Permalänk
Medlem

iTunes 4.8

Surfade in på

http://www.apple.com/se/itunes/

för att hämta iTunes till min mors dator då jag till min förvåning ser att de smugit ut version 4.8 av detta eminenta program.

Någon som vet vilka ändringar och så som gjorts? Hittar nämligen ingen info alls om detta på apples hemsida.

Edit: Är nu installerat och jag kan konstatera att en ny knapp tillkommit: 'Visa video på hela skärmen'.

Kan detta ha något att göra med den videosatsning Jobs utlåvat iom succén med Music Store?

Hittar ni fler ändringar så posta gärna.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Re: iTunes 4.8

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Kan detta ha något att göra med den videosatsning Jobs utlåvat iom succén med Music Store?
[/B]

Jepp... man kan numera även köpa musikvideos... (och titta på andra quicktimefilemer i fullscreen via iTunes... så slipper man köpa quicktime pro för det...

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Kan man ladda hem plugins för att spelat .ogg och .mod någonstans? Har letat ett bra tag känns det som :/

Hur öppnar man filmer förresten?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War 3 will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chthon
Kan man ladda hem plugins för att spelat .ogg och .mod någonstans? Har letat ett bra tag känns det som :/

Hur öppnar man filmer förresten?

Bara att dra .mov filer till biblioteket. Så lägger de sig som vilken musikfil som helst fast med en liten ikon som indikerar att det är ett filmklipp.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

En grej som är lite dålig i iTunes är DRM spärren. Vill lägga över några låtar från polarens ipod men får det inte att funka..

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
En grej som är lite dålig i iTunes är DRM spärren. Vill lägga över några låtar från polarens ipod men får det inte att funka..

Det är bara att söka genom windows på iPodden efter låten/artisten du vill lägga över. Men se till att kryssa i att den skall söka genom dolda mappar och filer. Sen är det helt enkelt bara att dra låtarna därifrån till iTunes.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Om man vill göra tvärtom då, lägga över någon enstaka låt bara?
iPoden vill ju uppdatera efter den library jag har och då försvinner väl alla hans låtar i iPoden och får alla låtar jag har i min library?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Tvärtom är svårt, iaf genom iTunes. Finns tredjepartsprogram för det, vet att det finns t ex iTunes plugins till winamp. Använder dock inte de själv så...

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Var inte så jävla svårt faktiskt :P.

Man kunde ju lägga in och ta låtar utan problem om man fixa lite i ipod options, utan att skiten uppdaterar efter libraryn och allt försvinner på iPoden.

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

om man vill föra över låtar från sin dator till en kompis ipod kan man alltid göra det som om den var en bärbar hårddisk. sen när han kommer hem kan han lägga in låten i itunes o uppdatera därifrån bara. så syns den i ipoden sen.