :--
Micek 60 rogue @ Warsong
Micek 60 warrior @ Lightning's blade

Permalänk
Medlem

Om du tycker rogue är tråkigt har du inte spelat paladin.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Paladin är mycket roligare än rogue... spelat rogue till lvl 45 så jag vet en del om dom och de enda är o stealtha, HACK HACK död fiende... det är MAX 5-6 knappar man använder.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Tycker du ska spela Horde - Tauren - Warrior

http://d45.yousendit.com/E/02G2VLZUXCZPV1Y81UHOBLLCT2/Pat%20-...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Tauren suger allt dem är tunga att gå med och slår sakta uch nej. Älskar just nu min orc /warrior dock har jag inte kommit så långt. Typ till lvl 6 men skall fortsätta tills den 13 nov sen får jag mitt eget spel och då skall jag vara mer seriösare för just nu har jag bara testat alla upp till lvl 14 och orc & undead är minna favoriter just nu

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag spelade ~5h per dag från retail kom ut till slutat av sommaren. Då blev det en liten pause på två månader, nu är jag fast igen.

Edit: Skrev fel.

Jag spelade Usa Betan och sen eu betan samt de 2 första månaderna det var ute i europa sen la jag ner pga att jag kände att det tog förmycket av min tid. Gav även bort mitt konto till en, men så för ca 3 veckorsen så var jag så sjukt sugen på att spela så jag köpte det igen och nu är jag fast. hehe..

Permalänk
Medlem

Hur får man den andra wimpen när man är warlock är just nu i levle tio.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Hur får man den andra wimpen när man är warlock är just nu i levle tio.

Gå till din tränare, i nån "huvudstad" sen ska du spöa smurfen, vinner du får du den, annars dör du

Permalänk
Medlem

Okey tack för den men det var ingen dvärj det var ju den jag vill summna men jag spöade han. Nu har jag en fråga och det är hur man helar han

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Försök välja en karaktär som är lätt att få grupp med, vilket förmodligen betyder en healer. Väljer du en präst så kan du köra på en shadowinriktning i början för att sedan konvertera till holy senare om du känner att det behövs.
Väljer du en druid så kan du i början köra feral för att sedan övergå till resto eller någon annan build.

Försök också att välja den fraktion som har lägt antal spelare på servern, det är så sablans tråkigt med alla som väljer samma gamla vanliga nightelf's eller humans hela tiden.

Absolut ingen vill ha en shadow priest i sitt party id ll 60. INgen.. inget att ha... Holy är det enda alternativet om man ska köra instaner oh item hunting.. PvP då ska man ha Shadow.. men möjligheten att älja shadow är obeintlig om man vil gå med i en grupp ör att köra instaner:)

Men till huvudtopen.. jag valde huntern redan rån betan och du ska definitivt ta den:D

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Paladin eller Warrior och båda har sina för och neckdelar. Den största nackdelen med Warrior är om du kör solo och du skulle råka få för många adds så är risken väldigt stor att du dör eftersom att du inte direkt har någon chans att heala dig. Paladins största nackdel är nog deras slöa attaker men tyckte Paladin va roligast i PVP och dom kan ju heala sig så dom är väldigt bra i solo. När det kommer till Party och raid instancer så är ju helt klart Warriorn roligare eftersom att dom får stå längst fram och ha det roliga medans Paladin får spamma cleanse men dom är ju en supportklass också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Priest eller mage, då kommer du få bra och lätta platser när du sedan pressar highlevel instancer. (kanske bara är på min server det verkar råda stor brist på dessa clothare)

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Anledningen att jag skrev detta inlägg var att både Fo'shizzle och Lunkan var inne på samma spår.

Klart du kan göra en likadan jämförelse med tv och fler onödig nöjen. Men det finns inget i dagsläget som tar så mycket tid och som ger så lite tillbaka som vad wow gör. TV ser man ofta tillsammans med familjen vilket skapar gemenskap. Den ger dig dessutom lite kunskap om vad som händer i världen och ger dig samtidigt verktyg för att kommunicera med andra. En utlandsresa berikar ditt liv och är en upplevelse som du sedan har kvar resten av livet. Har du spelat wow ett par tusen timmar har du troligtvis haft kul emellanåt, men när du blickar tillbaka så inser man att tiden var bortkastad.

Sen så är det ju olika från person till person, jag känner inte att jag skulle vara fast i WoW...

Argumentet för TVn kändes rätt lamt, då man ofta vill titta på olika saker och visst kan det ge gemenskap men jag har lirat WoW med åtminstone några ur min familj ;P Sen beror det på vad man kollar på såklart, tror inte direkt någon dokusåpa ger dig kunskap om vad som händer i världen, eller ger en bra verktyg för att kommunicera med andra. Det sista förstår jag verkligen inte hur det fungerar med en tv, i WoW så deltar du ju iaf aktivt, medans en TV sitter du bara och stirrar på. Visst berikar en utlandsresa ditt liv, men även om det också i grunden handlar om att ha kul (som man har med wow) så har jag inte sagt att man måste spela WoW hela tiden. Man kan titta på tv, och åka utomlands som du föreslår emellanåt ändå Hela grejen att analysera och kanske t o m försöka låta lite smart i ett sånt här sammanhäng känns konstigt, då det egentligen bara handlar om att du själv inte kunnat hantera ditt spelande eller något. Eftersom att annars skulle du väl inte skriva det du gör, om du inte spelat WoW eller om du bara spelat lite. Och det finns ju fler saker än att spela wow som man kan titta tillbaka på och tycka att tiden var bortkastad. För mig känns inte wow som en av dom grejerna. Aja, man tycker ju olika så...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |