Vill hitta Asus GF7800GTX TOP

Permalänk
Medlem

Så är det nog. Beställer man tidigt så får man nog kortet före de som beställer senare. Står ju så här på Datorbutikens hemsida:
Observera att leveransindikeringarna inte kan användas för att dra slutsatser om en redan registrerad order, utan avser visa vad man kan förvänta sig om man lägger en order just nu. Vill du veta hur långt vi kommit med att expediera din order? Använd då vårt formulär för leveransförfrågan.

De får väl in flera leveranser och de som beställt för ett tag sådan får väl sina kort tidigare då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Jo vet men har fått mail sedan dom uppdaterade till 10-30 som säger 10-10, så det kanske är om man beställer nu och haft sin beställning ett tag.

Permalänk
Medlem

Jo dock så körde jag en leveransförfrågan igår och då sa dom att jag skulle få kortet 10-30.
Idag fick jag en uppdatering i min mail om att dt kommer 10-14, börjar bli rätt förvillad på alla datum.

Pratade med datorgallerian.com och jmedata igår och det lät som dom inte skulle få kortet än på ett tag tyvärr.

*forsätter hoppas på en tidig tomte*

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Inaktiv

Eeeh, jag vill inte ha ett annat kort, har väntat så länge på det här!
Men jag väntar inte en månad till.
Vad ska ni göra om det blir försenat igen?

Permalänk
Medlem

Jag kommer vänta tills det kommer. Men jag vet att warwolf har en hel rigg ligger hemma som väntar på ett grafikkort. Hade jag varit i den sitsen vore det annorlunda. Spelar bara guildwars och quakeworld för tillfället så gfx:et i sign räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem

Jo lite jobbigt är det, men jag tänker vänta. I värsta fall köper jag ett skitkort för 500/600:- så länge bara för att få igång den

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Exakt så jag gjorde med min rigg. Blev ett Asus PCX5900 innan x800xl:et.

Permalänk
Inaktiv

Jag har också en hel rigg som väntar på ett grafikkort.
Just nu sitter jag på ett GeForce 2 som jag lånat av en polare, inte världens bästa kort.

Permalänk
Medlem

Gå med i wolfxeri-pakten nu michmich. Vänta på kortet och låt oss bencha ihop!

Permalänk
Inaktiv

Du menar wolfxerich-pakten?
Eller nåt.

EDIT:
Jag vet inte hur det blir med den pakten nu.
Läste just att nvidia ska släppa en 512mb-variant av 7800GTX innan årets slut.
Vänta eller inte vänta, det är frågan...

Permalänk
Medlem

Vänta är mitt svar då kort med 512mb redan testats utan bra resultat.
Inte ens 256mb har så mycket bättre prestanda än 128mb än ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Ja ni.. WarWolf, kom ut på msn!

Permalänk
Medlem

Din order med ordernummer ********* har packats idag 2005-10-11 klockan 15:44.

Whoooooooo!!!

*Tror nu på tomten*

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Inaktiv

"Din order har nu lämnat vårt lager den 11 oktober 2005 11:25:45. Leverans sker med Posten."

Har bestämt mig för att inte skicka tillbaka kortet utan behålla det. Orkar inte med att vänta på 512-mb varianten.
Fan vad gött det kommer bli att äntligen få bygga ihop sin dator.

Permalänk
Medlem

då blir det wolfmich klubben =( avbokade mig inför 512varianten av gtxkortet.

Permalänk
Inaktiv

Det skulle jag nog också ha gjort om jag hade haft ett X800XL. Men jag har väntat så länge så nu får det vara nog.

Permalänk
Medlem

Samma här, kommer alltid något nytt. Blir ingen burk om jag ska vänta på allt

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michmich
Det skulle jag nog också ha gjort om jag hade haft ett X800XL. Men jag har väntat så länge så nu får det vara nog.

Du anar inte hur värmande det där var att höra
*george costanza*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Vänta är mitt svar då kort med 512mb redan testats utan bra resultat.
Inte ens 256mb har så mycket bättre prestanda än 128mb än ...

