Permalänk

Logitech Mx1000

enkel fråga....jämfört med en "standard" mus, hur pass bättre är en mx1000 på cs och andra fps spel än de vanliga?? Med de vanliga menar jag typ standard usb möss med kula..

(ingen jämförelse mellan razor tack)

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk
Medlem

P12

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk
Medlem

Jämfört med en standard USB mus med kula så är MX1000 ungefär 1000 ggr bättre... nämen jag gillar den skarpt. Kanske inte världens bästa "FPS mus" men jag har inte haft problem med varken Doom 3, HL2, Swat 4, WoW... osv osv. Som det är nu så vill jag inte gå tillbaka till en "trådmus" även om de är bättre för tillfället.

Jag bytte förresten från en Logitech dual optical eller vad den heter. Den kan nog jämföras med en standard optisk mus(kanske något snäpp bättre än budgetalternativen men ändå). Ibland kan mx1000 kännas lite tung(den väger faktiskt ganska mycket mer än min gamla) men det kan bero på min dåliga musmatta(billig tygskapelse).

Köp en MX1000 om du inte har skyhöga krav på en mus med mycket hög precision. Du kan till och med styra muspekaren med ballen om du är lagt åt det hållet... den funkar på alla underlag.

Enkel fråga... kanske ett komplicerat svar?

Permalänk

det är tyngden som just oroar mig...alla säger att en väger mycket och är lite klumpig i snabba rörelser...men jämfört med min nuvarande (logitech first/pilot whhel mouse) är den nog hiskeligt bättre...

frågan är om den är värd pengarna..??

förresten, alla säger att den inte är så bra att spela, då den stängs av när man lyfter den....har ni märkt av det??

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk

MX1000 är mycket bättre än en standardkulmus. Jag uppgraderade själv från Logitech mouseman cordless optical till MX1000 och blev 1000 gånger bättre på CS :).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Har hört att en del inte gillar den i fps-spel. Men vet ändå många som spelar med den och är helnöjda

Jag tyckte iaf att den var lite tung så jag köpte en MX518 istället.

En standardkulmus är värdelös i jämförelse.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

När min trogna Mx 500 började konstra köpte jag en Mx 1000 som jag körde med i fps ett tag.
Det är helt klart den bästa trådlösa mus jag lirat med och använt överhuvudtaget.
Dock kan den upplevas en smula tung efter en tids spelande som sagt.

Jag köpte en Mx 518 häromdagen och den är väl strået vassare i fps-spel.Jag gillar skarpt att man kan ändra sensen direkt på musen.
Den går dessutom aldrig ner i "viloläge" så den är alltid på.

Vill du ha en trådlös mus som dessutom går utmärkt att spela på så är MX 1000 ett väldigt bra val. Den är dock som sagt ganska tung och ganska stor
så testa gärna i en butik hur den ligger i din hand innan du slår till.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadber_23
det är tyngden som just oroar mig...alla säger att en väger mycket och är lite klumpig i snabba rörelser...men jämfört med min nuvarande (logitech first/pilot whhel mouse) är den nog hiskeligt bättre...

frågan är om den är värd pengarna..??

förresten, alla säger att den inte är så bra att spela, då den stängs av när man lyfter den....har ni märkt av det??

Den stängs inte av för tusan. Det är bara att en vanlig optisk mus kan man fortfarande styra även om framtassarna på den, och därmed, "läsögat" är en liten bit över musmattan. Men det går inte med MX1000, då den har en laser som måste ligga närmare mattan.
Det märks lite i början, men jag vande mig efter en dag ungefär.

Edit: MX1000 tycker inte jag alls är tung... det måste vara ni som är klena

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk

hehe, lol.....jag tror att den är definitivt en vinnare, om man letar efdter en precis trådlös mus....men är batteritiden bra ,eller måste man ladda den varje kväll???

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk
Medlem

Jag laddade min efter tre veckor. Den ska vara helt urladdad när man laddar den på nytt annars tappar bateriet sin kapacitet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Allting är relativt. Jämfört med tex en MX 518 är den ganska tung.
Men det är även en vanesak såklart. Vissa gillar att lira med lite tyngre mus
och andra väljer att ta ut tyngden i sin mus tom.
Vad det gäller att jobba i Win så är MX 1000 riktigt najs men jag personligen lirar hellre med MX 518.

Batteritiden är verkligen bra på MX 1000. Eftersom det finns en inbyggd (pålitlig) batterimätare i form av 3 lysdioder behöver man inte vara rädd
för att den ska lägga av mitt i allt. Jag brukar sätta min på laddning när den varit på en pinne ett tag.
Man behöver absolut inte sätta den i klykan så fort man går ifrån datorn eller så!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadber_23
det är tyngden som just oroar mig...alla säger att en väger mycket och är lite klumpig i snabba rörelser...men jämfört med min nuvarande (logitech first/pilot whhel mouse) är den nog hiskeligt bättre...

frågan är om den är värd pengarna..??

förresten, alla säger att den inte är så bra att spela, då den stängs av när man lyfter den....har ni märkt av det??

brukar väl vara tyngder i logitech:s möss? har för mig att det bara är att plocka ur dom om man vill ha en lättare mus.

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fattaru
brukar väl vara tyngder i logitech:s möss? har för mig att det bara är att plocka ur dom om man vill ha en lättare mus.

Ja, men inte i de trådlösa. Det behövs inga blyvikter där, då batterierna ändå väger såpass mycket. Själv föredrar jag ifall det är lite tyngd, då vet man att obäket ligger stil och inte bara drar i golvet så fort man andas.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag laddade min efter tre veckor. Den ska vara helt urladdad när man laddar den på nytt annars tappar bateriet sin kapacitet.

Åter igen visar det sig vad den stora massan vet om batterier.

Det där stämde för några år sedan, när vi använde NiCd-batterier. MX1000 (som förövrigt är ypperlig) använder sig av ett Litium-Polymer-batteri (en variant av LiIon), vilka inte lider av någon minneseffekt.

Några enkla fakta om LiIon-batterier.

1. LiIon-batterier behöver inte laddas extra länge första gången. Tycker man det är kul behöver man inte ens ladda klart batteriet första gången.

2. LiIon-batterier har ingen minneseffekt. Detta innebär att du kan ladda dem när du vill.

3. Faktum är att det är direkt dåligt för batterierna att du laddar ur dem inför varje laddning. LiIon-batteriers livslängd mäts i laddningscykler. En laddningscykel är en hel uppladning och en hel urladdning. Om man laddar ur halva batteriet, och laddar fullt, för att sedan upprepa denna procedur, har man gjort en cykel. Laddar man ur en tiondel, och laddar upp igen 10 gånger så är detta en cykel. Kontentan är att det lönar sig att hålla batteriet så laddat som möjligt så mycket som möjligt.

Nummer 3 är dock inte hela sanningen. För att den apparat som använder batteriet skall kunna hålla koll på hur laddat batteriet är så behöver man då och då ladda ur hela batteriet. För mobiltelefoner, handdatorer och liknande brukar jag rekommendera en gång i månaden, men det beror helt på apparaten man använder, så det gäller att prova sig fram.

Källa: http://www.batteryuniversity.com/index.htm

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ber Rotmoset så mycket om ursäkt för min något vilseledande information.

Men "vänligt" nog gav han en gratis genomgång av Lithium-djungeln.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller