Permalänk
Medlem

projekt: lådan

la upp en tråd för några månader sen bland projekloggarna.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44014...

nu är det så att när jag skulle starta datorn efter lite slit så startar den inte, jag antar att det är nätagget som inte tålde min behandling när jag skulle få ur det ur sin låda, jag har inga mätinstrument så jag kan inte kolla om det ger nån spänning. allt jag vet är att datorn inte startar när jag trycker på knappen.

nu till en av frågorna: Hur får man tag på ett AT agg now days?

finns det nått annat som kan vara trasigt? eller rättare sagt finns det nått sätt att testa om det är nätagget? kan man tjuvkoppla ATagg?

edit: hittade en kontakt som jag trodde jag satt åt fel håll(den släppte när jag tog ur agget ur lådan) vände på den och kopplade in el igen, efter några sekundet lät det som ett mindre smatterband. nu vet jag iaf att agget är trasigt...

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Re: projekt: lådan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
la upp en tråd för några månader sen bland projekloggarna.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44014...

nu är det så att när jag skulle starta datorn efter lite slit så startar den inte, jag antar att det är nätagget som inte tålde min behandling när jag skulle få ur det ur sin låda, jag har inga mätinstrument så jag kan inte kolla om det ger nån spänning. allt jag vet är att datorn inte startar när jag trycker på knappen.

nu till en av frågorna: Hur får man tag på ett AT agg now days?

finns det nått annat som kan vara trasigt? eller rättare sagt finns det nått sätt att testa om det är nätagget? kan man tjuvkoppla ATagg?

edit: hittade en kontakt som jag trodde jag satt åt fel håll(den släppte när jag tog ur agget ur lådan) vände på den och kopplade in el igen, efter några sekundet lät det som ett mindre smatterband. nu vet jag iaf att agget är trasigt...

gå till någon loppmarknad eller hör med någon datorhandlare om han har något gammalt sjkrot som du kan få köpa billigt.

Permalänk
Medlem

AT agg har ju en egen startknapp väll? alla jag sätt har i alla fall haft det.
Att få tag i ett, testa hos loka dator affär dom har säkert massa skrot liggade som du kan få ta va du vill ifrån för någon tia.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

AT- system slänger folk efter mig och vill att jag
ska byta ut delarna i dom.
Då förklarar jag för dom att det inte går och
då hamnar burkarna på tippen.

Det borde inte vara så svårt att få tag i AT-agg.
Skolor, företag m.fl brukar ha sånt skrot stående.

Revan du fick på fingret löser man inte med plåster ,
ett hårt tryck med tummen i 30- 40 sek på såret och
så blöder du inget mer.
Mina kompisar kallar det Matrix-tricket

I övrigt : Kul bygge

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe gick o slängde nätagget som jag råkade ha sönder. då till min förvåning stod det en dator där... vet att man inte får men jag va tvungen att ta hem den för att testa om det funkade med det nätagget

det gjorde det och det va förvånande nog tempreglerad fläkt i det så då blev datorn mycket tystare

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Sedär va bra det kan vara att ha sönder saker...

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..