Det beror väl helt på vilken benchmark/upplösning man kör.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Jo det är klart att den är bättre men clocka coren med 5% ger mer effekt, precis som amd:s X2 processorer köp en med machestercore som har mindre cache och clocka lite så har man mer effekt. Dessutom utvecklar dom mindre värme så dom är bättre att clocka.

Men det är oxså troligt att det inte bara blir en ökning av minnet, dom kommer säkert öka frekvensen oxså.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Får mitt Asus GF7800GTX TOP i morgon el på Fredag !! längtar!!

Permalänk
Inaktiv

Mitt kom fram till lokala konsumaffären för nån timme sen.
Men avin kommer bara imorgon.
Oh well, får gör läxa så länge då.

JMK76, se till att bencha ditt kort när du får det och sen skriva resultatet det i den här tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michmich
Mitt kom fram till lokala konsumaffären för nån timme sen.
Men avin kommer bara imorgon.
Oh well, får gör läxa så länge då.

JMK76, se till att bencha ditt kort när du får det och sen skriva resultatet det i den här tråden.

Har du koli nr så är det bara gå ner o hämta ut det ändå !

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

jag får alltid SMS av komplett EXAKT när den registreras på ICA Kvantum kan åka dit samma minut ioch hämta det.. skillnad komplett rulez.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jo problemet var att man skulle få vänta till 1:a dec för att dom skulle få hem korten när jag beställde.
Beställde dock resten hos komplett

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag

Har du koli nr så är det bara gå ner o hämta ut det ändå !

Hm, det visste jag inte. Bra att veta till nästa gång.
Nu är det bara 1 och 1/2 timme kvar tills skolan är slut, då blir det till att åka till Clas Ohlson och köpa ESD-armband och sen är det äntligen dags.

Förresten, komplett suxx.

Permalänk

Dustin skulle fått sina idag men nääädå... dröjer ytterligare 2 veckor! =(

Jag orkar inte hålla ut längre, lämnar kön och tar ett MSI 7800gtx. Får det imorgon så jag äntligen kan bygga ihop resten av datorn.

Msi K8N Diamond
A64 3700+ sandiego
Freezer 64
Corsair 2x512 xms 3200 2-2-2-5

Permalänk
Medlem

Sådär plockade ihop min nya burk igår, hann köra en snabb 3dmark.
Ser ut som jag ligger runt 8500 poäng oklockat, strax under första, strax över nästa.
Ska försöka hinna med lite mer nu ikväll.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Inaktiv

WarWolf, är det något speciellt man ska koppla i grafikkortet?
Jag fick mitt igår, monterade ihop datorn, satte igång den, fläktarna snurrade, allt annat såg fint ut tills jag såg skärmen... ingen bild!
Jag har skapat en tråd om det men dom tipsen jag fått har inte gett något resultat.

Här är en länk till tråden om någon vill hjälpa.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51265...

Man har väntat så länge, och nu ska det strula så.

Permalänk
Medlem

Kan inte stämma, Dustin brukar leverera på 1 dag, ofta SAMMA dag man beställer!
Säker på att din order kommit fram?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlicerDicer
Dustin skulle fått sina idag men nääädå... dröjer ytterligare 2 veckor! =(

Jag orkar inte hålla ut längre, lämnar kön och tar ett MSI 7800gtx. Får det imorgon så jag äntligen kan bygga ihop resten av datorn.

Msi K8N Diamond
A64 3700+ sandiego
Freezer 64
Corsair 2x512 xms 3200 2-2-2-5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Kan inte stämma, Dustin brukar leverera på 1 dag, ofta SAMMA dag man beställer!
Säker på att din order kommit fram?

Jovisst... de levererar snabbt... men Asus 7800gtx TOP kom helt enkelt inte in i lager den 13e så som det var sagt och jag orkar inte vänta 2 veckor till eftersom jag beställde mitt den 21e FÖRRA månaden.

Har fått alla delar nu men ngt är riktigt knasigt... Cd-romen funkar när den själv känner för det och allt går tämligen slött.. Misstänker att 380w Antec Truepower 20pin inte räcker till för att driva systemet ordentligt...