Permalänk
Medlem

Hålla in tre knappar samtidigt....

någon som vet om det finns någon patch som gör så att man kan hålla in tre knappar samtidigt???

lirar cs och det är skit störande att man inte kan hålla in capslock(som är för att snacka i ventrilo) när man smyger.

det har funkat för mig innan men sen efter att jag har fått ny dator så funkar det inte längre.

ps. jag har ps/2 tangentbord och har haft det förut också.

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

samma tgtbord?

för att kunna hålla in många tangenter samtidigt kan man köpa ett usb-anslutet tangentbord

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

det hjälper inte med usb - jag körde logitech mx (trådlöst- mottagare kopplad via usb)

samma problem...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Well, bara hört att det ska gå med flera tangenter via usb..

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

det kan vara logitech-relaterat - kan ej testa med annat

får iofs ett nytt usb-tgb för 40.- på lokala högskolan...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Felet är ett hårdvaruproblen i alla tangentbord som använder sig av ett raster, det har helt enkelt att göra med att man inte vill ha ett kontrollerchip med över 100 ingångar. Man sätter istället knapparna i ett raster så att bara vissa knappar går att hålla ner samtidigt.

Vissa tangentbord är bättre på detta, vissa sämre, tyvärr står det inte i specifikationerna hur många och vilka tangenter som kan hållas ner samtidigt.

Billiga tangentbord är generellt sett sämre.

Permalänk
Medlem

källa?

billigt?
med mitt gamla tangentbord som var billigt (fick med från hempc) kunde jag hålla in mer än 3 knappar samtidigt.
Nu med mitt logitech-ultrax flat kan ja inte göra det

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Det är inte säkert att elektroniken är mycket bättre i flatx än logitechs budgettangentbord. Fina tangentbord gör IBM och Keytronic.