Permalänk
Hedersmedlem

Tips?

Tjo på er, tänkte höra om det e nån som har nå tips angående tyst vattenkylning?
Fick nämnligen för mig att jag skulle bygga om datorn min lite. Jag köpte ett vattenkylningskit och en ny burk från Gtek. Satt hela kvällen igår o installerade prylarna och fan den e ju helt knäpptyst.. var tvungen att stänga ner allt annat i rummet för att höra att den i var igång
Nu är det bara det att processorn ligger på 67 grader Idle, vilket kanske inte e så lysande, om jag dessutom ska hänga på NB och Gpu lär det ju gå upp ännu mer... Har iofs inte någon kylpasta på nu, tänkte det var onödigt då jag ska byta cpu snart. men kan det göra så mkt? kände på cpu blocket o det var ganska varmt. Inte 67 grader kanske men iaf.. Nån som har nån idé vad som kan vara felet? lr har nått tips bara... kör med 2 120mm tystgående fläktar varav en på radiatorn.. se bilden här.
Prylarna som sitter i är en gammal Athlon 1Ghz, den allra första athlonen. GF4mx440.. nån gammal disk jag hittade. (Datorn e alltså ett hopplock av pryls jag hade hemma, tänkte testa kylningen ordentligt innan jag köpter nytt). Det sitter en liten tank i pumpen.

MVH // ZaC

kan man inte lägga in bilder? :/ aja, här e en länk iaf..
http://www.hirundo.se/vk01.jpg

Visa signatur

Cogito, ergo sum

Permalänk
Medlem

Kylpasta spelar visst stor roll
Köp lite kylpasta så borde tempen skjunka

Visa signatur

Chieftec Mesh - AMD Athlon64 3200+ "Venice" @ 2,6Ghz (1.550v) - Asus A8N-SLI Deluxe - 2x512Mb DDR Corsair Value Ram - HIS Radeon X800XL @ 432/1000Mhz - 200Gb Maxtor S-ATA
SuperPI [34.324s] - 3DMark2001 [23883p]