rätt inställningar! DOS

Permalänk
Medlem

rätt inställningar! DOS

Tjenare!

Jag håller på fixa brorsans dator och han har en s-ata disk och en ide brännare hur ska det kopplas för o bli rätt?

Enhanced Mode kan jag ju tänka mig att det ska vara,
men sedan finns det ju [ s-ata+p-ata, s-ata only eller p-ata only ]
och ska brännaren sitta på master ide på moderkortet och sladden, och ska den sitta på master/slave på brännaren?

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Om han har en hårddisk och en brännare, sätter Du brännaren som master, sata har ju en egen liten kontakt.
Finns det ingen auto i Bios så behöver Du inte ändra något, annars skall Du ju ha s-ata.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: rätt inställningar! DOS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mystah
Enchanted Mode kan jag ju tänka mig att det ska vara,

Mjo, visst hjälper det om man besvärjer brännaren innan, för att t.ex. bli av med alla demoner och förbannelser som kan tänkas ha fastnat på den efter tillverkningsritualen. Kolla också med en Häxeditor om du eventuellt råkat ut för några trolltyg.

Dock tror jag i det här fallet du menade "Enhanced mode"

Permalänk
Medlem

Re: Re: rätt inställningar! DOS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Mjo, visst hjälper det om man besvärjer brännaren innan, för att t.ex. bli av med alla demoner och förbannelser som kan tänkas ha fastnat på den efter tillverkningsritualen. Kolla också med en Häxeditor om du eventuellt råkat ut för några trolltyg.

Dock tror jag i det här fallet du menade "Enhanced mode"

mohoh vingklippa killen vid tårna

föresten skön topic då det handlar nada om DOS

Men som sagt enhanced mode, du kan ockås kolla lite i den fyrkantiga manualen där står det hur du skall göra

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

bios och enhanced ofcourse

BRÄNNARE står som first master
HDD S-ATA står som third master

skall det vara så?

Visa signatur

/M