Permalänk
Medlem

Hjälp med Fable

Tja

Obs, spoilers.

Jag har lite problem med att rädda gubben som satt i fängelset, han som skulle avrättas. Han blev bortförd av några onda varelser. Skulle gärna vilja ha lite tips på hur man dödar dessa. De är grymt svåra + att det kommer mängder av dem hela tiden.
Har kollat gamefaqs men hittade inget där.

Permalänk
Medlem

det beror helt och hållet vad du har för skills.
Om du har xppoints kvar så skaffa den magiska skölden under willpower. den e priceless..

Visa signatur

Manne

Permalänk
Medlem

Det som gäller är Slowtime + ett bra svärd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ignito87
det beror helt och hållet vad du har för skills.
Om du har xppoints kvar så skaffa den magiska skölden under willpower. den e priceless..

Permalänk
Medlem

Eller berserk och bara mata slag på allt å alla funkar fin fint genom hela spelet.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Sötast

jag fattar då inte mkt.... jag började spelet med att bli SVIN ond, sen hittade jag en demon door, fick en klubba å sen hade ingenting i hela spelet den minsta chans mot mig skitlätt spel

Permalänk
Medlem

Jag tycker också spelet har varit väldigt lätt, ändå tills jag mötte de där typerna. Plötsligt blev det mycket svårare. Men ska testa det där med skölden.

Permalänk
Medlem

Bra svärd, multistrike samt slowtime Har börjat på en ny gubbe nu. Arena med the harbinger (svärdet) ojojoj vad lätt Skölden man kan skaffa är förövrigt ovärderlig om man vill pressa en massssssa XP

Permalänk
Medlem

Multistrike+Slow time är gryyymt bra...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

multistrike + berzerk + will shield och sen köper du alltid max med will och healthpots hos alla merchants.

för övrigt, så vil man pressa exp, så ska man göra det emd will AOE spells göra det efter kyrkogården typ, där odöda spawnar när man bara går frma och tillbaka, där man letar armordelar. fy helvete vad med will exp jag fick där. combat multiplier var på 58 och jag hadde typ 192k will exp efter det. och 110k vanlig exp.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Sötast

Keh, köpa Healthpots? geez ... Bli ond, går skitsnabbt.. gå in i den "var ond" portalen.. skaffa ett av dom bättre vapnen i spelet... skaffa lifesteal å du klarar spelet utan en till potion (förutom på sista bossen)

Permalänk
Medlem

Physical Shield + Berserk + Slow Time + Enflame + Physique + Speed(alla maxade så långt det går) så kan du glida igenom hela spelet på rosa moln med Solus Greatsword. Släng in en maxad Multistrike om du vill att sista bossen ska ta tre sekunder istället för fem...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hehe, pressade upp combat multiplier en del, kom upp i 85 sen orkade jag inte mer, fick 682K xp efter det questet

Permalänk
Medlem

bli ond portalen? vart hittar man den då? prereqs?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
bli ond portalen? vart hittar man den då? prereqs?

Em, menade Demon door eller vad dom kallas...

Finns jättenära där man börjar tror jag, ehm syd eller något... tyvärr har jag inte minnet till det.

Den säger iafl att den vill se dig göra något riktigt ont.... Jag sprang iväg å slaktade folk tills jag hade horn på skallen sen var jag välkommen

Permalänk
Medlem

Man får den bästa pilbågen där Skorms bow eller nått heter den. Själv kör jag god så Arkens crossbow blev det för mig.

Permalänk

Inferno eller vad den heter, sedan rushar man förbi till slutet och gör den flertal gånger så har man alla dödade

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

men jag gillar inte skill vapen. jag gillar mitt the bereaver. men men. får se när jag kommer mig för att lira om det igen, så drygt med alla "prata på din jävla pratkvarn jag vill komma vidare" grejjer.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Em, menade Demon door eller vad dom kallas...

Finns jättenära där man börjar tror jag, ehm syd eller något... tyvärr har jag inte minnet till det.

Den säger iafl att den vill se dig göra något riktigt ont.... Jag sprang iväg å slaktade folk tills jag hade horn på skallen sen var jag välkommen

Om man inte vill bli ultraond så räcker det med att käka 10 kycklingar(=50 evil points) framför den.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Om man inte vill bli ultraond så räcker det med att käka 10 kycklingar(=50 evil points) framför den.

äh.. man är god i alla andra spel