Kopiera OS till ny HD ?

Permalänk
Medlem

Kopiera OS till ny HD ?

Jag har köpt en ny HD som jag vill köra OS (XP) på, kan jag kopiera över mitt OS med alla inställningar från min gamla HD till min nya HD på ett smidigt sätt ?

Permalänk
Medlem

Du kan göra en s.k. ghost av ditt XP och bränna ut på en CD, som du sen installerar över. Sök på google eller sourceforge, finns massor av ghost-program. Kommer inte på något just nu.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

Norton Ghost.

Permalänk
Medlem

Det kostar väl en hel del pengar? Finns ju fri mjukvara som fungerar [nästan] lika bra.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

Runt 800:-.

Permalänk
Medlem

?

Går det att bränna på dvd? Hela mitt Windows ligger på 2,7GB. Hur vet datorn vilket OS den ska kör med när man har två HD:s med OS ?

Permalänk
Medlem

Du kan skapa en bootloader, där du väljer operativsystem som ska bootas. Men varför vill du ha två stycken exakt likadana operativsystem på samma burk?! Finns ju ingen anledning, vad jag kan se?

Visst går det att bränna en ghost på DVD-skiva, men det är ju dyrare. En ghost blir inte större än vad som ryms på en CD-skiva. Oftast.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

?

Kan jag göra en ghost-cd på mitt os eller hela C: och sedan formatera C: och ändra om partionerna och lägga in kopian på C: igen ? Och om det går hur lägger jag in kopian igen när jag inte har ett OS installerat på datorn ?