BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk

Efter att ha patchat retailversionen kickas jag från Demoservrarna (kör med en kompis som inte köpt det). Någon som upplever samma problem och/eller har en lösning på det?

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk

commandern e väldigt utsatt för tk punish när en trupp kan rusha rakt in i hans artillery fire,

detta har hätn två gånger: jag råka tka en snubbe, han tar punish, ja blir förbannad men gör inget mot honom, han dödar mej och precis i det ögonblicket när man ska trycka pagedown, så blir man flyttad till andra laget och kan int epunisha honom :@

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Come on , håll med mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Konstig regel enligt mig. Om jag anser att de är oskyldiga så ska de inte behöva skriva sorry. När man får punish mot sig så har man oftast inte nån tid att säga sorry själv heller, det kommer direkt.

Klart att om jag ser att det inte var med mening så tar jag forgive, men ofta ser man inte vilket..

Har dom inte tid att ens skriva "sorry" som tar mindre än en sec att skriva får dom skylla sig själva ifall dom får många punish.. Även ifall det va deras fel att dom blev TKade av mig så skriver jag förlåt/sorry, det var ändå jag som skjöt min egen.

Vart spelar alla som blir TKade precis hela tiden och punishade precis hela tiden? Varit inne på rätt många servrar och det händer nästan aldrig att man blir TKad eller får en punish.. :S

Visa signatur

*-'

Permalänk

När släpps nya patchen? Jag menar så man kan börja lira på allvar...

Permalänk
Medlem

Vad menas med "memory leakage" som det var fel på i patchen? Något med ram minnet? För jag tyckte det hackade ännu mer än vanligt i början av banorna, helt otroligt frustrerande.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Vad menas med "memory leakage" som det var fel på i patchen? Något med ram minnet? För jag tyckte det hackade ännu mer än vanligt i början av banorna, helt otroligt frustrerande.

Det är ett problem som gör så att ett program drar mer och mer minne tills det tar slut och kraschar.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Avstängd

kör ni o patchat eller?
går det även att avinstallera patchen eller måste man installera om liret?

själv märker jag ingen skillnad,kanske mer lagg/warp med patchen men det beror väl på servrarna?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Tycker att efter patchen så blev det mer laggit + att han måste cacha mer . . .

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
PB är fan så keso som det kan bli.
Har ett lurigt lite problem till som ni kanske kan hjälpa mig med.

Igår när jag skulle lira (och patchen hade kommit) så sa PB på dom flesta servrar jag gick in på något i stil med "PB Server Old 1.11". Kommer inte ihåg exakt vad det stod men så stod det.

Så jag försökte uppdatera PB med alla möjliga updates på deras sida och ordna så det skulle fungera men till ingen nytta.

Tillslut vart jag less, och installera om hela BF och patcha och allting och sen fungerade det som en klocka.
Jag lirade typ hela dagen igår, En del på natten och så har jag spelat en del idag också.

Och nu, helt plötsligt.. När jag och brorsan ska sätta oss och spela.. Så händer "precis" samma sak, Blir utkickad från servrarna eftersom den verkar antyda att mitt PB är för gammalt eller så.

Brorsan och hans polare som jag lirar med har inte detta problem, Och vad jag vet så har vi gjort precis likadant.

Någon? Tacksam för hjälp

Det är servern som har en äldre pb-version än dig..
Lösningen är att man i BF2-konsolen skriver "pb_security 0" så att PunkBuster-klienten tillåts nergradera sig.

Ang. tk-punish.. brukar också ta forgive om det inte är heelt uppenbart att de jävlas..
tar man punish förlorar ju det egna laget mer tickets också, vilket många inte fattar

Permalänk
Medlem

bara jag som blir disconnectad hela tiden? :/ Lost connection to the server kan jag få efter att jag kommit in på servern och knappt hunnit välja lag.. lagom jobbigt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Jahapp, nu får man O/S Exception Notice på Swec-servern också. Snart har jag inga servrar kvar att spela på. ^^

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

liten ledtråd till varför jag blir disconenctad.. förstår inte varför dock

edit: kan inte vara för att pb är av en gammal version, körde pbweb 2 ggr igår, inte hjälpte det :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
bara jag som blir disconnectad hela tiden? :/ Lost connection to the server kan jag få efter att jag kommit in på servern och knappt hunnit välja lag.. lagom jobbigt

Jag blir också disconnectad får vissa servrar efter patchen.. men om jag då connectar till samma server igen så brukar det fungera :?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
liten ledtråd till varför jag blir disconenctad.. förstår inte varför dock
http://www.gigashare.com/files/hotlink/838640376.jpg

edit: kan inte vara för att pb är av en gammal version, körde pbweb 2 ggr igår, inte hjälpte det :/

så där blir det väll för alla när man joinar servern. ifall det spammar något "pb warning old server punkbuster version c110" eller något så kan man knappa in pb_security 0 i consolen så funkar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Vart spelar alla som blir TKade precis hela tiden och punishade precis hela tiden? Varit inne på rätt många servrar och det händer nästan aldrig att man blir TKad eller får en punish.. :S

Så jättefarligt är det ju inte, kanske låter värre än vad det är. Jag skriver ju typ bara här när det är något jag är irriterad över. Spelet överlag är ju kul, annars hade vi inte spelat.

