har skaffat Elder Scrolls 3 - Morrowind

Permalänk
Medlem

nu blev jag sugen på att lira, men frågan är om man orkar börja lira ännu ett tungt lir.

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem

Jag har problem
Jag är på ett uppdrag från Sugar-lips (thief guild) där man ska fixa 3 Dwemer saker, jag har hittat killen i Hla oad, jag har dödat och tagit hans nyckel. Men när jag ska öppna kistan händer inget och jag vet att de är rätt kista. Vad fasen gör man?

EDIT: Kanske jag som kommer ihåg fel men lägger man inte bara nycklar i inventory? Eller ska man aktivera dom på något sätt?

Permalänk
Medlem

Man lägger dom bara i inventoryn.

Det uppdraget är riktigt klurigt. Kommer inte ihåg hur jag gjorde, men oftast bryter det tyvär ut i våld. Om jag inte minns fel får man helt enkelt döda de två personerna som står och vaktar innan man öppnar kistan. Om man är riktigt snabb kan man nog lockpicka kistan, ta artifakterna och sedan springa hals-över-huvud.

Om du inte kan öppna kistan så har du helt enkelt fel nyckel (eller så är det fel kista).

Permalänk
Medlem

Jag blev lite osäker när du sa det så jag kollade någon guide, där står de att nyckeln han har på sig (den jag tog när jag taunta han och sedan döda han) ska gå till kistan som han står vid. Finns bara en kista så det måste vara rätt. Förstår bara varför den inte vill öppna sig

Permalänk
Medlem

jag har blivit lv 3 nu och tagit ett till updrag från Caius Cosades och jag bara undrar
ska jag forstätta att göra hans uppdrag eller börja med några side quest?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Har du frågor angående Morrowind så gå in på de officiella forumet och kolla, har själv fått massor med hjälp därifrån. http://www.elderscrolls.com/forums/

Nuvarande karaktär Nord, Archer LvL 56.. Har varvat ett par gånger, Världens bästa RPG

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Spelet har iaf funnits på webhallen.

Permalänk
Medlem

bra items får du leta efter själv, det är ju det som är det roliga. som en skattjakt. det är inget kul om någon berättar var skatten ligger.

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Tror jag lånar tråden lite, har nyligen börjat en ny karaktär (blev en scout) och eftersom det var flera år sedan jag lirade morrowind så kommer jag inte ihåg alla questar i början, t.ex. då man lämnat tillbaka puzzel kuben till grabben i Balmora, så får man en nyckel.. men jag kan inte hitta något ställe i ruinerna där nyckeln man får passar (har iofs öppnat en dörr med hjälp av en scroll, men tycker man borde komma vidare i questen då) så om nån vet var denna nyckel leder så är jag hemskt tacksam om han/hon vill berätta =D

EDIT: stavfel ^^

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Som Frawg säger så är det mycket roligare att leta skatter själv. Utforskarglädjen är det roligaste med Morrowind.

Jag undrar om någon kan tipsa om lite bra (ambient) musik man kan använda tillsammans med Jeremy Soules orginalsoundtrack till Morrowind. För tillfället kör jag enbart med Jeremy Soule och Enya i min musikmapp, men det skulle vara trevligt med lite mer. Gillar inte sån musik som har för mycket grejer som går upp och ner, det ska vara så likt Jeremy Soules egna lugna Explore låtar i Morrowind.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett tips är att lira spelet som det kommer. Var inte rädd för att testa alchemy eller enchanting även ifall du förlorar pengar eller något annat. Fienderna i spelet är för lätta ifall du börjar organisera lvlingen så du lvlar perfekt.

Sen finns ju alltid tjusning kvar i spelet när man har en "ultimat" karaktär. Det är aldrig tråkigt att enchanta massa kläder och ringar med jump eller vad det nu hette sen hoppa över hela Vivec i ett hopp.

Finns alltid något nytt att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
jag har blivit lv 3 nu och tagit ett till updrag från Caius Cosades och jag bara undrar
ska jag forstätta att göra hans uppdrag eller börja med några side quest?

Hade jag varit du hade jag slutat med main-questen tills vidare. Den kan bli ganska maffig för en lvl 3 som inte har spelat mw så mkt^^ vad du ska göra ist. är antingen
1) freelanca (springa runt, utforska och göra enskilda uppdrag för människor du råkar stöta på, helt klart roligast enligt mig) ett tag och försöka hitta bra items resp. items som du kan sälja, för pengarna du får köper du träning (att köpa items är kass, den enda gången man behöver göra det är i början då man köper sitt första set med armor + vapen, i forts. snor du / hittar / rånar).
2) gör quests för antingen fighters-, mage- eller thives-guild, om du gör deras uppdrag får du rewards efter varje uppdrag, men det är inte lika roligt (enligt mig iaf).

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83

Jag undrar om någon kan tipsa om lite bra (ambient) musik man kan använda tillsammans med Jeremy Soules orginalsoundtrack till Morrowind. För tillfället kör jag enbart med Jeremy Soule och Enya i min musikmapp, men det skulle vara trevligt med lite mer. Gillar inte sån musik som har för mycket grejer som går upp och ner, det ska vara så likt Jeremy Soules egna lugna Explore låtar i Morrowind.

Jag har 4-5 timmar MW-musik. Förrutom orginal-musiken så är det lite filmmusik från Gladiator, Braveheart, Conan, Robin Hood m.m.
Sen lite lugnare musik som Vangelis (conquest of paradise, El Greco) Enya, Dead can Dance, Carlos Nunez, några Daggerfall-låtar. Plus en hög övrig blandad musik.

