Täckte "Do not cover this hole"

Permalänk
Medlem

Täckte "Do not cover this hole"

Sitter här lite små sur efter att jag flyttade om lite i burken.
Satte HD'n lite för nära CDspelaren och täckte hyffsat bra "Do not cover this hole" hålet...

Får inte igång disken nu =(

Någon som har ett tips på hur man kan göra för att få igång den eller iaf återfå datan på disken?

(Ps: någon som kan låna ut en pistol?)

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem

Haha, ursäkta.
Tycker faktiskt inte synd om dig.

Visa signatur

You ask if the mass is dumb, dumb is such a simplifying word; the mass is so much more.

Do you love it?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exerd
Haha, ursäkta.
Tycker faktiskt inte synd om dig.

Det hjälpte mig jätte mycket, söker inte sympati med denna tråden om du trodde det.

Till resten, håll inne på dumma kommentarer som inte gör någon nytta.

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xylion
Det hjälpte mig jätte mycket, söker inte sympati med denna tråden om du trodde det.

Till resten, håll inne på dumma kommentarer som inte gör någon nytta.

Ja du kan väl börja med att ta bort den från platsen där den sitter om du inte redan har gjort det =).

Sen på vilket sätt får du inte igång hårddisken?

ps. läs reglerna angående signaturer ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Ja du kan väl börja med att ta bort den från platsen där den sitter om du inte redan har gjort det =).

Sen på vilket sätt får du inte igång hårddisken?

ps. läs reglerna angående signaturer ds.

Jo det har jag självklart gjort =), annars hade jag inte kommit på att jag täckt hålet. Hade ingen tanke på det när jag installerade den.

Bios autofunktion kan inte hitta den, när den söker i uppstart står det bara massa konstiga tecken =(.
Hittar den inte manuellt i Bios eller i WinXP efter uppstart.

BTW det är en IBM Deskstar.

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

Seriös så tror jag inte att CD-ROMen kan täcka det hålet tillräkligt för att det ska påvärka... Om du nu inte limmade fast den.

Så sitter disken på samma kabel?
Är den rätt byglad?
Är det SATA eller PATA?
Är det C:-disken du har flyttat runt?
På villket sätt fungerar den inte på?
Hittas den i BIOS?
Hittas den i windows?

Är det inte c; som ligger på den så kan det ju vara så enkelt att den bara har ändrat enhetsbetäckning.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Seriös så tror jag inte att CD-ROMen kan täcka det hålet tillräkligt för att det ska påvärka... Om du nu inte limmade fast den.

Så sitter disken på samma kabel?
Är den rätt byglad?
Är det SATA eller PATA?
Är det C:-disken du har flyttat runt?
På villket sätt fungerar den inte på?
Hittas den i BIOS?
Hittas den i windows?

Är det inte c; som ligger på den så kan det ju vara så enkelt att den bara har ändrat enhetsbetäckning.

Ok det låter ju lite lovande iaf, eftersom jag inte limmade fast den.

Byglingen är rätt
Pata
Nej den är sekundär
Jag hittar den inte så den fungerar ju inte alls så att säga. (Hör att motorn går igång)
Hittar den inte som sagt varken i bios eller winXP

Edit:
Nu fungerar den igen, vet inte riktigt hur eller varför men kanske var det att den behövde vila lite?

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem

Säg som det är istället, du skäms för att du felbyglade den

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Vad är det fär hål man icke får täcka över?

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Säg som det är istället, du skäms för att du felbyglade den

Ne den va inte fel byglad, det enda jag gjort var att byta chassi, o sedan skruvat in den på ett lite dumt ställe =/

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Avstängd

Det bör inte bli farligt tätt med hålet mot en annan enhet. Åtminstone inte efter att membranet är frilagt igen. Det kan vara ett annat fel som uppstått på disken som bara råkar sammanträffa med övertäckningen.

Koppla ur alla andra enheter. Låt allting få svalna. Kontrollera bygeln ('jumpern') (så att den inte glappar! Nog det vanligaste jumperproblemet efter felplacering) och bygla för master. Koppla in som master och prova igen.

Eller gör på något annat sätt. Arbeta metodiskt och efter omdöme. Beakta ESD och proper fastsättning. Är disken trasig, kontrollera garantin.

Lycka till.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan så är det löst men tack endå MBY

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05