Permalänk

Datorn la bara av...

jo det var så att jag skulle klocka lite, och eftersom jag fick med ett program till moderkortet så jag kan klocka ganska lätt så ställde jag bara om till "turbo mode" som kör processorn i 3300(och även ändrar volten) istället för 3000. sen klockade jag grafikkortet lite också.
sen satte jag igång 3dmark01 och efter cirka 2 minuter så dog datorn...
sen startar den inte när jag trycker på knappen, moderkortet lyser, och min Uguru som följde med moderkortet går igång och visar temp, klockfrekvens, fläkthastigheter o så, men det ska den inte göra när datorn e avstängd, men den slutar visa allt det efter nåra sekunder, tills man trycker på på-knappen på burken då visar det allt det igen i nåra sekunder.
jag utesluter helt hddn, grafikkortet och minnen för den skulle gå in i bios även om det inte funkade(?).
om det var processorn/moderkortet så borde väll iaf fläktarna starta, det gjorde dom när jag pajjade moderkortet förut:P
så då återstår bara nätagget, som inte är det bästa, ett Aspire som följde med chassit som kostade 700 spänn.
är det nätagget eller nått annat? vill gärna vara säker innan jag skickar in det då det kostar ganska mycket om man skickar in nått som funkar.

fyfaan va mycke text det blev o ja e trött som faan så klaga inte på sär skrivningar etc

Permalänk
Medlem

Re: Datorn la bara av...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slacker2k
...så klaga inte på sär skrivningar etc

Vilken klassiker!
Ontopic så får jag väl rekommendera att du testa att cleara CMOS, om du inte redan provat det.

Permalänk
Medlem

Ja rensa CMOS, och hur kan datorn bara "lägga av" när man klockar iochförsig tror inte nått skulle gå sönder så lite som du klockade, men man vet aldrig det kan räcka med lilla minsta..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

det första jag gjorde var att cleara cmos, och det hjälpte inte.
men jag ska testa nätagget i en annan dator när jag kommer hem i morgon. funkar det i den andra datorn så återkommer jag:P