CRT TV med HDTV, när kommer de till sverige?

Permalänk
Medlem

CRT TV med HDTV, när kommer de till sverige?

Såg på Samsungs Hemsida om deras nya Slimfit CRT TV som klarar 1080i.

Vanliga TV apparater med HDTV stöd har funnits länge i länder som USA och Japan. Varför tar de svenska aktörerna inte in dessa?
Är nämligen less på allt tjat om platta TV apparater som ger kass bildkvalitet om man inte lägger ut massor med pengar.

http://product.samsung.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_s...

Endast 999$

Permalänk
Hedersmedlem

Finns väl ingen som tycker det är lönt att ta in apparater för ett system som inte används. I både Japan och USA sänds det i HDTV-format, men ännu ej i Sverige.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Hittade en tråd om detta på prisjakt.nu
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=97305&hl=sli...

Inte samma modellbeteckning, men en 32" HDTV-klar slimfit-modell med ett djup av 40 cm går loss på 8800 på http://www.braskens.com/

Permalänk
Medlem

Fyndbörsen har tagit in en Samsung wide 32 crt som kostar under 8000 kr http://www.fyndborsen.se/

Visa signatur

01 [ASUS Z170PRO-G] [ i7-6700K] [MSI GTX 1080]
02 [MacBook Pro 13" 2017]

Permalänk
Medlem

Kanske kommer lite mer nu när PS3 och Xbox360 släpps.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Är det inte så att dessa HDTV CRT apparater inte har högre upplösning på bildröret än gamla hederliga CRT TV apparater?
Den enda skillnaden är att de kan ta emot en HDTV signal som sen skalas ner till TV upplösning.

Permalänk
Medlem

Den som är intressant är den på samsungs hemsida, den har HDMI.

Permalänk
Medlem

Hade hellre lagt lite mer pengar och tagit en proj istället.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Hade hellre lagt lite mer pengar och tagit en proj istället.

Jobbigt att ha när man skall se på vanliga program, mörkläggning och sånt.

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera den teven då en har ganska grava geofel på bilden ska. speedbump, och andra fel.

Har läst otaliga trådar på diverse forum om just slimfit modellen. Den är förberedd för hdmi men den skalar ju såklart ner bilden. Många butiker i andra länder har valt att dra in modellen.

Tråkigt då det är en vettig teve till bra pris. Men LG lanserar snart en slimfit, kanske värd att kolla på.

Utförlig recension finns på:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=54094

Visa signatur

Letar efter nått som inte finns!

Permalänk
Medlem

Själv beställde man två st sådana igår... en till mig och en till mina föräldrar.

Jag fick ner den till 6600kr i en lokal butik i umeå.

2-3 veckors väntetid dock. Sen känns det bra att beställa från en lokal butik, lättare med reklamation ifall den nu har de geometrifel som är ganska vanliga på den :/

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Har slimfit tvn, är helt ok. De geometriska felen kan samsungs direkt-service åka och fixa åt dig på platsen. Dock ingen hdmi ingång men grymt skön tv i övrigt

Edit: Har två bilder på den, kanske inte säger så mycket dock, http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=dhanjel

Hojta till om ni har några frågor. Väntar på mitt grafikkort från wbehallen så jag kan köra hdtv via komponent.

Permalänk
Medlem

Dhanjel - Du låter väldigt säker på att dom ska. geometriska problemen kan lösas med att en servicetekniker ommer ut på plats.

Jag tror dock inte dom fixar det. När man läst alla poster på forumen så visar det sig att det grövsta felet inte kan fixas! Du kommer alltid att ha en "speedbump" mitt på skärmen, men om man inte störs av att bilden inte har raka kanter eller ser mycket på sport eller andra sändningar som har grafik längst ner/upp så är det nog inget problem.

Jag skulle iaf störa mig avsevärt på att bilden inte är "rak". Men det är min åsikt. Tycker 6000kr för något som ite är bra är för mycket pengar!

