Internet Explorer 7 Beta 1 testad

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 7 Beta 1 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Internet Explorer 7 Beta 1 testad</b></font> <small class="small">fredag 29 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Tomas</a></small><br>
Andrew Rondeau har fått tag i en testversion av nya Internet Explorer 7 och har tagit tillfället i akt att skriva ihop ett litet test av den nya webläsare. Kommer Microsoft återigen börja ta marknadsdelar eller fortsätta tappa till webläsare som Firefox? Det år framtiden får utvisa.
<br />
<br /><I>This is not IE 6 with a few features borrowed from the competition, but rather a clear step in the evolution of user-centric design. Unfortunately, while it has tabs, it can’t pass the acid test. (No pun intended.) I am impressed that IE 7 has no “dumb default” settings that I would normally rush to change on a fresh upgrade from IE 6. </I>
<br />
<br />Klicka <a href="http://www.clothedandy.com/Writings/IE%207%20Beta%201/" target=new>här</a> för att läsa om Microsofts nya webläsare.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

se där ja =D

Permalänk
Medlem

Nej jag kommer köra orginalet, Firefox, och inte någon MS-ripoff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Nej jag kommer köra orginalet, Firefox, och inte någon MS-ripoff.

Permalänk

Hoppas man kan stänga av Tab skiten, inte kul att behöva klicka ett par extra gånger för att komma in i 2 olika fönster. Om man vill köra "old style" så är onekligen tabbarna onödiga.

Men det jag störde mig mest på i designen var att dom flyttat det viktigaste av allt, adressfältet. Det är längre till det nu än innan och det måste vara det absolut sämsta jag sett på väldigt länge.

Och vad är det för google skräp uppe till höger??? *fnys*

Och att varje tabb har ikoner är ju ännu ett exempel på att dom inte lyckats, varför inte köra med dom gamla hederliga ikonerna på ett ställe?

Ett adressfält, bakåt/framåtknapp, stopknapp och en refreshknapp i ett rent skalat fönster är väl det enda som behövs. Varför ska man slänga in en massa lull lull i en webläsare det är ju innehållet som är viktigast.

Och håller man sig ifrån porr och warez sidor klarar man sig utan sk säkerhet.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Vad ful den är. Kollade screenshots och den ser inte direkt tilltalande ut. Nepp, jag håller mig till FireFox än så länge. Håller mig borta från IE så gott det går av andra skäl.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

orka Firefox.. orka internet explorer. Opera for the win!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk

kraspor - vad pratar du om?
med tabs så behöver du ju knappast klicka mer!
snarare mindre.

tredjeklick i FF är miljoner gånger snabbare än högerklicka - öppna i nytt fönster eller shift-klick, likaså att trycka tredjeklick för att stänga ner - att gå upp till ett fönster och kanske av misstag råka stänga något annat, eller högerklick, stäng ner.

Tredjeklickandet är Firefoxens fördel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
kraspor - vad pratar du om?
med tabs så behöver du ju knappast klicka mer!
snarare mindre.

Om man programmerar t ex och har tre fönster i start baren (2 explorer, 1 program) i windows och vill kunna bläddra mellan den ena webläsaren och det program man programmerar i och sedan det andra fönstret så blir det ju ett klick mer med tab eftersom man måste gå in i explorer och sedan välja rätt tab.

Hur man än räknar blir det mindre klick i det scenariot

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Om man programmerar t ex och har tre fönster i start baren (2 explorer, 1 program) i windows och vill kunna bläddra mellan den ena webläsaren och det program man programmerar i och sedan det andra fönstret så blir det ju ett klick mer med tab eftersom man måste gå in i explorer och sedan välja rätt tab.

Hur man än räknar blir det mindre klick i det scenariot

Ett klick mer men vad talar för att det klicket gör bläddringsprocessen långsammare? I FireFox funkar det som sagt av "Random-person" utmärkt. Och det där med IE och startmenyn gillar jag inte eftersom IE på de flesta siter tillåter alla tusentals popups som finns. Håller man ingen koll på dett fylls den listan snabbt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Snacka om: "Vi härmar Firefox så mycket det går" Det är ju löjligt, bara för Firefox växer så ska de utforma nya IE likadant som Firefox för att sno tillbaka användarna!

Nej, säger jag bara. Jag fortsätter med mitt Firefox hellre!

Permalänk
Medlem

Tyckr det ser ut som gammla IE fast med en massa spyware (searchbars)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

tycker inte den är så där jätte bra

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Har testat den. Och jag gillade den.

Visa signatur

~Treo the painkiller~

Permalänk
Medlem

Har även jag testat skiten... Kopierat FireFox rakt av känns det som.
Men antar att även den kommer läcka som ett såll...

Länge leve FireFox!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Men det viktigaste för oss webbprogramerare är ju om dom nu följer w3c standarden för tex. CSSer, det gjorde dom itne förut iaf, undrar om dom gör det nu.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Ussch, jag behåller då firefox jag.

