Torrent hastighet = SKIT

Permalänk
Medlem

Torrent hastighet = SKIT

Sitter här och skriver med tårar i ögonen.

8/1 mbit Telia.
D-Link Air DWL-510 Wireless PCI Adapter Router.
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC ( Vad det nu är? ;/ )

Använder Bitcomet. Över 50 Seeders. Och tankar ändå i knappa 20kb/sek?!

Har alla portar öppna, alla brandväggar avstängda.

Vad är felet?

MVH Los

Visa signatur

Chronicle of Los

Permalänk
Medlem

hur många leechar då? man kan inte bara räkna seeders. sen vet ju inte du om alla seeders sitter med 0,5 upp?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

En torrent kan ha 50 seeders och 2 leechers, då kanske det går segt. Om samma torrent har 2 seeders och 234987234897 leechers så kan du ge dig fan på att det går snabbare. Om du kan tanka hem i normal hastighet från säg sunet eller något liknande så är det nog inget fel.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
hur många leechar då? man kan inte bara räkna seeders. sen vet ju inte du om alla seeders sitter med 0,5 upp?

Sorry, fel av mig.
10 seeders 55 leechers.
Men tycker ändå knappa 20kb/sek är lite snålt?

Har också prövat massa olika max upladdnings inställningar.

Visa signatur

Chronicle of Los

Permalänk
Medlem

ja e de tpb så e de ju inte konstigt, de flesta där sätter limit 1 upp ju

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Har du gjort ett TP-test?
Vad säger det?

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem

Jag har BBB 8/1, och det varierar ganska mycket från torrent till torrent. Runt 60-80 är väl ganska standard, men har väl fått upp mot 200 också.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Men det är alla människor med skit hastigheter som kör torrenter tyvär. Alla andra kör DC. Känns som att alla sitter med spray eller nått annat långsamt skit.

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk

inget är fel förutom att trackern verkar vara sunkig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
En torrent kan ha 50 seeders och 2 leechers, då kanske det går segt. Om samma torrent har 2 seeders och 234987234897 leechers så kan du ge dig fan på att det går snabbare. Om du kan tanka hem i normal hastighet från säg sunet eller något liknande så är det nog inget fel.

Sakta i backarna.

Om en .torrent har 50 seeders och 2 leechers så går det snabbt.
Om en .torrent har 2 seeders och 234987234897 leechers så går det sakta.

Seeder = Person som innehar alla filer (laddat ner 100%, eventuellt skapat .torrent filen) och laddar upp detta till andra personer (s.k leechers).

Leecher = Person som har mellan 0 och 99,99999 (osv) % av filen nerladdad. En leecher laddar oftast ner samtidigt som den laddar upp till andra leechers.

EDIT: Stavfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Sakta i backarna.

Om en .torrent har 50 seeders och 2 leechers så går det snabbt.
Om en .torrent har 2 seeders och 234987234897 leechers så går det sakta.

Seeder = Person som innehar alla filer (laddat ner 100%, eventuellt skapat .torrent filen) och laddar upp detta till andra personer (s.k leechers).

Leecher = Person som har mellan 0 och 99,99999 (osv) % av filen nerladdad. En leecher laddar oftast ner samtidigt som den laddar upp till andra leechers.

EDIT: Stavfel

En leecher kan ju ladda upp lika snabbt som en seeder. Det går snabbare fram till en viss gräns i nerladdningen förmodligen.

Edit: Beror ju också på hur många % färdigt de andra leecharna har.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W