Vill hitta Asus GF7800GTX TOP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av +Pine+
jag hörde något om att leverantören gandalf kommer att få in ett lass nästa vecka... vart de korten går kan man bara gissa...

Gandalf? Vad är det?

Permalänk
Medlem

www.gandalf.se

distributören till leverantören

Permalänk
Medlem

vad är så himla spec med detta kort ta ett annat märke bara?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Ptja, JME har två val. Antingen beställa från Gandalf eller räkna med att byggnadsfundamentet på deras lager undermineras med 800kg av c4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0l!d
vad är så himla spec med detta kort ta ett annat märke bara?

Ja det är väl inte så väldigt specielt, men det är som sagt fabriksöverklockat och har en tyst och bra Arctic Cooling fläkt redan som standard.
Och eftersom det bara kostar runt 100 mer än det som inte redan är överklockat med mycket sämre fläkt så är det riktigt nice.

Hehe sen är jag dessutom asus-fanatiker
Och gillar inte heller ATI-s api för gfx så det är nVidia som gäller ...

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=808 för en review på i stort sett exact samma system jag kommer köra kortet i.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

12:e kommer det in på JMEDATA.
Snacka om en miss att betala i förskott

Permalänk
Medlem

Ja jag kan oxå verkligen rekomendera kortet, BRA prestanda, Tyst och effektiv kylning.

Slipper böka med en annan kylare att klämma på, därmed förlora garantin, härligt med skägget i brevlådan då =)....

Ångrar inte en dag att jag valde det framför Gainwards GS kort.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk

Jag såg att hortell.se hade många Asus TOP kort i lager för endast ..7444kr Jo, det stämmer - du läser rätt .. Jag trodde inte heller mina ögon då jag såg priset. Det lustiga är att de har höjt priset med några tusen under en vecka ...

http://www.hortell.se/cgi-bin/HSE.cgi?p=709&i=638097719978942...

Under det aktuella priset finns ett annat pris angivet "PP: 4987" vilket inte verkar så blodigt. Klickar man på denna pris/länk.. så får man upp information angående olika typ av medlemskap:

http://www.hortell.se/cgi-bin/HSE.cgi?p=913&i=638097719978942...

Medlemstypen butiks ger en det låga PP priset. Hmm.. Varför måste man krångla till allt?

/M

Permalänk
Medlem

Har fortfarande mitt beställt hos datorbutiken.com det skall komma in 10/10 och kostar 5095:- så jag tror jag lungnar mig på dom.

Jobbigt bara att sitta här med en ny burk utan gfx till den, hmmm undrar om det går att tvinga i mit AGP kort i PCIe sloten? ... ska kolla en sak snart tebax

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

WarWolf, vad har du för övrig hårdvara? Vore kul att bencha lite sen och se skillnader. Bara för sakens skull liksom
De får in kortet nästa onsdag på Jme så jag borde ha det till nästa fredag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jo det vore skoj, tror dock jag tänker skippa att clocka den så länge, ska köpa ett vapochill och vattenkylning om ett par månader eller så.

Hårdvaran
------------------------------------------------------------
Moderkort: A8N-SLI Premium
CPU: Athlon 64 X2 3800+ (Manchester core)
Minne: 2048MB Corsair TWINX 3200C2PRO DDR
PSU: Hiper Nätaggregat ATX 580W
HDD: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2
CHASSI: Thermaltake Shark Svart
GFX: ASUS Extreme N7800GTX/2DHTV TOP x1 än så länge

Oj va mycket fel det blev först

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Låter finfint.. När jag såg vilket nätagg du valt kom jag att tänka på en sak.
Undrar om mitt tagan 380w skulle klara av att driva systemet i sign och köra 7800gtx i sli.. Har bara en 200gb seagate samt en dvdbrännare.

Nån som anar?

Permalänk
Medlem

Låter som det kan vara i minsta laget, går väl iofs att testa och se.
Annars kan jag starkt rekomendera hipers nätagg, myket trevligt och modulärt dessutom.

Fin video review på http://www.3dgameman.com/vr/hiper/480w_psu/video_review.html

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Helt sjukt... Har inte ens fått uppleva kortets prestandalyft och börjar redan spekulera kring en SLI-rig.

