Permalänk

Thermaltake Big Typhoon Monteringsfråga

Jag vet att det finns en massa trådar om denna kylare (Thermaltake Big Typhoon), men det står ingenting om hur man monterar den.
Följer det med allt som behövs för att montera fast den om man beställer från t.ex Komplett? (eller det kanske inte behövs något?)

Permalänk

jag kan nästan garantera att allt följer med, annars skulle inte recensionerna vara så lysande på den kylaren.

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem

Det följer med allt ja. Har den själv i min låda.

Visa signatur

Thermaltake Shark ~ DFI nF4-D ~ 3500+ Venice @ 2400Mhz [Temp Idle: 32 Full: 40] Tt Big Typhoon ~ 2048MB Corsair XMS 3200C2 (2x1024) [2.5 3 3 6] ~ XFX 7800GT 460/1068 ~ Hiper 580W ~ Seagate 250Gb

Permalänk

Okej, tack för det snabba svaret

Permalänk
Medlem

Det var väl nått problem med skruvarna och DFIs bakplåt? Att dfi inte följde standarden och däför blev skruvarna för korta.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Det var väl nått problem med skruvarna och DFIs bakplåt? Att dfi inte följde standarden och däför blev skruvarna för korta.

Japp precis,men lite pill så får man fast den,men trådskaparen behöver ju inte oroa sig eftersom han/hon inte har DFI!

Visa signatur

~

Permalänk
Hedersmedlem

Jupp, man får montera den "baklänges" på DFI-kort. Det gör dock inte saken svårare i mina ögon. Man måste ta bort backplaten helt, dvs både hållaren på framsidan och backplaten, istället för "halvt" som man skulle göra annars (ta bort framsidan av hållaren och ha själva backplaten på baksidan kvar).

Med andra ord, moderkortet måste ur lådan, men det är det i mina ögon helt klart värt, har aldrig varit mera nöjd med en kylare än detta.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

*lånar tråd*
Jag köpte precis ett abit an8 och en big typhoon, i insallationsmanualen står det standard installation, behålla plastplattan på baksidan, sedan en alternativ då ska man byta ut den plattan mot "H-clip". Spelar det någon roll vilket installationssätt man väljer?

Permalänk
Medlem

nej men det är ju enklare om man kan ha kvar backplaten

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ venice @2,5ghz 1,49 vcore l TT big typhoon l Gainward geforce 6600gt l DFI Lanparty UT nf4 sli-d l Twinmos speed premium PC3500 2x512MB CL2.5 Winbond BH-5 217mhz@248mhz 3,6v l TT xaser tsunami l Tagan 480 w l seagate barracuda 250 gb

Permalänk
Medlem

för korta skruvar för det vanliga sättet verkar det som...bara börja om
Har sjukt stora problem nu, det går heller inte att sätta dig en metallplatta på baksidan för under prollen är det ju lödningar som man gärna inte vill pressa sönder?
Är det någon som installerat en typhoon på ett abit an8 sli ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mid_air
för korta skruvar för det vanliga sättet verkar det som...bara börja om
Har sjukt stora problem nu, det går heller inte att sätta dig en metallplatta på baksidan för under prollen är det ju lödningar som man gärna inte vill pressa sönder?
Är det någon som installerat en typhoon på ett abit an8 sli ?

Du har ju ett skumgummilager att sätta mellan?

Permalänk
Medlem

vet inte vad jag ska säga till mitt försvar, borde jag nog kunnat lista ut själv

Men hur hårt ska alla skruvar sitta..ver inte hur hårt jag vågar skruva åt, som det är nu känns de tajta men man kan ändå röra på pakete lite i sidled så att säga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mid_air
*lånar tråd*
Jag köpte precis ett abit an8 och en big typhoon, i insallationsmanualen står det standard installation, behålla plastplattan på baksidan, sedan en alternativ då ska man byta ut den plattan mot "H-clip". Spelar det någon roll vilket installationssätt man väljer?

Det står till och med att om man har plastplatta ska man använda alternativ montering. Standardinstallation ska endast göras om bakplåten är av metall. Jag hade också komponenter under moderkotet men skumgummit verkar skydda dessa.

Permalänk
Medlem

Monterade en big typhoon på mitt msi k8n sli platinum i veckan. Helnöjd med den även om det var lite trixugt att sätta dit den och eftersom man inte kommer åt skruvarna helt lätt är det vårt att känna hur hårt man ska dra åt den.

Fick för övrigt använda skruvarna som kom med kylaren, dom som satt på moderkortet som standard var aningen för korta.