Permalänk
Medlem

intel 670 @ 7133MHz - SuperPi 1M 18.516

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Hedersmedlem

Grymt imponerande
Team japan vet vad de pysslar med!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem

galet

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Ojojoj Helt galet:D Otroligt att denna person har lyckats komma in i windows med så hög klock:D

Nästa mål: 8ghz :D?

Permalänk
Avstängd

Ojojoj.
Säger bara att det är synd att dom slängde in så mycket blaj-tranisitorer i Prescott. Den hade blivit lika lyckad som Dothan om dom bara gjort en rak konvertering av Northwood och lag till 64-bits.
För kollar man hur mycket mer ström prescott drar än northwood så stämmer det överrens med transistorökningen. Dom har mycket skit-transistorer som ingick i en teknologi som jag glömt namnet på.
Men där ser man vad Prescott går för bara man dödar lite värme.

Permalänk
Medlem

Jaja, men det är väl ingen nyhet att Prescott äger.

Permalänk
Medlem

ja...där ser man vad 6xx-serien är kapabel till...
ska bli intressant att se hur den kommer prestera i min laptop med en 650 3.4Ghz.
(HemPC-erbj. levereras i sept.)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ojojoj.
Säger bara att det är synd att dom slängde in så mycket blaj-tranisitorer i Prescott. Den hade blivit lika lyckad som Dothan om dom bara gjort en rak konvertering av Northwood och lag till 64-bits.
För kollar man hur mycket mer ström prescott drar än northwood så stämmer det överrens med transistorökningen. Dom har mycket skit-transistorer som ingick i en teknologi som jag glömt namnet på.
Men där ser man vad Prescott går för bara man dödar lite värme.

Jo visst önskar man att de skulle göra så med Northwood,det bästa med northwood är att den var sval..... fast prescotts värme är nog ingen vidare och verkar vara dödande fast tack 1MB Cache så klockar de bra...

Permalänk
Avstängd

Re: intel 670 @ 7133MHz - SuperPi 1M 18.516

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=993977#p...

Not bad, not bad at all.

Fint resultat i Super-Pi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ojojoj.
Säger bara att det är synd att dom slängde in så mycket blaj-tranisitorer i Prescott. Den hade blivit lika lyckad som Dothan om dom bara gjort en rak konvertering av Northwood och lag till 64-bits.
För kollar man hur mycket mer ström prescott drar än northwood så stämmer det överrens med transistorökningen. Dom har mycket skit-transistorer som ingick i en teknologi som jag glömt namnet på.
Men där ser man vad Prescott går för bara man dödar lite värme.

La Grande, fortfarande så är dock den absolut största delen av processorn all dess L2 cache.

Återstå att se hur högt Rev.E kärnorna går att klocka. FX-57 är fortfarande relativt ny och det tar ett tag innan man får se den i maxfrekvens. Hittills 4027Mhz vad jag vet. Att Rev.E skall klara under 20s i Super-Pi, det tror jag i alla fall. Får se vad som händer innan Rev.F kommer som säkerligen kommer klocka mycket högt.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Japanarna utökar ledningen, nu är 17.xxx sekunder bara en tidsfråga.

Källa: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=1001120#...

AMD rekordet ligger på 21,891 sekunder.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Så Intel slår Amd med hästlängder? Nice OC Btw.

Permalänk
Avstängd

nice snyckt kan man ju bara seja

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSA
Så Intel slår Amd med hästlängder? Nice OC Btw.

Synd att man inte kan säga detsamma i det mesta övrigt

Permalänk
Avstängd

Hästlängder? Grovt räknat 20%. Skillnaderna är marginella bortsett från extremfallen, och de fallen är oanvändbara i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Hästlängder? Grovt räknat 20%. Skillnaderna är marginella bortsett från extremfallen, och de fallen är oanvändbara i verkligheten.

