Hur stor hårddisk på Xbox?

Permalänk
Medlem

Hur stor hårddisk på Xbox?

Hej jag har tänkt bygga min andra modd. Jag har tänkt bygga om en xbox till ett litet format (nytt chassi alltså). Hur stor hårddisk tycker ni att jag ska ha? Ska antaglien sälja den, så vad vill ni helst ha får disk?
Kommentera gärna

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker du ska köra på en 200gb 3,5", organiserar du komponenterna väl bör den inte bli större än orginal, samt att 60 eller 40gb låter ju "lite" för lite, eller hur?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jasså :), tycker du det. Vad tycker ni andra? skriv gärna varför ni röstar..

Permalänk
Medlem

En 1.8 40giggare. Räcker gott och väll för ett par spel, de program man behöver och saves. Filmer, musik, roms för emulatorer och liknande kör man via nätverket, så där behöver man inte någon vidare stor HD. Sedan skall du tänka på vad du vill att den skall vara. Skall man spela spel på den eller är den primärt tänkt som en HTPC? Designen bör gå hand-i-hand med vad du vill att den skall göra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Beror också sedan på om man ska köra linux på den
Men jag tycker nog att du ska köra på 200gb:aren, då jag är för lat av mig, gillade min xbox efter jag chippade den, har en 200gb:are, och slängt in alla spel jag har på den, så ni slipper jag alla disc byten

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

40 GB 1.8" (xboxen blir extremt liten) skulle jag ha köpt ifall jag var intresserad av en xbox. HTPC snyggt stylead som passade in i hemmet. Tror att det antingen är den eller 200gb som folk skulle köpa. Men varför skulle dom köpa en 200gb normalstorlek av dig när dom kan få det i princip överallt?

Permalänk
Medlem

80GB

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen
40 GB 1.8" (xboxen blir extremt liten) skulle jag ha köpt ifall jag var intresserad av en xbox. HTPC snyggt stylead som passade in i hemmet. Tror att det antingen är den eller 200gb som folk skulle köpa. Men varför skulle dom köpa en 200gb normalstorlek av dig när dom kan få det i princip överallt?

Har upptäckt att det finns 1.8" 60 GB för 1300 KR, http://newsite.pagecomputers.com/store/Product_accessoriesx.a... (billigast enligt pricerunner). Kanske bättre o sattsa på det?

Permalänk
Medlem

så stor som möjligt.
har en 120 i min och det räcker INTE till efter ett tag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Testpilot

Har en 80 i min, det räcker bra tycker jag, finns inte så många spela man vill ha inne samtidigt.

Jag tycker inte det verkar nån idé att köpa en hårddisk som är mindre fysiskt då moderkortet ändå är rätt stor och inte går att förminska.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

3.5 är ju så stort?!

Permalänk
Testpilot

CD-läsaren är ju ändå större än hårddisken så du kan inte få den så mycket mindre än vad den är orginal tror jag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Lägger man först moderkort
sen nätagg + hårddisk över moderkortet
sen högst upp så har man en dvd läsare som går att ta bort Då blire litet

Permalänk
Medlem

Röstade på 200GB

Skönt med stor HDD..
Och det är perfekt som inte har tillgång till LAN.

Permalänk
Medlem

200 GB

lite spel + nån film + lite musik så e 60 gb fullt. bättre med 200, då får man plats med lite mer

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Verkar bli en 3.5" då..

Permalänk
Medlem

40gb räcker gått om man har tillgång till en sambaserver att streama från

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Nepp blir nog 3.5". Tycker någon att 200 GB är för lite?

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska satsa på en 200gb.. mindre utrymme på disken blir jobbigt i längden (jag har 80 o det är fan lite drygt ibland).. storleken spelar ingen roll ;D

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Satsa på 200GB, jag hade tyckt det var jobbigt med för lite utrymme.

Permalänk
Medlem

Men tycker någon att man ska ha mer än 200 gb?

Permalänk
Testpilot

Jag tycker inte det, klarar mig som sagt med min 80-gigare men då har jag också xboxen i nätverk med min dator och har inga filmer och sånt skit på den, bara spel och program.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Okay okay : )