Permalänk
Medlem

Samsung 930BF

Jag har införskaffat en Xerox Xa7, dock så har den en hel drös med pixelfel så den ska skickas tillbaka.

Nu har jag blivit pekad på samsung 930BF. En 4ms skärm med en massa trevliga features.

Det råkar inte vara någon av er här inne som har råkat köpa en sådan, eller har läst om andra som har köpt den. I så fall får ni gärna skriva några rader.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en.... dock så har jag inte fått den ännu, kommer vilken dag som helst.

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

hur går det har den kommit så du har hunnit testa den än?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

www.behardware.com har testat den och den fick inga bra betyg färgåtergivningen var usel men den var snabb... ska köpa 913b då den har mycket finare färger än 930bf

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått skärmen ännu... butiken jag beställde den i har inte fått in den i lagret. Trots att dom sa att den fanns i lager när jag beställde! Men nåja, väntar ett tag till.

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Avstängd

Såg den på Siba, mörk bild & tråkiga färger - inget för mig.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Hämtade skärmen idag. Jag är mycket nöjd, tycker inte färgerna är mörka å tråkiga (Finns ju 6st olika lägen med olika inställningar att välja på, Custom, Text, Internet, Game, Sport, Movie) dock har jag inte haft något tft förut så jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra med.

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

Efter att ha köpt en ny xerox (som också var trasig, denna startade inte ens) så har jag nu beställt två st 730bf, alltså 17". Den har fått MKT bra betyg av de reviews jag läst. Den verkar inte ha samma problem som 930 när det gäller bildkvalité.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Avstängd

kahn: for the record, var den tillverkad före Maj 2005 - eller efter?

Bara nyfiken.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Före, Feb 2005, skrev det i någon annan tråd tror jag

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Avstängd

OK kahn, då vet jag - trodde du fått en till.

Germanerna på prad.de räknar exakt timmarna, tills Xeroxen antingen smäller - eller fortsätter att fungera.

Om den inte smäller efter ett visst antal driftstimmar, har man fått ett bra ex.

Och gäller bara "typ 1" dom som är tillverkade före Maj 2005.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk

Har en Xerox XA7-17i inga problme trevlig fin skärm bra bild ineng ghostning i spel provat fear demot far cry doom3 you name it.

kanon skärm jätte nöjd inga döda pixlar än iaf.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Har köpt en 930bf, och kan inte tycka att det är några problem med färgåtergivningen. Inte heller är bilden mörk, då jag själv har dragit ljusstyrkan för att inte bli bländad...
Mitt råd: Köp en sån!

Visa signatur

Fight crime, shoot back!
-----------------------------------------------------------------------------
Shuttle AV49N | Celeron 2,5 | Radeon 9200 | Seagate 40Gb | Maxtor 200Gb | RAM 1024 | Håller på med nytt bygge!!!

Permalänk
Medlem

Re: Samsung 930BF

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kahn
Jag har införskaffat en Xerox Xa7, dock så har den en hel drös med pixelfel så den ska skickas tillbaka.

Nu har jag blivit pekad på samsung 930BF. En 4ms skärm med en massa trevliga features.
http://www.jmedata.se/assets/produktbilder/24141.jpg
Det råkar inte vara någon av er här inne som har råkat köpa en sådan, eller har läst om andra som har köpt den. I så fall får ni gärna skriva några rader.

Ska också införskaffa mig en sådan. Som sagt den har många fina funktioner.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Köp hellre Viewsonic 19'' TFT VX924 (3ms)

Då den har bättre bildkvalite en Samsung 930BF, enligt tester.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

det blev två 17" samsungare, eller 730BF. Och 17"arna har bara fått bra betyg, inkl bildkvalité.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timynator
Har köpt en 930bf, och kan inte tycka att det är några problem med färgåtergivningen. Inte heller är bilden mörk, då jag själv har dragit ljusstyrkan för att inte bli bländad...
Mitt råd: Köp en sån!

Samma här, är mycket nöjd. Jag använder datorn väldigt mycket dessutom och denna skärm är en fröjd för ögonen. Jag kör med DVI-kontakten förövrigt (ifall testerna ni läst har varit dåliga pga. VGA-sladd?).

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat två stycken 930BF TFT skärmar som jag kör i Dualmode och kan bara säga en sak;

Fyfan vilka grymma skärmar
Jäklar va ljusa de är! Man måste verkligen sänka till 80-85% ljusstyrka för att inte bli bländad! Dock så måste man köra i 1200x1024 i upplösning för att det ska de perfekt ut, alla andra inställningar så ser bilden inte "korrekt" ut om ni förstår, skärmen var verkligen byggd för den upplösningen. Och ghosting? Eh.......vad är det?

Notera dock att det är ingen "true" 4ms skärm, den är mer åt 5ms hållet då den är 4ms "Gray to gray". Men det är ju absolut inget man märker!

/Morleon

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!