Permalänk

>_< tack för den informationen Ackelind, räddar mig nog på en del Fysik B prov

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk

Ville bara säga att jag har installerat Everflow fläktarna. Datorn är RIKTIGT tyst
och fin nu, front fläktarna (2st) går i låga 1375rpm, och har tempsen 44c på cpu och 22 i lådan. Mkt nöjd med fläktarn! Skönt att kunna köra så lågt trots klock,
se sign.

Rekommenderar varmt dessa...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Gött att höra, blir nog en beställning för mig också, skulle sitta som en smäck på min radiator tror jag.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

har själv 2 everflow 90mm till hårddiskarna och en 120mm everflow i fronten så datorn är tyst förutom min orginalboxade cpu

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Medlem

Noiseblocker fläktarna verkar vara riktigt bra..
Har bara hittat en som säljer det här i närheten och jag har aldrig handlat där innan så man vet inte om det är seriöst eller inte.
http://hamtek.fi

Dom har nog bland det bästa noise/performance ratio så kallat..

Permalänk
Medlem

1350 rpm och tyst? Ja, allt är subjektivt som sagt! Mina nexusfläktar låter på tok för mycket vid 1000rpm, jag kör dem nu på 650rpm, över 700 så börjar jag höra dem.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
1350 rpm och tyst? Ja, allt är subjektivt som sagt! Mina nexusfläktar låter på tok för mycket vid 1000rpm, jag kör dem nu på 650rpm, över 700 så börjar jag höra dem.

Som sag du har ju en annan fläkt, konfigurationen på bladen samt lagren är ju inte samma så ljudnivån går ju inte jämnföra riktigt med bara info:t om hur snabbt eller sakta en fläkt snurrar.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

märk att ackelind inte vill höra sina fläktar överhuvudtaget.

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk

Jag vill inte heller höra fläktarna, jag kör mina två ADDA på radiatorn på 20% i Asetek Control Panel. Vetr inte vad det motsvarar i volt, runt 5 eller nåt kanske, drar jag ner dem mer så stannar de, mina är ju dock specade till 37dB, så de går ju endel även på 5volt.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Fick hem en adda 120mm 16db. Tycker den låter aldelles för mycket.
Någon som vet om de går igång på 5v?

Permalänk
Medlem

Testa?

Jag står själv och väljer mellan Nexus och ADDA. Någon som har testat båda märken med samma fläktstorlek? Vilken storlek och vilken fläkt var tystast?

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Testa?

Jag står själv och väljer mellan Nexus och ADDA. Någon som har testat båda märken med samma fläktstorlek? Vilken storlek och vilken fläkt var tystast?

Har inget att testa med. Är surt nog aldelles för dålig (och saknar utrustning) för att modda om molexkontakten till 5v. Äsch köper en sån där, kan va bra att ha även om det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Testa?

Jag står själv och väljer mellan Nexus och ADDA. Någon som har testat båda märken med samma fläktstorlek? Vilken storlek och vilken fläkt var tystast?

Jag har testat båda. Nexus är snäppet tystare, men den snurrar också långsammare. Adda är dock inget dåligt val. Hade jag inte varit så fruktansvärt överdrivet kräsen som jag är nu, så hade Adda varit ett solklart val, för de är också riktigt tysta.

BTW. Adda 16db (yeah right, 16db?) går inte igång på 5V. Den går dock att driva på 5V, men måste startas på runt 5.5V.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag har testat båda. Nexus är snäppet tystare, men den snurrar också långsammare. Adda är dock inget dåligt val. Hade jag inte varit så fruktansvärt överdrivet kräsen som jag är nu, så hade Adda varit ett solklart val, för de är också riktigt tysta.

BTW. Adda 16db (yeah right, 16db?) går inte igång på 5V. Den går dock att driva på 5V, men måste startas på runt 5.5V.

'
Jag är iofs ganska säker på att min Adda går igång på 5v... Orkar inte plocka fram den och testa men jag har testat förut och det funkade vad jag vet...

Permalänk
Medlem

Papst 4412 F/2GLL startar i alla fall med 5V, kör själv en sådan.

Har inte jämfört den så noga mot min nexus 120mm, men den är riktigt tyst med 5V.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Har ett tsunami chassi med org fläktarna, och jag tycker dom låter som attan. Gick och köpte mig 2st everflow fläkter 120mm och satte in, dator blev mycket tystare men också mycket varmare.

När jag körde med org fläktarna hade jag en temp på cpun på ca 47grader, men när ja satte in everflow hade jag runt 60grader.

Vad skall jag göra eller vilka fläktar skall jag ha för att det skall vara tyst och kallt?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk

Fick mina everflow 80 mm idag och dom är riktigt tysta! Min burk blev i princip ljudlös, nu ska jag bara försöka få bort ljudet från hårddiskarna också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
'
Jag är iofs ganska säker på att min Adda går igång på 5v... Orkar inte plocka fram den och testa men jag har testat förut och det funkade vad jag vet...

Kan tilläga att jag köpte en sån där everflow i lördags å den är förbannat tyst..Känns nästan som den är tystare än 120mm adda dessvärre verkar den flytta mindre luft än addan.. Nått man får ta..
Just nu sitter Everflown på radiatorn till vattenkylningen..Får tänka på om man orkar byta plats på de...
Riktigt nöjd! Rekomenderas..