Permalänk
Medlem

slänga täcke över datorn

min dator låter en del lite högljud..

undrar om jag slänget ett täcke över buken vad det blir för konsekvenser ?

brandrisker / värme ..

tänkte ha det så på natten .. för att inte oljudet ska störa min sömn ..

kom gärna med ideer . och förslag på bästa sättet att lösa det på med täcke .. .m.m

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

Brandfilt borde ju vara safe.
ok burken brinner upp men inte kåken:D

sätt upp en brandvarnare ovanför för att kunna sova lungt.

Nä byt ut fläktarna som låter så blir det tyst.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Brandfilt borde ju vara safe.
ok burken brinner upp men inte kåken:D

mitt täcke är tjock .. undrar hur det påverkar datorn .. .m.m?

luftflöde .. blir det jätte varm ..

? riker ?

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att nätagget slår definitivt ifrån. Eller så brinner det helt enkelt upp.

Ska du ha datorn på under natten så får du väl se till att köpa/fixa grejer som är tystare istället

Ett annat förslag är att du drar på en playlist med musik på lagom nivå, då hör man inte datorn och det är lättare att somna till musik.

Permalänk

Hur skulle du må om det va 40grader varmt och nån slängde ett tjockt täcke över dig?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hur skulle du må om det va 40grader varmt och nån slängde ett tjockt täcke över dig?

Haha, bra liknelse

Nä, men fixa tystare fläktar, dämpmattor whatever. Datorn är inte ämnad för att kasta täcken över

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

okej inte bra att slänge filt över datorn ..

har fixat fancontroller som har tystat ne den till nästan ohörlig .. haha fett bra

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

Det borde väl fungera att slänga ett täcke över datorn om man låter luftvägarna vara fria, alltså luftintaget vara öppet och utblåset likaså? Och så har man täcket över sidorna liksom...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
Det borde väl fungera att slänga ett täcke över datorn om man låter luftvägarna vara fria, alltså luftintaget vara öppet och utblåset likaså? Och så har man täcket över sidorna liksom...

mm.. men frågan är om det dämpar så mycket av ljudet då. det är ju vid utflödet som de flästa fläcktar sitter....

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Ja brukar köra med öronproppar. Skönt som fan att sova det blir knäpptyst.
Annars är ju en abook alltid bra. Brukar dra på någon som jag aldrig hinner lyssna klart på iof men man somnar.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Men asså du behöver juh täcket när du ska sova

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Jag slängde ett täcke över min server en gång utan att tänka på det. La mig och sov. Senare när jag vaknad så blev jag förskräckt när jag kom på att jag slängt ett täcke över servern. Chassiet var så varmt att man brände sig på det. Stängde av skiten, lät den vila i en timme. Den funkade som tur var men fy fan vad var den var, konstigt att hårddisken inte skar

Permalänk
Medlem

man kan väl klocka ner den och köra fläktarna på lågt varv

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ venice @2,5ghz 1,49 vcore l TT big typhoon l Gainward geforce 6600gt l DFI Lanparty UT nf4 sli-d l Twinmos speed premium PC3500 2x512MB CL2.5 Winbond BH-5 217mhz@248mhz 3,6v l TT xaser tsunami l Tagan 480 w l seagate barracuda 250 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagvard
man kan väl klocka ner den och köra fläktarna på lågt varv

Nätdelen genererar fortfarande en massa värme.

Permalänk
Medlem

ja men alla andra fläktar låter ju mindre

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ venice @2,5ghz 1,49 vcore l TT big typhoon l Gainward geforce 6600gt l DFI Lanparty UT nf4 sli-d l Twinmos speed premium PC3500 2x512MB CL2.5 Winbond BH-5 217mhz@248mhz 3,6v l TT xaser tsunami l Tagan 480 w l seagate barracuda 250 gb

Permalänk
Medlem

ot

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
...det är lättare att somna till musik.

...tycker du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okke
ot

...tycker du

Jag tycker definitivt att det är lättare att somna till musik än datorbrumm, det var så jag menade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
mm.. men frågan är om det dämpar så mycket av ljudet då. det är ju vid utflödet som de flästa fläcktar sitter....

Jag gjorde just så en gång att lägga en filt över sidorna bara. Det dämpade faktiskt en del ljud.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Ovanpå min server ligger det en tung trasmatta. Fungerar bra sålänge det är öppet bak vid nätagget och där fläkten i fronten sitter.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att surret från datorer är mysigt att soman till?

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocke-boy
Är det bara jag som tycker att surret från datorer är mysigt att soman till?

Verkligen inte. Måste stänga av burken för att kunna somna om man inte är riktigt full d.v.s. Vidriga fläktljud är det värsta som finns.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

det värsa som jag tycker är inte fläktarna, utan hårddsiken. Fläktljuden blir man van vid eftersom att de är knstanta, men ibland så kan hårddisken få för sig att jobba lite... och det är ******* irriterande.

Visa signatur

DFI lanparty Ultra D//AMD X2 4400+@270x10//asus N7800GTX@500,1280//Corsair XL3200@2.5-3-3-6//WD raptor 74gig, Maxtor diamondmax 300gig//Tagan 580W 2-force

Permalänk
Medlem

.............................STÄNG AV DEN!

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag la ett täcke över min en gång, vart inte så bra, datorn var så varm på morgonen att jag inte kunde ta i chassit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaitan
det värsa som jag tycker är inte fläktarna, utan hårddsiken. Fläktljuden blir man van vid eftersom att de är knstanta, men ibland så kan hårddisken få för sig att jobba lite... och det är ******* irriterande.

Håller med till punkt och pricka...
På mitt förra chassi (Balck Thunder Miditower) hade jag allitid en filt som jag slängde över sidorna+fronten, dock inte över bakdelen på grund av nätagget och utsugsfläket där bak dom behövde dra ut varm luft, men det blev en dramatisk sänkning av ljudnivån, tänkte testa på mitt P180 inatt

Visa signatur

"Main" R6C-TG | RM750x | 9900k | Aorus Master | 32GB | RTX 4070 | EVO 970 | W10 Pro | MAG341CQ
"Retired" P182 | HX520 | Q6600 | IP35 Pro | 8GB | 7950 3GB | X-Fi | Intel 335 | W10 Pro

Permalänk
Medlem

Täcken o skit.. Varför inte bara ljudisolera?:p

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Musikälskare

har en stor madrass framför min server som står i garderoben = tyst

är bara uttagen för fläktar fria så e det lugnt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?