Webhallen rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Är rätt nöjd med webhallen, snabb leverans och så dock så blev jag lite smått irriterad sist jag beställde från dom, fick helt fel produkt så nu får man vänta ännu längre på rätt sak

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Jag har lessnat på detta företag ! Dom svarar inte på ett enda av de mail jag skickat... ska man ringa till dom är det antingen upptaget eller nått talsvar i stil med, Nummret finns inte var god ring nummerupplysningen. Kan inte fatta vad dom sysslar med. Har beställt därifrån fyra gånger och varenda gång har det blivit problem. ALDRIG MER !!

Nu handlar jag av www.komplett.se och tycker det funkar skitbra.

Permalänk
Medlem

komplett är ett företag som jag kraftigt rekomenderar.. men jag tycker jme är den bästa webbutiken ja handlat på. bra sevice. bra vid retur. bra alternativ. lite dåligt sortiment imellanåt bara

Permalänk
Medlem

vad i helvete.. har äntligen fått mitt paket som jag skrev på förra sidan.. 3veckor och vad får jag? jo fel färg! Silver istället för Svart.

jag har 1 sak att säga till webhallen: Idioter!

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
vad i helvete.. har äntligen fått mitt paket som jag skrev på förra sidan.. 3veckor och vad får jag? jo fel färg! Silver istället för Svart.

jag har 1 sak att säga till webhallen: Idioter!

Lätt hänt att dom tar fel , du får vara mer förlåtande Tog 1v att skicka iväg och få rätt produkt för mig (Koss Porta Pro skulle jag ha men fick Sporta Pro istället)

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_JJ
Lätt hänt att dom tar fel , du får vara mer förlåtande Tog 1v att skicka iväg och få rätt produkt för mig (Koss Porta Pro skulle jag ha men fick Sporta Pro istället)

nej de e inte "lätt hänt" tror tom att de där headsetet va trasigt redan när dom skickade de om man kollar på kartongen. typ stora hål i den.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag är nöjd med webhallen tyvärr, detta baserar jag på mina två senaste beställningar:

1.
Beställde produkter och hade olika leverans och betalningsadresser, dock så skickades leveransen till betalningsadressen.

I samma leverans fick jag en AlCu gpu kylare istället för Cu (fick dock tillbaka mellanskillnaden efter att ha skickat in foto på produkten).

2.
Min nuvarande innestående leverans, beställdes den 23:e, skickades den 24:e har fortf. inte fått kolli-id, men står som skickad på deras hemsida. Skickade mail den 27:e samt 30:e och inte fått svar på dessa.

Känns väldigt olustigt att de inte kan svara på mail när man betalat i förskott. Ska ringa i slutet av veckan om det inte har hänt något. Återkommer med mer info då.

Permalänk
Medlem

då har dom inte skickat det. då har dom skickat till packning så då är det en vara på order som inte är där. så ja råder dig att ringa dom för att ta reda vad som är cp

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med om att webhallen blivit segare på sistone.
Förut har de alltid skickat samma dag eller dagen efter,
men nu har det börjat ta flera dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gigimupp
då har dom inte skickat det. då har dom skickat till packning så då är det en vara på order som inte är där. så ja råder dig att ringa dom för att ta reda vad som är cp

Den ligger under skickat på deras sida så det bör ju vara skickat då.

Permalänk
Medlem

det är inte det.. tro mig.. jag har varit med om det tidigare! typ sista order ja beställde.

Permalänk
Medlem

Kan förstå om mailsvar etc. inte prioriteras särskilt högt under dagarna, när den genomsnittliga väntetiden för kunder som är inne i butiken vilken tid som helst på dagen är 20 minuter i kö, ibland längre. Det kanske inte är så många som kommenterat i den här tråden som varit inne där någon gång, men Webbhallens butik är nog ett av Stockholms mest och minst organiserade kaos...

Webbhallen borde expandera igen och byta lokaler och anställa mer folk att jobba med beställningar, men det troligaste är att de nog inte har de marginalerna de behöver för att göra det just nu, med tanke på att de är idiotiskt billiga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

webhallen måste spårat ur nu fan.. nu har dom skickat fel chassi, idag kommer en Fläkt helt själv efter 3 veckor och mina kablar & zalman fläktkontroller är helt spårlöst borta någonstans i sverige mm.

och på mail svarar dom fan aldrig på..

blir till att åka ner till dom på lördag och skrika lite

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
blir till att åka ner till dom på lördag och skrika lite

Den som ändå hade kunnat göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Den som ändå hade kunnat göra det.