Att Intel slår Amd med 3.798 sec i Super Pi tycker jag är hästlängder ja.
Sen är jo Super pi ett användbart program för att testa just x-trem dator prestanda.

Mvh SweSA

Edit: Så klart hadde jag varit lika impad om det var en Amd cpu som var nära 17 sec i SP.

Permalänk
Avstängd

Det enda du kan testa med superpi är hur snabbt just superpi körs, inget annat.

Permalänk

välkänt faktum att intel processorer presterar bättre i superpi. programmet har iofs använts länge för att testa processorns "snabbhet"....

men som sagt det är ju bara hur fort den räknar i superpi som mäts....

det är väl precis att en så här extremt klockad intel klår en FX-57 i spelbenchar t ex...

kommer ihåg testet där de jämförde en prescott 5+ghz mot en FX-55@stock....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Det enda du kan testa med superpi är hur snabbt just superpi körs, inget annat.

FEL

Man kollar hur snabbt man kan räkna fram den t.ex. första miljonen decimaler av PI.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
FEL

Man kollar hur snabbt man kan räkna fram den t.ex. första miljonen decimaler av PI.

FEL på dig själv du.

Både Prescott och A64 klarar att göra det betydligt snabbare än vad som mäts upp med superpi. Bara att konvertera till 64-bits så får du en väldans boost i just sånna här beräkningar. Och sen så kan sånt alltid gå snabbare med annan programmering.
Så det enda du mäter med superpi är hur snabbt datorn kan räkna med det programmet inget annat.

Och SweSA. Sen att prescott får stryk i nästan allt annat än SuperPI bryr du dig inte om? Det krävs en Prescott på 5.2GHz för att kuna mäta sig med en oklockad FX-55 i spel.

Permalänk
Hedersmedlem

Diskutera vettigt eller inte alls, jag ser inte något fel med att diskutera vad SuperPi resultatet betyder i "generell" prestanda. *Rensat*

Fortsätter man att gå över gränsen "hela tiden" får man finna ett annat forum att diskutera i.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Och SweSA. Sen att prescott får stryk i nästan allt annat än SuperPI bryr du dig inte om? Det krävs en Prescott på 5.2GHz för att kuna mäta sig med en oklockad FX-55 i spel.

& sen räcker det med en Dothan på en inofficiell sketadapter klockad lika mycket som FX55:an för att slå den i spel skiter förmodligen SweSA i med, men nu diskuterades det väl superPI & att 17sekunders vallen är nära att sprängas i den här tråden?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Holy shitsticks det där var maffigt gjort av japsarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& sen räcker det med en Dothan på en inofficiell sketadapter klockad lika mycket som FX55:an för att slå den i spel skiter förmodligen SweSA i med, men nu diskuterades det väl superPI & att 17sekunders vallen är nära att sprängas i den här tråden?

Jo, Dothan är fina grejer. Men du får ju hålla med om att ett superpi resultat knappast är belägg nog för att säga att Prescott äger. Jag menar, Intel har väl sällan legat så dåligt till som med Prescott.
Tacka vet jag Dothan och A64. Och jag är väl en av få som faktiskt tror att Prescott kunde ha varit något riktigt bra. För per transistor så är inte Prescott varmare än andra 0.09µ processesorer jämfört med sina föregångare. Intel skulle helt enkelt nöjt sig med att konvertera Northwood rätt av med 64-bit stöd.

Sen är det ju kul att se sånna överklockningar. Och har man en processor av samma modell så kan Superpi vara intressant att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jo, Dothan är fina grejer. Men du får ju hålla med om att ett superpi resultat knappast är belägg nog för att säga att Prescott äger. Jag menar, Intel har väl sällan legat så dåligt till som med Prescott.

I agree.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

MEN....sluta diskutera varandra. Vad exakt förstår ni inte?
Vem som är duktigast och snyggast är inte intressant, argumentera gärna men inte personliga anmärkningar tack.

RENSAT..igen

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)