Permalänk

S-ata trasig.

S-ata:n hittas bara ibland. Oftas när man startar om helt, inte när man rebootar. Är den trasig? Det är inget klapp i kontakterna.

det är en 6B200MO Alltså en: Maxtor DM10 200gb s-ata

Mobo: DFI lanparty NF3 ultra-d

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem förut, kommer dock inte ihåg vad jag gjorde då.

Permalänk
Medlem

maxtor ska man inte köpa, dåliga diskar

Permalänk
Medlem

Morlow, har du inte något mer konstruktivt att säga så skriv inte ett inlägg!!!!!!!!

Maxtor är inte dom bästa diskarna enligt min mening men är inte igentligen sämre än någon annan tillverkare.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

glapp i sata kabeln, alltså inte i kontakterna utan i själva kabeln kan vara en orsak. Om du har någon annan kabel att testa med så kan det vara en tanke, samma sak med strömkabeln.

Annars hade åtminstonde jag tagit säkerhetskopia över det jag vill ha kvar när den nu hittas och sedan ta den till datoraffären du köpte den i och reklamera den, förutsatt att du har garanti kvar men det borde du väl ha(?)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Ja det är inget glapp i kablarna jag har prövat ett par olika kablar.
Det blir väll en RMA då

EDIT:Skumt på min kompis dator funkar den perfekt. Jag får fortsätta forca ett tag till:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur gick det det RMA:n?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Hör dig för med Maxtor om de har någon ny firmware till din disk.

Vissa serier av Diamondmax 10 har problem med nForce 3/4.

Permalänk

Ny bios till modekortet/kontrollerkortet?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Kanske är ditt nätagg på gränsen till att vara för svagt så att disken inte alltid hinner starta ?