Permalänk
Medlem

Q-tec Dual fan gold 550W

Min nätdel har en tendens att låta lite konstigt, ibland såtjuter den lite tyst..
Tänkte bara fråga om en Q-tec Dual fan gold 550W är nåt att satsa på, den kostar 300kr.
Har hört att Q-tec är budget märke? eller?

Nätagget jag redan har är av märket q-tec..

Permalänk
Avstängd

sök så ska du finna.

On: Ja det suger, inget o satsa på.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

q-tec är det värsta som man kan köpa, enligt mig.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

300 kr för ett 550w? Va lär det prestera på 12 v linan? 2 A?
Okej jag överdrev lite men ändå, Q-tec är skit..

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S

Permalänk
Inaktiv

Qtech kan fungera men svajar otroligt i kvalite från agg till agg. Ett agg kan fungera, ett kan bränna din dator. Och 12v kan ligga mellan 11,5 och 13v. Så var försiktig. Rekomenderar något stabilare.

Permalänk
Medlem

qtec suger, har du lite pengar så köp hellre ett FSP.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

bränner det ens dator så ska fan q-tech stå för notan...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

assså man behöver inte mer än typ 350-400w på ett vanligt system vet inte varför alla är så watt kåta...... KÖP INT QTec rekomenderar FSP eller ASpire

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem

Q-tech's nätagg är inte kända för att vara bra om man säger så

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Qtech kan fungera men svajar otroligt i kvalite från agg till agg. Ett agg kan fungera, ett kan bränna din dator. Och 12v kan ligga mellan 11,5 och 13v. Så var försiktig. Rekomenderar något stabilare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smider
Q-tech's nätagg är inte kända för att vara bra om man säger så

Måste bara påpeka att de heter Q-Tec (utan h). Q-Tech låter som Q-Technologies som istället tillverkar mycket bra och tyst nätagg. Jag vill alltså bara påpeka detta för att undvika förvirring.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Aldrig mer ett qtek, hade ett 400 watt till burken här jag fick köpa i panik för jag råkade lemlästa mitt gamla, det orkade knappt av o driva sakerna i min maskin utan att göra sådana där högfrekventa ljud som överbelastade komponenter/spolar kan göra.
bytte till ett FSP på 400w o nu är det frid o fröjd.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

jag har haft mitt q-tec i snart ett år o det funkar bra 500W för 500:- stabil spänning har legat lika hela tiden kanske några tiondelar hit o dit har det väl varit men inte 12-13 utan 12-12.3 typ o pendlat därimellan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Q-Tec är en sak, Q-Tech är helt annat.

Edit: äh.. redan skrivet..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Tyckte det agget så lite intressant ut när jag såg det på Kjell o co för en tre år sen men skulle aldrig köppt Q-tec idag.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Enermax är ganska bra

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Nu ska ja gå lite mot strömen :P.. ja har ett sånt och det har fungerat mkt bra för mej det senaste året..:D

Visa signatur

[img]

Permalänk
Medlem

Hade en kompis som fick 3 datorer "brända" i tron om att han köpt q-tech.
Han la ner med allt som har med datorer att göra sen.
Så kan det gå och du ett q-tec slår på.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

har hafft 500wattaren från q-tec i ett år nu och den gör jobbet helt enkelt, visst presterar den inte något bra men va fan gör det om datorn funkar i alla fall. vill du ha en billig dator för att spela lite på och surfa skiten ur så skaffa va fan somhellst. vill du ha en dator som är 3000gånger mer tekniskt överbelastad än vad du behöver så skaffa något annat!

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Hade en kompis som fick 3 datorer "brända" i tron om att han köpt q-tech.
Han la ner med allt som har med datorer att göra sen.
Så kan det gå och du ett q-tec slår på.

Din kompis hade nog Q-Tec, inte Q-Tech.

Stor skillnad.

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Din kompis hade nog Q-Tec, inte Q-Tech.

Stor skillnad.

TredoX skrev "i tron om att han köpt q-tech" altså påstår han korrekt

Pja, vad skall jag lägga till OnT då?

Anonyma Q-Tec Användare: AQA

Hej... jag heter egentligen inte Paxmax99... men... men... jag är en Q-tec användare *snyft*
Jag har hållt på med det i nästan tre år nu...
Det värsta är... jag har dragit ner andra i träsket *gasp!*
Ja... ja.. det är sant... jag har byggt.. och sålt vidare.. jag är en hemsk människa.
Jag har "langat" q-tec till sådana som inte vet... sånna som litar på mig...
Dom har inte sett q-tec's mörka sanning... jag hoppas dom är starka nog att kunna komma överoch förbi.. att inte q-tec knäcker dom, som det knäcker mig.