Moderkort+ytterligare ett asuskort+nyttnätagg=ekonomiskt självmord.

Men men WarWolf, har du msn?

Permalänk
Medlem

Fick min MSN på ett PM.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Vilket är det mest sålda GTX märket!?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Svårt att säga utan någon säljarstatistik men jag tycker mig sett många gainwardkort. Notera att jag vet skillnaden mellan GT och GTX.
Sök efter en 7800gtx klocktråd eller skapa en så får du se vad som gäller här på sweclockers i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hehe, nae väntar med att skapa en tråd... Men jag tänkte mer på att om man köper ett GTX nu och sen om kanske sisådär 1år, så vill man ha SLI... och hur lätt va det att hitta exakt likadant kort dådå =P

[EDIT]
Ingen som kan tänka sig att beställa kortet utomlands!? Kanske är lika svårt att få tag på i andra läder med!?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

ska man tro på en del rykten så kommer nvidia släppa drivrutiner för sli så småningom så gör att det inte behöver vara identiska kort.
Dessutom ryktas det om att det skall vara möjligt köra båda korten med full kapacitet även om dom är olika vilket jag tycker låter lite väl otroligt.

Den som lever får väl se ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
Hehe, nae väntar med att skapa en tråd... Men jag tänkte mer på att om man köper ett GTX nu och sen om kanske sisådär 1år, så vill man ha SLI... och hur lätt va det att hitta exakt likadant kort dådå =P

[EDIT]
Ingen som kan tänka sig att beställa kortet utomlands!? Kanske är lika svårt att få tag på i andra läder med!?

Jag vet inte hur många asus top edition kort som lanserades men de har uppenbarligen gått som smör. Nja, beställa utomlands känns lite onödigt nu när de flesta (säger de iaf) får in kortet inom en vecka. Plus att jag redan betalat för mitt

Permalänk
Medlem

Är det någon som har mått på grafikkorttet!? behöver veta bredden då jag skall slänga in en pump...

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Suck.. JME har nu ändrat datumet från 12:e till 14:e.
Lär ju få kortet till Jul

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, datorbutiken.com skall skicka mitt idag som det låter.
Om inte dom skjuter upp det oxså men jag har fått massa mail där det står bekräftat det skall skickas 10/10.
*Hoppas på att tomten kommer tidigt i år*

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Kan bara gratulera och säga att jag hoppas du får det. Verkar som datorbutiken har ett hårdar punggrepp på leverantören än vad JMEdata har. Surt sa räven

Å andra sidan skulle det kännas rätt bra att få kortet i lönetid. Då har man glömt bort att man spenderar halvalönen och inbillar sig själv att man får ett gratisgrafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Tråkigt att höra, datorbutiken.com skall skicka mitt idag som det låter.
Om inte dom skjuter upp det oxså men jag har fått massa mail där det står bekräftat det skall skickas 10/10.
*Hoppas på att tomten kommer tidigt i år*

På däras sida står det ju "Kommer 2005-10-30".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
Är det någon som har mått på grafikkorttet!? behöver veta bredden då jag skall slänga in en pump...

Det här skulle jag oxå behöva veta. Jag har ca 3-4mm mellan mitt nuvarande 7800 gtx och min kylfläns på nordbryggan. Om man tittar på bilderna så ser TOP ganska mkt bredare ut än de andra. Stämmer det? Jag är sugen på att byta.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | ASUS 7800GTX & Zalman Fatal1ty FS-V7 | Asus A8N-E | Corsair TWINX 2048MB | Raptor 74GB | Samsung 250GB | Tagan 530W Easyconnect | AcoustiCase AC C6607B | X-Fi Xtreme Music | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Jo vet men har fått mail sedan dom uppdaterade till 10-30 som säger 10-10, så det kanske är om man beställer nu och haft sin beställning ett tag.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Typ att alla kort som skulle komma idag är förbokade så de behöver inte ens skriva ut att det kommit in några i lager?

Permalänk
Medlem

Jo troligen, gjorde dock en leveransförfrågan nyss och då sa den 10-30 på den, får väl se om dom skickar det idag eller inte ...
Troligen inte då murphys lag brukar vara gällande i dessa fall

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Betalade du också i förskott wolf?

Permalänk
Medlem

nja, postförskott ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |