Permalänk
Medlem

Få tyst på skiten!

Jag köpte idag en ny låda, med ett nätagg i (ren slump, dock bra efterssom mitt förra inte klarade vad jag hade i datorn), Men när jag fått igång det hela, så börjar helvetet! Nätagget låter som en traktor/jetmotor! Bäst blir nog att byta fläkten.. men vilket är bästa/lättaste sättet att byta den? Sno fläkten från mitt gamla men nästintill ljudlösa 230w agg och börja löda å så. Eller helt enkelt ta bort den som sitter i, och sätta dit en som får ström via Molex?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

ta bara valfri fläkt, knippsa av kablarna till gamla fläkten samt på den nya och löd ihop. KLART!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Re: Få tyst på skiten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Eller helt enkelt ta bort den som sitter i, och sätta dit en som får ström via Molex?

Då kanske det inte startar eftersom nätagget tror att det inte finns nån fläkt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Få tyst på skiten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av owN
Då kanske det inte startar eftersom nätagget tror att det inte finns nån fläkt.

Kan du ha rätt i! Får testa!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

jag klippte bara bort min gamla fläkt och kopplade den nya direkt till 5 volt

Permalänk
Medlem

ska göra det jag med har en blå led fläkt ja tänkte ha. gör det imorrn

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

hmm.. gjorde som ultima sa, satte i en papst fläkt.. men de låter fanimej inte bättre för de.. de här e fan sjukt! Ska nog stänga av och försöka komma på en lösning imorrn..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
hmm.. gjorde som ultima sa, satte i en papst fläkt.. men de låter fanimej inte bättre för de.. de här e fan sjukt! Ska nog stänga av och försöka komma på en lösning imorrn..

HUMMM! om du klagar på ljudet från en papst så borde du nog skaffa ett passivt kylt nätagg

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

nä men asså, något måste vara fel.. du skulle bara höra den!

låter som en deltafläkt! (tro mig, jämförde med ett nätagg kylt med en delta fläkt) eller för att vara helt ärlig, nästintill mer.. känns som att fläkten körs på övervarv eller nått..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Då körs den nog i 12V? Satsa på att ha den på 5V eller 7V, så blir det tystare.

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.

Permalänk
Medlem

ok, så den lilla röda sladden till fläkten i nätagget, e bara å sätta eltejp över? å sen dra en liten sladd från den röda utanför?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB