Permalänk
Medlem

Samsung 940b - åsikter

Har, nästan, bestämt mig för att köpa en Samsung 940b men skulle vilja höra lite åsikter om denna innan jag skickar iväg en beställning.

Nackdelar/fördelar? Någon annan skärm som är ett bättre köp? Jag kommer att använda VGA kontakten (innan det införskaffas en ny burk).

Väldigt tacksam för svar. Ha de bra.

Permalänk

Jag är lika nyfiken på den jag med...!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon kommentar?

Permalänk
Inaktiv

Vad jag har hört så är den, om inte den bästa, bland de bästa 19" i den prisklassen, så kör på det!
Jag ska också köpa den skärmen inom en snar framtid.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska lägga en order idag... är det ett bra köp? Väldigt tacksam för åsikter/kommentarer.. jag är väldigt noggrann inför sådana här köp eftersom man kommer ju dras med den ett tag framöver

Permalänk
Medlem

Jag får min 940B någon gång nästa vecka (hoppas jag). Kan skriva en liten mini recension på den då.

Permalänk
Medlem

Det vore kanon om du kunde skriva lite om hur den var när den kommit!

Ingen annan som har införskaffat en 940b som kan dela med sig lite erfarenheter??

Permalänk
Medlem

På samsungs svenska sida har det kommit upp en ny modell 950B. http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/950b.asp?pa...
tycker de bara spottar ut olika modeller med samma specifikationer nu, vette fan om denna är bättre

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

Köpte en 940B idag, och den är helt ok. Då detta faktiskt är min första TFT känns det givetvis lite ovant. Min gamla CRT tog upp för mycket plats dock, så den fick flytta på sig. Allt är så jäkla skarpt och ljust med den nya skärmen, så ögonen känns lite anstängda efter den första dagen.

Jag har mest testat den i spel. Inga problem i snabba spel som UT och Q3.

Permalänk
Medlem

Ska också få hem en 940B snart och kan då skriva en liten recension på den, verkar dock vara en väldigt vettig skärm!

Permalänk
Medlem

Har fått min nu. Recension kommer i helgen

Permalänk
Medlem

Den här skärmen har ju inte så stora skillnader som de tidigare osv...

Permalänk

Recension tack (:

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

"Inga problem i snabba spel som UT och Q3."

Jag tycker du borde tillägga "tycker jag".

Man ska aldrig göra uttalanden om saker som är olika från person till person utan att säga "enligt mig" eller liknande.

Jag tycker att Q3 är mer eller mindre ospelbart på min TFT och den är väl inte den sämsta. Nej Q3/Unreal går fetbort för TFTs enligt mig..

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lysande! Bra jobbat!

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk
Medlem

Bra recension.. men jag beställde en Viewsonic 191s (8ms-modellen) istället vilken jag får i början av nästa vecka. Håller tummarna att det inte är några pixelfel!