Permalänk

Flytt av BBB adsl

Hej alla.
Mitt första inlägg fast jag har läst era inlägg i över 1 år.

Har köpt hus, dvs flyttat ca 3 km från min lägenhet till ett radhus, hade tidigare bbb 24/1, skulle nu få 8/1 pga telefonstation var inte utbyggd.
Mitt problem:
Har sagt upp mitt abbonemang i slutet på Juli, flyttat ut 1 augusti, fått bekräftelse på att det kan ta ett par veckor att flytta abbonemanget. Visst det kan man ta.
Fick idag ett uppsägningsbrev från BBB att de har sagt upp mitt abbonemang fr.om 24 augusti och därefter tar det 4-8 veckor (28-56 dagar) att koppla in mig på nytt (nå´t om ett nytt modem skulle skickas)

Vad ska jag ta mig till, tjejen pluggar på distans och inte kan vi vara utan internet så länge..
Får det ta så här lång tid?

/Nisse

Permalänk
Medlem

4-8veckor va lång tid...

Varför inte checka vad Telia kan erbjuda. De kopplar in det inom 10arbetsdagar, du kan säkert få 24Mbit om du bor inom 2,5km från station.

4-8 veckor säger BBB men det kan ta betyligt längre tid än så, de har jag hört från poolarna. Vissa har väntat 3månader...

Permalänk
Medlem

Nåja, ibland så gör även Telia fel, jag sa upp mitt föredetta BBB abb den 29 April i år. Med 3 månaders uppsägning så skulle Telia kopplas in den 29 Juni.

Fick papper ifrån Telia om att jag var välkommen den 20 juni...
För att göra en lång historia kort, jag fick Telia inkopplat den 27 Juli... Alltså en månad efter utlovat datum.

Även solen har fläckar

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profe
Nåja, ibland så gör även Telia fel, jag sa upp mitt föredetta BBB abb den 29 April i år. Med 3 månaders uppsägning så skulle Telia kopplas in den 29 Juni.

Fick papper ifrån Telia om att jag var välkommen den 20 juni...
För att göra en lång historia kort, jag fick Telia inkopplat den 27 Juli... Alltså en månad efter utlovat datum.

Även solen har fläckar

Självfallet kan även Telia göra fel, men jag upplever att de inte gör det lika ofta som BBB.

Permalänk
Medlem

Varför är man så dum att man säger upp sin tjänst om man ska flytta?

Man gör en flyttanmälan och det går betydligt fortare än vad du just nu uppgav...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Well

Anmälde du flytten i tid så skall det inte vara några problem, då är det ca 3veckor utan bredband, och det är det snabbaste någon annan ISP än Telia kan erbjuda. Inget specifikt för BBB.

Permalänk
Avstängd

Vänner,

När jag flyttade mitt Bostream från Göteborg till Jönköping tog det ca 1 vecka. Det kopplades ur på söndagen i Göteborg och på onsdagen var det inkopplat i Jönköping, men då hade jag fått nytt IP-nummer, som de var tvungna att skicka ut via snigelpost. Posten kom på fredagen.

Detta var ca tre år sedan.

Permalänk

Själv tog det 2.5 månander för mig nu när jag flyttade. Jag hade alltså BBB innan och efter flytten. Och jag anmälde det långt innan jag flyttade. De sista två veckorna var det strul med splitern i modemet men fick ett nytt igår så nu funkar det iallafall. De skyllde allt på Skanova.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
... De skyllde allt på Skanova.

Ovanligt

Permalänk
Medlem

Jag hade BBB 10/10 Ethernet innan och flyttade 1:a juli.

Nu är det 16 Aug och jag har fortfarande inte fått något inkopplat (ska ha adsl nu)

Fick brev om att det skulle kopplas in den 26:e men jag har inte direkt några förhoppningar att dom är tillräckligt kompetenta att lyckas koppla in det överhuvudtaget. jag menar de har lyckas supa bort 1st skriftlig bekräftelse 2st muntliga över telefonen samt 3st via FAX.

Suck, jag är inte nöjd

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Ovanligt

Well, Kan det vara för att skanova gör ALLT gällande flyttarna? Annars hade nog BBB klarat av det liiiiiiite snabbare...

Permalänk
Medlem

Re: Flytt av BBB adsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse1234
Hej alla.
Mitt första inlägg fast jag har läst era inlägg i över 1 år.

Har köpt hus, dvs flyttat ca 3 km från min lägenhet till ett radhus, hade tidigare bbb 24/1, skulle nu få 8/1 pga telefonstation var inte utbyggd.
Mitt problem:
Har sagt upp mitt abbonemang i slutet på Juli, flyttat ut 1 augusti, fått bekräftelse på att det kan ta ett par veckor att flytta abbonemanget. Visst det kan man ta.
Fick idag ett uppsägningsbrev från BBB att de har sagt upp mitt abbonemang fr.om 24 augusti och därefter tar det 4-8 veckor (28-56 dagar) att koppla in mig på nytt (nå´t om ett nytt modem skulle skickas)

Vad ska jag ta mig till, tjejen pluggar på distans och inte kan vi vara utan internet så länge..
Får det ta så här lång tid?

/Nisse

precis lika dant för mig... fast jag e inne på min nionde vecka nu.. Senast jag ringde till dom så sa dom " Vi har tyvärr inget ärenda på dig, men det ska senast vara inkopplat för dig vecka 34 " ehh ok?! då höll telen på att flyga ut igen fönstret. Ajja bara vänta o se vad som händer o sker , själv kan man ju inte göra så mycket åt det...

Permalänk

Samma här. Är inne på sjunde veckan av dom utlovade 3-5. Förstår inte riktigt det där. I 3-5 veckor hittar jag ingen sjunde vecka. Kanske något dom har på BBB. Vecka sju kanske är nånstans mellan fyra o fem?

Förstår inte riktigt hur avtalet är reglerat mellan BBB och Skanova. I den verkliga världen så brukar vite eller någon annan form av "bestraffning" drabba underleverantörer vid utebliven leverans. Men så är det väl vid monopol.

Sen känns det som stenåldern att dom behöver åka ut till station för att koppla in mig. Men det är väl bara min okunskap hur detta fungerar...

Visa signatur

Son, when you attend sporting events, it's not whether you win or lose, it's how drunk you get. Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Var samma sak för mig... Tog över två månader för leverans till min nya lägenhet! vad håller dom på med. Tog iaf kontakt med dom och fick som plåster på såren 200 kr avdragen på en faktura, dvs en halv månadsbetalning.

Visa signatur

bringing the party 2 u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mewrtar
Well, Kan det vara för att skanova gör ALLT gällande flyttarna? Annars hade nog BBB klarat av det liiiiiiite snabbare...

Lite förundrad över varför det är mest BBB som får problem då? Är skanova snällare mot dom andra isp'erna? Nje.. håller inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Lite förundrad över varför det är mest BBB som får problem då? Är skanova snällare mot dom andra isp'erna? Nje.. håller inte riktigt.

Har du någon fakta som stöder detta? Du får se till att BBB är större än de andra ISP'erna, så ser man det relativt så har de garanterat inte mer strul än någon annan.