Permalänk
Medlem

sådär, nu funkar liret.. tog bort hela pb-mappen å drog ner skiten igen >_< suger att pb inte uppdateras automatiskt.. kanske är tänkt att göra det.. men det funkar iaf verkligen inte..

satt och snackade med en klanpolare, och sa "brb", skulle testa dra in på en server lite snabbt för att se hur liret funkade.. (har just formaterat osv, vill se hur det flyter).. 5 rundor senare så tabbar man ur spelet lite snabbt och ser ett tiotal highlights på irc
läskigt hur fast man kan bli i ett spel gick rätt bra också, fick typ 50-70p varje runda, samt top3 första rundan när man hoppade in i mitten av rundan..

btw, rätt lustigt hur dålig speluppfattning många har.. kan i princip springa bakom dom och skjuta på dom lite smått.. de vänder sig inte om eller nånting typ.. många är riktigt lätta att lura också, lite småkul

edit: ett exempel på det är tex sharqi pensuela eller vad banan heter.. i mitten av banan finns en lyftkran och 2 halv-uppbygda hus och nån lång metal-sak som går emellan dom.. hade laggt C4 uppe vid flaggan, sen lagt mig vid andra huset och skjutit lite.. ser hur 4 pers kutar upp och lägger sig vid flaggan.. nått som man aldrig gjort om det låg 4 C4 runtom flaggan.. sprängde av.. 4 lätta kills + defended-flag-poäng.. sen så såg jag 4 till som kom upprusande i samm ahus som jag var i (inte det med flaggan).. de rusade upp för trappan, en av dem råkade typ fastna i trappan eller nått under en sekund, då passade jag på att skjuta honom.. sen sköt jag en av de 3 som sprang över dendär metall-saken mellan husen.. de andra två märkte inte ett skit.. de la sig uppe vid flaggan, och man plockade dem lätt med några granater.. folk har verkligen ingen koll på vad som händer runtom dem..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Statsen är inte särskilt säkra... en sak jag inte fattar däremot är HUR den här fuskaren lyckats få 16012 poäng på en runda när han enligt statsen inte gjort något?
http://bf2s.com/player.php?pid=45656318
Samma hack verkar ha använts av
http://bf2s.com/player.php?pid=45655878

Båda ligger 1:a och 2:a på EA:s leaderboard....

Permalänk

Patchen funkar fint för mig, serverbrowsern är mycket snabbare nu och jag har kunnat connecta till alla servrar.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk

Jag köpte mitt bf2 igår och tänkte spela över nätet efter ett tag och va därmed tvungen att skapa ett konto. När jag gjorde detta första gången kom det upp något med att server refused connection och nu står det att både nicket, emailen och passwordet är upptaget :S. någon som vet vad man kan göra för att fixa detta?

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Statsen är inte särskilt säkra... en sak jag inte fattar däremot är HUR den här fuskaren lyckats få 16012 poäng på en runda när han enligt statsen inte gjort något?
http://bf2s.com/player.php?pid=45656318
Samma hack verkar ha använts av
http://bf2s.com/player.php?pid=45655878

Båda ligger 1:a och 2:a på EA:s leaderboard....

Antingen är de inte uppdaterade eller så har de kommit på nåt annat sätt att fuska. Som tydligen går mycket snabbare också.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

men spelar man commander och hans lag vinner så får man ju 2x poängen,, så om man slutar på 1000 poäng så får man 2000 istället...

Permalänk
Medlem

Satans irriterande med noobs som envisas med att alla som dödar dem hackar (I deta fallet mig) och skickar kick votes konstant. Trött man blir. -.-

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
men spelar man commander och hans lag vinner så får man ju 2x poängen,, så om man slutar på 1000 poäng så får man 2000 istället...

då måste han vara riktigt duktig med artilleriet.. för som commander så får man inte poäng för varken kills eller flag-captures, eller assists eller driver assists heller för den delen.

edit: förövrigt så kan man inte lira som vanligt fram till sista minuten på rundan, och bli commander då och tro att man får dubbla poängen, utan det är bara de poäng man intjänat som commander som dubblas.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nån som fattar hur dehär har kunnat gått till? blev TK:ad av ingen, och dog inte.. kolla bilden så fattar ni
http://www.gigashare.com/files/hotlink/1162520165.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
nån som fattar hur dehär har kunnat gått till? blev TK:ad av ingen, och dog inte.. kolla bilden så fattar ni
http://www.gigashare.com/files/hotlink/1162520165.jpg

Lol !? ja, verkligen skumt.. fasiken, bf2 är snart i klass med x-files.. skumma saker händer hela tiden, man ser nya konstiga saker nästan varje dag i forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
då måste han vara riktigt duktig med artilleriet.. för som commander så får man inte poäng för varken kills eller flag-captures, eller assists eller driver assists heller för den delen.

edit: förövrigt så kan man inte lira som vanligt fram till sista minuten på rundan, och bli commander då och tro att man får dubbla poängen, utan det är bara de poäng man intjänat som commander som dubblas.

Man får 2x lagets medel poäng eller något tror jag.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Jag spelar oftast som Support numera, men jag vet inte om det är värt att låsa upp nästa support-bössa. Är det någon som har testat den?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Jag spelar oftast som Support numera, men jag vet inte om det är värt att låsa upp nästa support-bössa. Är det någon som har testat den?

Om du nu spelar support mest, varför inte låsa upp den bössan ??