Min åsikt har bara sett den live i 5min samt en mängd med bilder.

Visa signatur

Letar efter nått som inte finns!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Headster
Dhanjel - Du låter väldigt säker på att dom ska. geometriska problemen kan lösas med att en servicetekniker ommer ut på plats.

Jag tror dock inte dom fixar det. När man läst alla poster på forumen så visar det sig att det grövsta felet inte kan fixas! Du kommer alltid att ha en "speedbump" mitt på skärmen, men om man inte störs av att bilden inte har raka kanter eller ser mycket på sport eller andra sändningar som har grafik längst ner/upp så är det nog inget problem.

Jag skulle iaf störa mig avsevärt på att bilden inte är "rak". Men det är min åsikt. Tycker 6000kr för något som ite är bra är för mycket pengar!

Min åsikt har bara sett den live i 5min samt en mängd med bilder.

Kanske är så, men är inget jag stör mig på iaf. Som en everyday-user så spelar det nog ingen större roll egentligen, bara för perfektionister och riktiga film-fans.

Visst det finns geometriksa fel med den, men den är snygg, liten crt för ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Håller med dig till punkt och pricka.

Är sugen på den men blir nog att spara ihop till en plasma/lcd fullt kompatibel om ett halvår eller så! Synd att dom Samsung inte släppte en teve som var "hel" från början, då hade deras rykte stärkts åtskilliga grader i mina ögon.

Tack och hej syns om ett halvår!

Visa signatur

Letar efter nått som inte finns!

Permalänk
Medlem

Speedbumpproblem går väl att justera bort i servicemenyn?

Står en del om det här: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=541592&page=3...

Permalänk
Medlem

Vet någon om problemen är på 32" modellerna eller om de har fixat det till 30" modellerna,
32" verkar inte säljas längre på samsung.com

Permalänk
Medlem

30" är det amerikanska måttet på 32" , dvs dom mäter bara dom synliga tummen, istället för hela bildröret under plasten.

Permalänk
Medlem

Jag är en riktigt newbie på det här med HDTV men är i köptankar för en ny TV och runt 8000 är mitt max. Så jag har 2 frågor: Är det här den bästa TVn just nu för runt 8000? Och om den här samsungen skalar ned HDTV upplösningen, blir det nån märkbar bildförbättring? Är det som att gå från VHS->DVD???

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått de jag beställde, hoppas de kommer i veckan.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag är en riktigt newbie på det här med HDTV men är i köptankar för en ny TV och runt 8000 är mitt max. Så jag har 2 frågor: Är det här den bästa TVn just nu för runt 8000? Och om den här samsungen skalar ned HDTV upplösningen, blir det nån märkbar bildförbättring? Är det som att gå från VHS->DVD???

Ja, det blir märkbar förbättring...

Jag har en 42" Plasma hemma, som inte har fullt HDTV stöd, men jag använder mitt Xbox i HD upplösningar, och min tv skalar automatiskt ner bilden så att det passar på tvn, och det är otroligt fin bild.

Jag säger bara en dvd film i 480p (som verkar vara max för Xbox iaf..) är HEEELT enkelt underbart.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte först lite på Samsungs Slimfit modell, men jag fick höra om de geometriska felen som uppstod vid denna extremt korta avståntet från bildröret.

Köpte en Samsung LE-26R41B (LCD-TV) istället, och blev mycket imponerad av bildkvaliten. Såklart så ser vanlig TV hemskt ut på hög upplösning där den måste deinterlaceas och skalas upp. Men jag har faktiskt ett par filmer i 720p/1080i, och dom ser sjukt jävla underbara ut jämfört med DVD. kör via en 4 meters VGA guld.plat. Ska nog byta till kompondent dock sen, eftersom grafikkortet hellre vill byta upplösning på hela outputen istället för att skala...

Men visst, inget klår CRT egentligen.