Permalänk
Medlem

Klocka en P4 640

Hej hej!

Har suttit och pillat lite med datorn och försökt klocka litegranna.

Jag har försökt få upp datorn till 3.6 ghz men lyckas alltså inte få upp multipeln till 225x16 utan endast 222x16.
Jag tycker man borde iaf få upp den till en 3.6ghz, eller har jag fel?
Behöver man höja volt osv ifall man vill få upp den mera eller är det minnena som sätter stopp, isåfall hur gör jag ?

Delarna som sitter i :

Moderkort: Asus P5GD1
Processor: Intel Pentium 640 3.2ghz
Minne: Twinmos cl 2.5 1024mb

Permalänk
Medlem

Vad kör du minnena i? Och vad har du för kylning? Det kan vara så att du behöver höja volten. Om det är minnena så sänker du antingen timingsen till t.ex. 3-3-3-7 eller 3-4-4-8 eller så sätter du in en divider. t.ex. 4:5 eller nåt.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

håll koll på tempen bara

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ venice @2,5ghz 1,49 vcore l TT big typhoon l Gainward geforce 6600gt l DFI Lanparty UT nf4 sli-d l Twinmos speed premium PC3500 2x512MB CL2.5 Winbond BH-5 217mhz@248mhz 3,6v l TT xaser tsunami l Tagan 480 w l seagate barracuda 250 gb

Permalänk
Medlem

Jag kör minnena orginal vilken är 2.5-3-3-8, jag ska testa som du säger smolk.
Jag har TT Big Typhoon kylning, så det ska nog gå bra

edit---
har varit inne i bios och kikat nu, men jag kan inte hitta vart jag ska ställa om minnena..
Har för mig att på vissa moderkort måste man trycka in t.ex ctrl+f1 för att få fram ytterligare en meny, men det funkar inte här :S
Så om någon vet vart asus gömmer sina menyer för "Minnesinställning" så är jag tacksam för svar!