Halo blir film, premiär 2007

Permalänk
Medlem

Halo blir film, premiär 2007

"Som vi rapporterade i juni var både Microsoft och Bungie sugna på att göra film av storyn bakom dundersuccén Halo men på grund av rigorösa krav från deras sida var det få filmbolag som nappade - förens nu. Idag blev det klart och bakom filmen står Universal Pictures och 20th Century Fox med författaren Alex Garland som manusskribent - mannen som skrev storyn till 28 Dagar Senare och The Beach.
" (FZ)

http://www.imdb.com/title/tt0464037/

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk

Nyheten är rätt gammal, men det är trevligt att det blir till.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Nyheten är rätt gammal, men det är trevligt att det blir till.

ja märkte de nu, men nu är det bekräftat som du ser.

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

Kan bli coolt... hoppas de blir något i stil med Starship Troopers...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kan bli coolt... hoppas de blir något i stil med Starship Troopers...

Inte 2:an hoppas jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Inte 2:an hoppas jag

Nej nej! 1:an så klart! 2 är nog den näst sämsta film jag sett. Kan en film vara mer B? (Möjligtvis "Urban Menace" aka Judgement Day, med snoop dogg)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Re: Halo blir film, premiär 2007

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
"Som vi rapporterade i juni var både Microsoft och Bungie sugna på att göra film av storyn bakom dundersuccén Halo...

Jag har aldrig förstått vad som är så himmla bra med Halo, jag ser det som vilket annat random spel somhelst. In matter of fact så är jag inte speciellt förtjust av spelet.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Avstängd

Spel till film... Deja vù anyone?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Re: Re: Halo blir film, premiär 2007

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Jag har aldrig förstått vad som är så himmla bra med Halo, jag ser det som vilket annat random spel somhelst. In matter of fact så är jag inte speciellt förtjust av spelet.

Det blev känt eftersom det var ett "OK" FPS till en konsol, var inte så vanligt. Sen har ju MS hypat det lite också genom att säga att Halo är det bästa som har hänt hela världen ever typ.

Permalänk
Medlem

xXx 2 är ju bra mkt värre än tom ST2

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Spel till film... Deja vù anyone?

mjo.. jag fruktar det värsta =/

Lär aldrig gå väl när speltillverkarna inte får ligga bakom handlingen
(av vad jag tycker iaf)

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Den kommer säkert att bli skit häftig! Eftersom grafiken har säkert utvecklats till ännu bättre som vi har på dagens filmer Sagan om ringen, Starship troopers etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

Bara Uwe Boll håller sig borta så kan det bli en bra film.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Halo blir film, premiär 2007

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Jag har aldrig förstått vad som är så himmla bra med Halo, jag ser det som vilket annat random spel somhelst. In matter of fact så är jag inte speciellt förtjust av spelet.

Håller med dig, kommer ihåg när ja köpte Xboxen för att se vad all hype va om, spelade 1 dag, kom nära slutet, åkte dagen efter ner till Onoff och lämnade tillbaks konsollen, efter det har jag bestämt mig att aldrig mer i hela mitt liv sätta mig framför en konsol

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem

Vet inte heller vad som är så bra med det...Kanske är det som gär det bra?
Men ändå får min syrras sambo slita bort mig från hans Xbox när jag spelar det
Jag vill ha filmen, så länge de inte förstör den med alldeles för mycket av allt ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
mjo.. jag fruktar det värsta =/

Lär aldrig gå väl när speltillverkarna inte får ligga bakom handlingen
(av vad jag tycker iaf)

Som tur är så har både MS och Bungie ett stort finger med i denna filmen. Det är därför det tagit så lång tid innan denna filmen blivit av, MS/Bungie ville ha mycket att säga till om men det gillade inte Hollywood. Men så nu har dom gjort upp.

Jag bara hoppas dom gör denna filmen för Halo fans och inte för vanlige svenssons som inte hängt med i Halo världen.
T ex så ska man inte få se MC's ansikte!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Lycka till.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Yes! Inte Uwe Boll iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious

T ex så ska man inte få se MC's ansikte!

Det hade förstört allt =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Det hade förstört allt =/

*STORT ÖVERTYDLIGT NICKANDE*

Permalänk
Medlem

Ska bli coolt det, lite lång tid bara :/

Permalänk

Har inget emot Halo, är faktiskt ett rätt bra spel, dock inte 2:an, men det jag framför allt missunnar är, varför satsa på att göra en film om just Halo, måste bli en djuriskt svår handling i det hela, för att inte tala om manusförfattaren som kommer få det riktigt tokjobbigt dom närmaste 2 åren.

Nä skulle man inte kunna göra en film om något spel som verkligen går och omvandla till en bra movie, som Metal Gear Solid serien, vilka i princip redan är som filmer men ändå.
Max Payne som redan ska bli film är också ett bra exempel.
Samma med Doom.
Far Cry vore rätt häftigt och se på vita duken.

Fattar inte varför filmbolagen satsar pengar på en faktiskt rätt misslyckad teori om att kunna göra Halo till film.

Man undrar ju ibland vad dom tänker me!
Men som sagt, detta är bara vad jag tycker.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

WoW va bra, första gången jag spelade Halo med mina polare så tänkte vi hur coolt skulle det inte vara med en Halo film :D:D

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Halo blir film, premiär 2007

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eschaton
Håller med dig, kommer ihåg när ja köpte Xboxen för att se vad all hype va om, spelade 1 dag, kom nära slutet, åkte dagen efter ner till Onoff och lämnade tillbaks konsollen, efter det har jag bestämt mig att aldrig mer i hela mitt liv sätta mig framför en konsol

Haha, så du köpte det, packade upp, installerade/kopplade in alla sladdar å shit, spelade en kväll,

nästa dag packade du ihop det fint och lämnade tillbaka det å fick pengarna tillbaks, bara sådär?

fan va skön stil

Reza, kul å se dig här btw :>

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

The budget is apparently on less then 75 million and Microsoft will hold much control on how the movie is made.

Supposed front-runners for the part of the Chief are
Vin Diesel
Jason Statham
Bruce Willis
Ben Affleck
Viggo Mortensen
or they will find an unknown

Från officiella Xbox tidningen

Jag ville ju se The Rock, Samuel L Jackson
, Ice Cube eller Lawrence Fishburne som Master Chief... You get my drift?

Edit: Bungie har tydligen begärt att man inte ska visa Master Chiefs ansikte...
Edit2: La till Lawrence på listan av grymma chiefs

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vin Diesel FTW \o/

ush nej, inte Ice Cube

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Avstängd

jason statham tycker jag

Permalänk

MEN VAFAN DET SKA VARA EN UNKNOWN... STATHAM? Vafan tänker ni med? Vin diesel? WTF? Det ska vara en "färgad" om ni ursäktar uttrycket, inte ska en fjantig blek jävel spanka röv.

En unknown med fet bas röst... MUMS!

Permalänk
Medlem

Vad har alla emot Halo? det var ju mysigt tycker jag (iaf första spelet).

Ni som har spelat Halo 1 det senaste året och jämför med dagens spel kanske ska tänka på att det släpptes 2001. Dom som spelade när det släpptes tycker nog om det.

Sen så finns det ju också hata-microsoft-snubbar som inte kan inse annat.

Visa signatur

stfu you must

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
MEN VAFAN DET SKA VARA EN UNKNOWN... STATHAM? Vafan tänker ni med? Vin diesel? WTF? Det ska vara en "färgad" om ni ursäktar uttrycket, inte ska en fjantig blek jävel spanka röv.

En unknown med fet bas röst... MUMS!

Räcker hans basröst?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"