Ja, du får väl åka upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Ja, du får väl åka upp.

javisst, bara 40 mil

Permalänk
Medlem

Finns knappast nåt bättre än Webhallen, när det gäller mjukvara iallafall, hårdvara ibland.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

jag beställde ett grafikkort och en fläkt för ett tag sen, Kortet fanns ej på lager men när jag ringde och frågade sa killen att det förmodligen skulle komma in dagen efter, Nehej då det gjorde det inte alls. Ringde sedan ett par dar senare och frågade igen, då var det inte ens beställt. STÖN. Hur kan man vänta 3-4 dagar innan man ens beställer grejerna?! De kom till butiken två dar senare så så farligt var det ju inte, sedan frågade jag om de hade vanliga chassiskruvar, nehe det hade dom inte, var god och nämn en datorbutik som inte har chassi skruvar om du kan! Frågade senare i en lokalbutik och fick tolv stycken gratis för att jag köpt mitt chassi där för ett par veckor sen, väldigt schysst av dem tycker jag.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

webhallen har schyssta priser, inget annat.

beställde mina grejer :
2005-08-15 17:53
Betalningsmetod: Betala i butik
Fraktmetod: Hämta i butik

AMD Athlon 64 3000+ 1,8GHz / 640KB Socket 939 (Tray) (90nm) (Venice) Utan fläkt - HV 1 st á 1265 kr

Aopen Miditower QF50A Black 300w - HV 1 st á 495 kr

Arctic Cooling - Socket 754 - Freezer 64 - HV 1 st á 199 kr

Asus - Socket 939 - ATX Nforce4 (A8N-E) - Gblan / Raid - HV 1 st á 989 kr

Corsair Value S. DDR 512MB PC3200 400MHz CL2.5 - HV 1 st á 565 kr

Maxtor 120GB SATA Diamondmax 10 (7200RPM) (8MB Cache / Sata) - HV 1 st á 779 kr

Samsung Intern IDE CD-RW 52x32x52x - Beige (Roxio) (Bulk) - HV 1 st á 199 kr

Frakt: 0 kr

Summa: 4491 kr

Varav moms: 898.2 kr

har fortfarande inte kunnat hämta ut dem-
braaah webhallen!!!

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Instämmer helt med PhR0ZeN. Det ska inte ta 3veckor eller mer för dem att få in en leverans. Dom borde skämmas!

Permalänk
Geeks
Säljchef

Hoppas ni sitter och skämtar aprillo grabbar!
Varför i H-----e skulle Webhallen behöva skämmas för att deras leverantörer inte har på lager/kan skicka de produkter dem har beställt. Det gäller ju för ALLA. Sedan att vissa har haft mer tur och tagit in produkterna vid rätt tillfälle eller tagit in tillräckligt mkt.

Forecast är det svåraste som finns. Jag menar hur skall webhallen veta att just du skall komma och beställa 23 moderkort på samma gång? För jag lovar dig det händer, vad händer med lagersaldot då??

Världen är inte bara svart och vit.. Det finns mer än en länk i kedjan innan en produkt når slutkonsument...

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

grejen är att när jag beställde mina delar så fanns nästan alla grejer hos leverantören...

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
grejen är att när jag beställde mina delar så fanns nästan alla grejer hos leverantören...

Det kan ta tid innan sånt uppdateras.

Permalänk
Medlem

jag beställde nästan en komplett dator i lördags 3/9 stog preliminärt lev datum 12/9 pga dom inte hade grejerna hemma !

Får ser hur dom håller tiden, jag är nöjd om jag får det i slutet av den veckan Jag återkommer med mer uppgifter

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

äh, webhallen kan dra något riktigt gammal över sig. Beställde bland annat en ny skärm i torsdags eftermiddag. Allt fanns i butik. Tror ni jag har fått någon orderbekräftelse än?

svar: Nej!

Usch det får vara slut med näthandel nu. Mitt tålamod mina och nerver klarar inte av denna väntan

Visa signatur

Döden kommer

Permalänk
Medlem

Jag gör 95% av min onlineshopping på webhallen, och det har jag gjort i flera år nu. Har väl ebställt grejer därifrån för ca 20 000 kronor och aldrig stött på något problem. Blixtsnabba på att skicka ut grejerna, reklamationer, returer och byten har funkat bra, de svarar på mail snabbt. Älskar den butiken

Permalänk

Har varit i deras butik, oändliga köer, genomsnitts åldern kan inte vara mer än 17 år, vilket i sig inte är fel men man saknar nån med kött på benen, har ingen aning om hur det är på online shoppen men jag misstänker att det är likadant.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Men nu har de då bytt lokaler, och enligt de själva ska allting gå smidigare nu efter flytten.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Har själv inget dåligt att säga om webhallen.
Har beställt för åtskilliga tusenlappar därifrån och har fått sakerna inom en vecka.

Min flickvän ville ha serien Hunter på DVD men hittade den inte någonstans.
Vi skickade en förfrågan till webhallen och redan samma dag hade de lagt upp så man kunde beställa skivorna. De ankom efter en vecka.
Det kallar jag service.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Dom hade mycket bra priser idag !
Eriksson K750i för 99kr och extern 250giggare för lika mycket.

Kön sträckte sig ända upp till koncerthuset 200meter bort.