Permalänk

Svart vit tv out

Tjo fräs.. skulle vilja ha lite hjöp med mitt problem.

har ett geforce 6600gt 128mbit och när jag kopplar in det till tvn blir det blir det bara svart vitt. har testat olika tv:ar och på på mitt gammla grafikkort var det sanna problem med.. jag kan få färg men då blir bilden alldeles flimmrig och ful. har testat tv-tool men det hjlpte inte..

nån som kan hjälpa mig??

Permalänk
Medlem

Är ev en s-vhs signal som du skickar till tvn, resultatet kan då bli svartvit bild... testa att ställa in det på composite. Kolla i manualen till tvn om scartingången stöder svhs signaler. Kolla oxå mjukvaruinställningarna för grafikkortet hur inställningarna är satta... dvs vilken signaltyp den skickar om möjligt.
SVHS signalen är uppdelad i chrominans och luminans, i ditt fall kanske bara luminans-signalen når tvn... resultatet sv/vit bild

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk

svart vit tv out

tjipp.. kan inte göra composite inställningar.. med mitt gammla grafikkort va det samma problem fast min polare som hade likadan dator.. exakt, utoom chassi så klart (tror ju inte att dethar nån betydelse) han fick bra bild med samma inställningar.. undrar om det kankse kan vara nått annat fel än grafikkortet?? thx

Permalänk
Medlem

Går du via scart? lr direkt in i tv-n... Kolla alla stift i kabeln, jag skulle tro att tv-n din inte stöder svhs signaler. Isåfall är problemet olösligt... nästan. Har sett specialkablar som gör att bilden får färg, men bilden blöder och flimmrar väldigt även med dessa. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk

svart vit tv out

jag stoppar in den via scart.. jag kan få färg på skiten men då blöder och flimmrar bilden.. men jag har en alldeles ny tv thomsson 28 widescreen borde inte skiten klara s-vhs??

Permalänk
Medlem

Bra fråga, svaret kanske du får om du pluggar i polarens dator i din tv al din i hans tv. Lr manualen till din tv. Borde som du säger inte vara ngt problem. Good luck

Visa signatur

bringing the party 2 u