Permalänk
Inaktiv

Garanti, Spel?

Köpte BF2 för lite mer än 2 veckor sen. Skivan har fått en stor spricka rakt igenom i mitten på skivan.
Lite data på skivan är nog oläsbart nu fast går att spela i alla fall.

Kan man gå till affären där man köpt spelet och få byta?

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kan kicka tillbaka den till EA tillsammans med din serial.
Det är så det fungerar hos Blizzard iaf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
Jag tror att du kan kicka tillbaka den till EA tillsammans med din serial.
Det är så det fungerar hos Blizzard iaf

Vet att man kan skicka tillbaka den men då lär det ta 1 vecka innan jag får en ny också.
Därför jag undrar om man kan få en ny direkt i affären?

Permalänk
Medlem

Gör en backup av skivan innan sen skickar du den, så kan du spela med backupen alla fall så länge till den nya skivan anländer.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Testa att gå till affären. Känner en som köpte Flight Simulator 200X och det gick inte installera pga av fel på skivan, såg ut som fukt elle nåt mellan skivans lager, han fick ett nytt spel direkt. Detta var på elgiganten.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Gör en backup av skivan innan sen skickar du den, så kan du spela med backupen alla fall så länge till den nya skivan anländer.

Det tänkte jag inte på )

Men ska följa persson78 alternativ först. Återkommer med svar om jag fick byta..

Permalänk
Hedersmedlem

tog det 2v att se den?

Samt självklart har du samma garanti på spel som allt annat.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
tog det 2v att se den?

Samt självklart har du samma garanti på spel som allt annat.

Får tydligen skicka in den. Men ska se om det går att göra en backup eller så får jag fixa det på annat sätt.
Men hade lite startproblem med skivan i början så det måste ha varit en minimal spricka redan då.

Men man får ju en gratis skiva så det är lungt och jag ska vara snål och skicka den i ett tunt plastfodral i ett brev )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeReK
Får tydligen skicka in den. Men ska se om det går att göra en backup eller så får jag fixa det på annat sätt.
Men hade lite startproblem med skivan i början så det måste ha varit en minimal spricka redan då.

Men man får ju en gratis skiva så det är lungt och jag ska vara snål och skicka den i ett tunt plastfodral i ett brev )

Skicka aldrig en CD (av värde) som vanligt brev. De "försvinner" lite då och då (Posten har en del problem med folk som inte kan hålla fingrarna borta). Du ansvarar nämligen själv för försändelsen in till företaget, så försvinner skivan, och du har skickat det som brev, så står du där utan spel och har kastat pengarna i sjön.