Permalänk
Medlem

Bitcomet hastighetsproblem

Nu börjar jag bli less.. Sitter på en 8/1 Telia lina, bitcomet och väntar på att mitt "textdokument" på 700mb ska bli klart. 30 seeders. Blir nästan lite glad när hastigheten axar upp mot 30-35kb/sek.

Snälla jag behöver hjälp?

Så många som påstår att de inte ska vara några problem att uppnå max i nedladdningshastighet?
- "Äh, har upp på en gräns runt 65kb/sek och ner gåre väl i 850kb/sek" Läste jag någongång att någon skrev här på Swec.

Vad är det jag har missat?

Skulle vara skitbussigt om någon kunde lägga ut dem exakta inställningarna i Bitcomet för 8/1.

Har alla brandväggar inaktiva. Inklusive Windows.

Detta har jag just nu:
Nedladdningsgräns: 800kb/sek
Uppladdningsgräns: 100kb/sek

SNÄLLA HJÄLP!

Visa signatur

Chronicle of Los

Permalänk
Medlem

Du vet att uppladdningshastigheten är ungefär lika hög/låg som nedladdningshastigheten om det är många leechers?
Alltså blockar du uppladdningshastigheten lågt och många andra tankar, får du en lägre nedladdningshastighet.
Testat lite andra portar annars?

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Ja jag har prövat olika portar.
Inget resultat. :/

Visa signatur

Chronicle of Los

Permalänk
Hedersmedlem

Detta har med programmering att göra? Nej.

Prova att ta torrents för typ någon Linuxdist eller något, de brukar man få bra hastighet på, får du det så fungerar BitComet som det ska, annars inte.

Btw, nice textdokument på 700 MB.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Jag har 8/1 med Glocalnet. Kör Bitcomet på typ 500/60. Åtminstone för mig tycks det vara så att om man höjer uploaden ytterligare, gör det downloaden långsammare. Jag vet inte om gränsen går exakt vid 60, men det är nog däromkring åtminstone för mig.

Jag får inga monsterhastigheter, men betydligt bättre än 35 kb/s. Jag har inget på gång just nu så jag kan inte kolla, men jag kommer över 100 ibland, och ligger normalt runt kanske 50 - 80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Detta har med programmering att göra? Nej.

Prova att ta torrents för typ någon Linuxdist eller något, de brukar man få bra hastighet på, får du det så fungerar BitComet som det ska, annars inte.

Btw, nice textdokument på 700 MB.

Killen ska väl tanka hem ett arbete som han ska lämna in på Universitetet :).
Ett jäävla stort arbete i mina ögon

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta barnsla er med "azzå mina lixom semesterfilmer" och "ja laddaj textdokument *fnizz*". Alla vet vad ni snackar om, inklusive moderatorerna.

On topic: Du måste strypa upload ganska kraftigt för att få plats med alla ACK-paket som uppstår vid torrent-trafik. Mina "fulla spjäll" uppåt ligger på 75 kB/s, men då kan jag i princip inte använda linan till något annat än att surfa. Neråt går det dock i 500-600 kB/s vid vissa tillfällen. Ska jag spela eller göra något annat tidskritiskt blir jag tvungen att gå ner till kanske 5-10kB/s.

Välkommen till ADSL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Jag har 8/1 med Glocalnet. Kör Bitcomet på typ 500/60. Åtminstone för mig tycks det vara så att om man höjer uploaden ytterligare, gör det downloaden långsammare. Jag vet inte om gränsen går exakt vid 60, men det är nog däromkring åtminstone för mig.

Jag får inga monsterhastigheter, men betydligt bättre än 35 kb/s. Jag har inget på gång just nu så jag kan inte kolla, men jag kommer över 100 ibland, och ligger normalt runt kanske 50 - 80.

Sänkte max upload lite och tankar du lixom dig i 50kb/sek-80kb/sek. Ibland 100kb/sek.
Tack så mycket!

Visa signatur

Chronicle of Los