Jag kunde inte motstå utgångspriset på produken... jag var svag i sinnet, godtrogen och kände mig sååå fattig.
Så jag gick och köpte q-tec.... 450W dual fan gold... sen skulle jag överklocka *OHH..NEJ!!*
Det gick en stund, det gick och öka lite... MEN !! jag ville ha MER!
Så.. jag ökade lite lite till.. PLÖTSLIGT! det fladdrade till i de tre seriekopplade blåa LEDsen på 12V linan...
... *håller andan!*.... och... 3Mark 2001 hängde sig *åhhh...neeej...*

Det var då.... vändingen i mitt liv.... jag gick med skammliga känslor i mig...
Jag var tvungen... tvingad rentav!.... Tvingad! att klocka ner! *Svimmar!!*

Men idag! *nyfunnen styrka* ...idag är livet annorlunda, jag köper icke q-tec längre...
Jag har ett liv utöver prispressad konkurens, jag vet var gränsen går!
Jag vet, jag accepterar inte svensson-fart på CPU'n... och därmed kan man inte ha budget asiatiskt namn på aggregatet, aggregatet , själva hjärtat i datorn!

Livet är bättre i en tillvaro med fri fart på datorn, och sprudlande energi ur aggregatet!!!

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
jag har haft mitt q-tec i snart ett år o det funkar bra 500W för 500:- stabil spänning har legat lika hela tiden kanske några tiondelar hit o dit har det väl varit men inte 12-13 utan 12-12.3 typ o pendlat därimellan

Kul för dej att du fått ett icke-måndagsexemplar men faktum kvarstår fortfarande att man behöver en pall med deltafläktar för att överrösta ett q-tec-aggregat.

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk

Jag kan rekommendera FSP. Jag har ett 350 watts agg det kostade 325 kr på webbhallen tror jag det var. Mycket stabilt agg, jag driver mitt system i signen plus 3 chassi fläktar och lite annat utan problem.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

hade ett q-tec 550 (550 pik watt,typ ingen ampere) efter ett tag gick det inte att starta datorn, amd xp 2000+. Stoppade i nätagget i en slöare dator funka jätte bra till fläktarna började rassla mer än tidigare då åkte skiten ur.

nu har jag samma amd xp 2000+ med 12 hdd's kör det med ett macron 400watts agg, innan med q-tec hade jag 1 hdd då gick den bara igång ibland och sedan slutade den starta

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Hur kollar man spänning och A-tal

Permalänk
Medlem

står ofta på sidan av agget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså, jo, men vad de verkligen presterar. hehe

de siffrorna som står finns även på nätet

BTW

Q-tec = The Ultimate Rape of Hardware

Permalänk

Har haft två Q-Tec nätaggregat, ett av dem var likadant som paxmax99:s okända vän hade, och vi båda har tydligen stött på samma problem, fast jag beyövde inte ens klocka upp den för att den skulle bråka.

Det andra är ett Q-Tec 350W Silent blabla och det har fungerat ypperligt, aldrig några problem med det. Dessutom är det väldigt tyst. Jag kan dock inte rekommendera Q-Tec till någon jag inte vet att jag tycker illa om.

Visa signatur

Jag hittade precis lösenordet till min gamla användare BCX =)
Den använder jag från och med nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlieboy
Har haft två Q-Tec nätaggregat, ett av dem var likadant som paxmax99:s okända vän hade, och vi båda har tydligen stött på samma problem, fast jag beyövde inte ens klocka upp den för att den skulle bråka.

Det andra är ett Q-Tec 350W Silent blabla och det har fungerat ypperligt, aldrig några problem med det. Dessutom är det väldigt tyst. Jag kan dock inte rekommendera Q-Tec till någon jag inte vet att jag tycker illa om.

hahaha, men får man fråga varför du gjorde misstaget att köpa 2 Q-tec

Skulle inte tro att de har speciellt många återfall

Permalänk
Medlem

En kompis till mig köpte sig ett fint chassi med tillhörande nätagg. Problemet var att agget var ett Q-Tech. Han slängde hela agget i soptunnan och köpte ett nytt.

Jag tror du fattar vad jag menar

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Chassina är inte mkt bättre de heller

Dålig passform, varma, bullriga, små på fel ställen, dåligt designade inuti m.m.