Permalänk
Medlem

JNC h7650 utan tekan:D
Halvfin, mycket, bling, billig, samt plats för 5st 80mm fläktar
Vet dock inte var man kan få tag på den
JNC's hemsida

EDIT har en typ två som jag dremlat lite i. fläkthålen minskar ju flåset duktigt. Ett bra chassi som knakar när man petar på det (tjyvalarm) för den som är händig.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

nä var en riktig man och köp ett chiftec chassi som väger typ två ton. Så får man lite styrke träning om man ska på LAN tex.
Anners är det ju egentliggen bara att ta vilket chassie som helst i princip, menar köper man bara ett kvalitets chassie är det ju bara att ta ett. Brukar faktiskt bara vara små skillnader så det är det som faller en i smaken.

Förslag, den nu smått klasiska Lian li PC60B
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1928&session=8a1217...
Lian li är alltid ett säkert kort.

Visa signatur

In Tyler we trusted

Permalänk
Medlem

Cooler Master Centurion 5 !!!!!!!!

//Liten C5 Amatör

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten Amatör!
Cooler Master Centurion 5 !!!!!!!!

//Liten C5 Amatör

Du har aldrig vågat rekommendera nått annat än ditt eget chassi nån gång? :S
Kolla på lite fler chassin fan. Ditt chassi e inte de bästa som du tror de...

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Du har aldrig vågat rekommendera nått annat än ditt eget chassi nån gång? :S
Kolla på lite fler chassin fan. Ditt chassi e inte de bästa som du tror de...

Han kanske inte har testat något annat?
Att han tycker om det chassit hindrar INTE honom från att rekommendera det till andra.

Idiot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Astronomy
Han kanske inte har testat något annat?
Att han tycker om det chassit hindrar INTE honom från att rekommendera det till andra.

Idiot.

Har fanemig sett han skriva "Mitt chassi är det bästa" i ett 10tal trådar nu ffs.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Min polare har nytt chassi och han blev svin grymm på cs när han köpte det. han fick tom 3fps mer!!! han får alltid headshot nu asså så jag ska också köpa sånn chassi. vet inte vad det heter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Min polare har nytt chassi och han blev svin grymm på cs när han köpte det. han fick tom 3fps mer!!! han får alltid headshot nu asså så jag ska också köpa sånn chassi. vet inte vad det heter.

DOH!! Som om en låda helt plötsigt å magiskt bara gör att man spelar bättre?? DOH!!
Han kanske har övat eller så kanske han myglar!! No way, no how kan det bero på ett nytt chassi!!!

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
alltså se inte poängen med att chassit skall vara lätt, det är ju ändå bara 20m den skall konkas fram till bilen eller vad fasen man transporterar burken med

Skämtar du? Jag höll på att dö när jag skulle in på DH :D.. Visserligen så är jag rätt så lat och envisas ganka hårt med att inte gå fler gånger än nödvändigt dvs 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier

Har fanemig sett han skriva "Mitt chassi är det bästa" i ett 10tal trådar nu ffs.

Är du dum ?! Det ENDA jag har skrivit till folk är att JAG rekomenderar det chassit efter som att JAG tycker att det är ett bra chassi !

//Liten Normal Amatör

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk

Thermaltake kandalf xaser, lätt ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Har fanemig sett han skriva "Mitt chassi är det bästa" i ett 10tal trådar nu ffs.

De e bra då kan du juh länka till dom trådarna då eller va tyst..

Tycker förövrigt att det är ett bra chassi med efter vad ja har läst om de..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten Amatör!
Är du dum ?! Det ENDA jag har skrivit till folk är att JAG rekomenderar det chassit efter som att JAG tycker att det är ett bra chassi !

//Liten Normal Amatör

Detta chassi är väldigt stabilt, står ett hos en lokal databutik, oh man vad billiga dom är. DEN KOSTAR ENDAST 400KR. Brukar den inte kosta typ 800kr? Coolermaster Centurion 5 asså........

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

TT ARMOR

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Skämtar du? Jag höll på att dö när jag skulle in på DH :D.. Visserligen så är jag rätt så lat och envisas ganka hårt med att inte gå fler gånger än nödvändigt dvs 2

Själv funderar jag starkt på att bygga en vagn att dra min 25kg dator och 21" skärm på. Ska bara fixa material, tid och tillgång till TIG svets.

Som en minitrailer ungefär.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Snälla, sluta gnälla om att "tror du du kommer spela bättre" osv. Jag fattar att vissa skojade, men det är bara irriterande. Han vill ha ett spelchassi för att den ska kyla bra och mycket som är nödvändigt för längre spelstunder.

Jag rekommenderar mitt chassi, ett Chieftec eller ett Stacker. Kylningen är klockren och det är inget fel på utseendet heller. Kvalitetslådor, helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Chieftecmodellen du peka mot är ju den där som den som ritat chassi haft hjärnblödning

pata-diskar är på väg bort för att helt ersättas av Sata så varför gör man en så korkad lösning så diskarnas kontakter måste vara vända utåt och innebär att man måste dra alla kablar runt hdd racket

(nu tänker jag på om man nu vill utnytja fläktplatserna på sidan, iof så vetefan om det går att ha diskarna åt andra hållet även utan fläktar möjligtvis om man har vinklade satakontakter både för signal och ström)

Nää Chieftec är och kommer alltid i mina ögon vara en härmapa som inte kommer med nått eget utan snor andras idér

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Chieftecmodellen du peka mot är ju den där som den som ritat chassi haft hjärnblödning

pata-diskar är på väg bort för att helt ersättas av Sata så varför gör man en så korkad lösning så diskarnas kontakter måste vara vända utåt och innebär att man måste dra alla kablar runt hdd racket

(nu tänker jag på om man nu vill utnytja fläktplatserna på sidan, iof så vetefan om det går att ha diskarna åt andra hållet även utan fläktar möjligtvis om man har vinklade satakontakter både för signal och ström)

Nää Chieftec är och kommer alltid i mina ögon vara en härmapa som inte kommer med nått eget utan snor andras idér

Är det inte chieftecs dragonchassi som efterapats en hel del i alla möjliga chassin?

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjodvitner
DOH!! Som om en låda helt plötsigt å magiskt bara gör att man spelar bättre?? DOH!!
Han kanske har övat eller så kanske han myglar!! No way, no how kan det bero på ett nytt chassi!!!

2 ord för dig.... sarkasm och ironi....

Borde va åldersgräns på swec, pallar inte mer 13 åriga cs-spelare som hävdar att dom är bäst och har "bäst" grejer.

Visa signatur

viNyL^ / cMon @ IRC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KabojsarN
2 ord för dig.... sarkasm och ironi....

Borde va åldersgräns på swec, pallar inte mer 13 åriga cs-spelare som hävdar att dom är bäst och har "bäst" grejer.

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.