Permalänk
Medlem

Tycker det liknar en ripoff av FF toalt, någon som håller med?
Håller mig till FF istället.

Permalänk
Medlem

emm är det inte IE7 som sneglat lite på FF som sneglat lite på opera?

ff orginalat? pfff

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

åh fan, trodde att EI6 var fortfarande beta.. samma med Windows

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
åh fan, trodde att EI6 var fortfarande beta.. samma med Windows

Windows Vista (Windows 6.0) är i Beta 1.
Internet Explorer 7 (IE7) är i Beta 1.

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Snacka om: "Vi härmar Firefox så mycket det går" Det är ju löjligt, bara för Firefox växer så ska de utforma nya IE likadant som Firefox för att sno tillbaka användarna!

Nej, säger jag bara. Jag fortsätter med mitt Firefox hellre!

Jomen så är det ju med alla program.. ta bara en vanlig linux Dist så äre det ju härmat mycket fårn windows. för att folk lättare ska kunna gå över

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
emm är det inte IE7 som sneglat lite på FF som sneglat lite på opera?

ff orginalat? pfff

Tja, netscape navigator och mosaic var ju först, därefter kom ie och därefter firefox som kom till efter att netscape hade släppt koden till navigator fri. Så jag törs nog säga att ff är orginalet.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Internet Explorer 7 Beta 1 testad</b></font> <small class="small">fredag 29 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Tomas</a></small><br>
Andrew Rondeau har fått tag i en testversion av nya Internet Explorer 7 och har tagit tillfället i akt att skriva ihop ett litet test av den nya webläsare. Kommer Microsoft återigen börja ta marknadsdelar eller fortsätta tappa till webläsare som Firefox? >Det år framtiden får utvisa<.
<br />
<br /><I>This is not IE 6 with a few features borrowed from the competition, but rather a clear step in the evolution of user-centric design. Unfortunately, while it has tabs, it can’t pass the acid test. (No pun intended.) I am impressed that IE 7 has no “dumb default” settings that I would normally rush to change on a fresh upgrade from IE 6. </I>
<br />
<br />Klicka <a href="http://www.clothedandy.com/Writings/IE%207%20Beta%201/" target=new>här</a> för att läsa om Microsofts nya webläsare.

Måste bara gnälla lite, hittade ett stavfel. Citat från ovan "Det år framtiden får utvisa"
Annars, tack för nyheten

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Aldrig mera Internet Explorer, nej, det blir i fortsättningen Firefox som är klart mycket bättre i det mesta.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Konstigt att folk blir så "märkestrogna". När man pratar om något man visar sig bland folk med tex telefoner/bilar mm kan jag lite grann förstå tankegången. Man vill verka smart och ha koll på vad som är bäst. Men när man i forum sitter och dömmer ut en webläsare som flera i tråden säkert inte ens testat det förstår jag inte alls.
Att skriva saker som, "jag tänker inte byta ut firefox" betyder inte så mycket för oss andra. Om man har en synpunkt på något i produkten positiv eller negativ skriv gärna det också. Så man förstår vad som är sämre/bättre så de som inte testat och vet lika mycket som man själv kan bilda sig en uppfattning.
För poängen är väl ändå med dessa poster att antingen fråga om något eller dela med sig av kundskapen man sitter inne med.

/Danne

Permalänk
Medlem

om ni vill se en slående likhet med firefox. kolla denna screen jag tog nu med lite mer confat system..

http://hem.bredband.net/robinjarl/screen.jpg

EDIT: Menar dom att man bara får ta ett screenshot? Nu när jag försöker kommer bara en bild med orginal-wallpaper (som jag inte ens använder) så står det Windows Vista Beta 1 på bilden..
Det går inte att klistra in nått annat efter att ha tryckt på Prt Scr..
Sjukt.

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Konstigt att folk blir så "märkestrogna". När man pratar om något man visar sig bland folk med tex telefoner/bilar mm kan jag lite grann förstå tankegången. Man vill verka smart och ha koll på vad som är bäst. Men när man i forum sitter och dömmer ut en webläsare som flera i tråden säkert inte ens testat det förstår jag inte alls.
Att skriva saker som, "jag tänker inte byta ut firefox" betyder inte så mycket för oss andra. Om man har en synpunkt på något i produkten positiv eller negativ skriv gärna det också. Så man förstår vad som är sämre/bättre så de som inte testat och vet lika mycket som man själv kan bilda sig en uppfattning.
För poängen är väl ändå med dessa poster att antingen fråga om något eller dela med sig av kundskapen man sitter inne med.

/Danne

Det enda jag lärt mig av Micro$oft är att INTE testa deras beta versioner (eller någon annans beta för den delen). Det orsakar bara problem. Men när väl en "färdig" version släpps kan jag tänka mig att testa den.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Ngn mer som fick rysningar av obehag när man kollade på screenshotsen på det nya IE..?

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

Herregud vad hemskt, hoppas för allt i världen att man kan byta utseende och även stänga av tabbsskiten det andra.