Permalänk
Medlem

det verkar som jag har fått någon trollformel som påverkar min styrka

det hjälper inte att resta så hur kan man få bort den

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Om du har frågor kan du skicka PM till mig har speöat igenom main quest ett antal ggr och har skaffat 336 armor som högst
Det finns inget som jag tycker om så mkt inom spelvärlden som morrowind. hoppas att oblivion blir ännu bättre

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Fick mitt ex ifrån webhallen idag, jag fick inte med en karta däremot, fick intrycket av att det skulle göra det.

Fick ni med karta?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

jag har kommit till ett uppdrag där man ska döda "Hunger" som finns i Sarano Tomb men han finns bakom en dörr som är låst (lv10)

hur gör jag

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
jag har kommit till ett uppdrag där man ska döda "Hunger" som finns i Sarano Tomb men han finns bakom en dörr som är låst (lv10)

hur gör jaghttp://forum.sweclockers.com/images_sc/smilies/confused.gif

Är dörren låst med endast ett level 10 lås, eller är du level 10?

Om dörren har ett level tio lås, skaffa en journeymans lockpick och lås upp den. Kan köpas vid thieves guild, bland annat, men ibland har merchants och traders dem också.

Level 10 är ingenting. Om du är fighter har du antagligen 5 i lockpicking, kanske lite mer t.o.m. Du kanske borde träna upp dig lite i den skillen, eftersom det är väldigt användbart att kunna låsa upp lås.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Är dörren låst med endast ett level 10 lås, eller är du level 10?

Om dörren har ett level tio lås, skaffa en journeymans lockpick och lås upp den. Kan köpas vid thieves guild, bland annat, men ibland har merchants och traders dem också.

Level 10 är ingenting. Om du är fighter har du antagligen 5 i lockpicking, kanske lite mer t.o.m. Du kanske borde träna upp dig lite i den skillen, eftersom det är väldigt användbart att kunna låsa upp lås.

tack för tipset, fixade det

bidrar med en bild på hur min char ser ut efter några dagars spelande

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
bidrar med en bild på hur min char ser ut efter några dagars spelande
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/morrowindchar...

Vad mycket kläder du har på dig jämfört med min karaktär.

http://home.no/lassekongo83/grejor/mw_screen4.png
Nåja, jag springer inte alltid runt halvnaken, jag har en liten tung rustning också som inte täcker väldigt mycket den heller.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ditx
Fick mitt ex ifrån webhallen idag, jag fick inte med en karta däremot, fick intrycket av att det skulle göra det.

Fick ni med karta?

/d

Köpte också "game of the year edition", fick heller ingen karta.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
tack för tipset, fixade dethttp://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon10.gif

bidrar med en bild på hur min char ser ut efter några dagars spelande
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/morrowindchar...

Ebony Armor? Tippar på att du springer ganska långsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ebony Armor? Tippar på att du springer ganska långsamt.

Ebony cuirass
weight: 60
armor rating: 90
condition: 1800/1800

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

haha, mina karaktärer springer alltid runt nakna, vad ska man ha kläder för?

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
haha, mina karaktärer springer alltid runt nakna, vad ska man ha kläder för?

Vad har du för karraktär? Vilken ras och vad satsar du på?

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

hemligt hemligt hemligt ^^ jag satsar inte på något jag bara springer runt

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Köpte också "game of the year edition", fick heller ingen karta.

Jag fick karta med mitt GOTY-edition.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Tyckte att det va så hoppas billigt så jag beställde ett ex. idag, kommer väl den här veckan. Skall sätta igång och börja lire. 99kr + 39 i frakt. Bet. med Visa kort, är väl inga pengar för ett sånt spel. + 2st expantions pack.
Hoppas jag får kartan, beställdes från Webhallen.

EvilNed
Du rek. att man installerar först spelet och kör genom och sen när man har klarat den skall man installera exp. pack Tribunal och Bloodmoon. Har jag fattat det rätt eller?
Eller kan man installera allt på en gång och välja vilket man vill spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Tack för tipset. Tyckte att det va så hoppas billigt så jag beställde ett ex. idag, kommer väl den här veckan. Skall sätta igång och börja lire. 99kr + 39 i frakt. Bet. med Visa kort, är väl inga pengar för ett sånt spel. + 2st expantions pack.
Hoppas jag får kartan, beställdes från Webhallen.

EvilNed
Du rek. att man installerar först spelet och kör genom och sen när man har klarat den skall man installera exp. pack Tribunal och Bloodmoon. Har jag fattat det rätt eller?
Eller kan man installera allt på en gång och välja vilket man vill spela.

Installera allt på en gång. Man kan välja när man vill "sätta igång" med expansionerna, och de tillför några funktioner till spelet som förbättrar det.

Hela spelet är liksom en enda stor ö. En utav expansionerna lägger till en stad med massa grottor under sig, och den andra expansionen lägger till en annan, mindre ö nordväst om huvudön. Man behöver aldrig ens sätta en fot på de ställerna, och hålla sig till huvudön, om man nu känner för det.

EDIT: Ska se ifall jag kan få upp kartorna på nätet för dom som inte har. Är iofs alltid roligast att ha i handen, men man tar vad man får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Installera allt på en gång. Man kan välja när man vill "sätta igång" med expansionerna, och de tillför några funktioner till spelet som förbättrar det.

Hela spelet är liksom en enda stor ö. En utav expansionerna lägger till en stad med massa grottor under sig, och den andra expansionen lägger till en annan, mindre ö nordväst om huvudön. Man behöver aldrig ens sätta en fot på de ställerna, och hålla sig till huvudön, om man nu känner för det.

EDIT: Ska se ifall jag kan få upp kartorna på nätet för dom som inte har. Är iofs alltid roligast att ha i handen, men man tar vad man får.

Tackar.