Problem med Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Sony är ju ett av de stora företagen som utvecklat BR.
Ms skulle få betala dyra licenspengar efter vad de gjorde mot sony när det var dualshocken som var i blåsväder.
De skulle kunna lösa något där båda tjänar utan att förlora.

Fast det är microsoft och sony vi pratar om här så det lär ju inte hända.

(Japp, MS köpte upp företaget som hade licens på skakfunktionen och fortsatte kräva licens av de andra företagen däribland sony. Det finns mer än en anledning till att sony bytt kontroller.)

jo men Sony är inte ensamma bland jättarna bakom BR, sen är ju Toshiba som är bakom formatet (eventuellt) HDDvD i 360 även med och utvecklar Cell-MPUn till PS3.

visst skulle Sony & MS tjäna på ett samarbete, dessvärre skulle "vi" förlora på det. (stort) för då är bara Nintendo det sista skyddet mot en helt absurd prispolitik. men det lär aldrig hända som tur är. det bästa vore faktiskt om Sega också lyckades återuppstå som hårdvarutvecklare på något mirakulöst vis.

japp, och den andra anlednigen är att Sony vill att Australiensarna ska välja deras maskin, bang en bome bome rang di dam dang..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag byter gärna skiva nu och kan lira på min 360 än väntar ett år till på att Sony ska släppa sin maskin. Om den nu kommer att vara så mycket bättre kan man alltid köpa den då. MS kommer få ett grymt stor försprång i och med att de kan släppa sin box så mycket tidigare.

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

Mark Rein svarar på frågor om UE3 och hårddisk:
http://interviews.teamxbox.com/xbox/1281/Unreal-Engine-3-and-...

Permalänk
Medlem

1. Sälja mitt PSP http://www.blocket.se/view/5940280.htm (smygreklam )
2. Sälja mitt Xbox
2. Köpa xbox 360 i jul
3. Köpa PS3 i juni

All problems solved

Permalänk
Medlem

Sälja psp?

Den kan du ju ha nytta av när PS3:an kommer!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sälja psp?

Den kan du ju ha nytta av när PS3:an kommer!

Öh? Varför? Har jag missat något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Öh? Varför? Har jag missat något?

Du kan bland annat använda den som en extra kontroll eller om du är ute och reser så kan du "styra" PS3:an ifrån den (Tex, skicka bilder, streama film/musik and so on).

Det är vad jag har hört i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Jaha då får jag väl sälja min psp nu o köpa ett nytt nästa år när ps3 har släppts då

Edit: Vänta nu lite? Extra kontroll? PSP är inte byggd som dualshock! PSP har ju bara en analog o 2 st skulderblad :s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hmm.. Jaha då får jag väl sälja min psp nu o köpa ett nytt nästa år när ps3 har släppts då

Edit: Vänta nu lite? Extra kontroll? PSP är inte byggd som dualshock! PSP har ju bara en analog o 2 st skulderblad :s

Tja, vad vet jag. De hittar nog på något

Permalänk
Testpilot

Såg en intressant intervju med Gabe om vad han tyckte om nästa generations konsoller, han verkade inte gilla nån av dom. Xbox360 hade ingen hårddisk och PS3 hade för invecklat system för att programmera till.

Kolla själva här: http://valve.1up.com (Part 2: Gabe Newell on Next-Gen Frustrations)

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Han har rätt i att det är problem med Nextgen-konsolerna, på ett eller annat sätt, men hans "steam" är inte lösningen, som han gärna vill tro...

Men det är bra att han klagar så öppet om hårddisken, hoppas Sony inte gör samma miss nu, det skulle nog väga upp mycket om HD:n finns i alla paket.

Många spel till ps2:an blev ju försenade i början, och några var riktigt dåliga, men sen med tiden blev spelen grymt bra när dom lärde sig hur maskinen kunde utnyttjas. Det ökar hållbarheten lite, att man får shyssta spel till releasen, sen blir det bara bättre och bättre. Tror det kommer märkas ännu tydligare till PS3:an.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Han har rätt i att det är problem med Nextgen-konsolerna, på ett eller annat sätt, men hans "steam" är inte lösningen, som han gärna vill tro...

Men det är bra att han klagar så öppet om hårddisken, hoppas Sony inte gör samma miss nu, det skulle nog väga upp mycket om HD:n finns i alla paket.

Många spel till ps2:an blev ju försenade i början, och några var riktigt dåliga, men sen med tiden blev spelen grymt bra när dom lärde sig hur maskinen kunde utnyttjas. Det ökar hållbarheten lite, att man får shyssta spel till releasen, sen blir det bara bättre och bättre. Tror det kommer märkas ännu tydligare till PS3:an.

PS2 var också svårare än de andra konsollerna, men det lyckades bli en del bra ändå.. man kan vända på det och säga att problemen gör att bättre insatta programerare gör bättre spel, slarv kommer åas att se skit ut, men vem bryr sig om dåliga spel på lättarbetade konsoller?

appropå HDDn ..var ska den vara i PS3an, en lös enhet med USB2 kanske?

(vissa saker pekar på det) http://www.engadget.com/entry/1234000833046205 http://www.gamespot.com/news/2005/06/09/news_6127219.html

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint