Permalänk
Medlem

Byta Telia 8/1 till Chello 8/8?

Funderar som sagt på att byta uppkoppling från Telia till Chello.
Är det någon som vet hur Chello står sig vad gäller pingtider samt stabilitet
gentemot Telia?

En annan grej jag undrar är hur uppladdningshastigheten påverkar
nedladdningshastigheten med chello. Med Telia är det ju så att om man
laddar ner någonting i full fart, och sedan börjar skicka något, så sjunker
nedladdningshastigheten rejält, är det likadant med Chello?

MVH Nisse

Permalänk
Medlem

att nerladdningshastigheten sjunker beror på att adsl är asymmetriskt vilket 1an i 8/1 innebär. 8/8 är således inte asymmetriskt

Permalänk
Avstängd

du känner väl till att chello/UPC lanserar 8/8 och 24/8 den 1a juni ?

så kan du byta till chello så bör du

chello har ingeför samma svarstider som telia.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Låter lovande!

Någon som vet hur lång uppsägningstid det är på Telia adsl?
Min bindningstid går ut 8/6, så vore bra om jag kunde få det uppsagt
till dess så jag slipper ha dubbelt bredband i mer än 8 dagar. (Måste ju fixa chello
före sista maj så att startavgiften blir gratis.)

Permalänk

du kan få ditt telia uppsagt till det datum som du har bindningstid till.

Permalänk
Avstängd

har inte telia 1 månads uppsägningstid? jag kommer inte ihåg, det var så länge sedan jag sade upp telia och bytte till upc

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Ok, bra, då har jag några dagar på mig att ringa dom.
Man måste väl inte skicka in papper och sånt?

Permalänk
Avstängd

nej, jag tror inte jag behövde göra det.

du kan ju passa på att säga upp teleabbonemanget också, och köra IP telefoni från tex rixtelecom eller tele2 (rix är dock billigare)

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Du kan skaffa chello innan eller precis dagen du säger upp telia, bara gå till onoff eller siba och hämta modemet så är det igång på några timmar.

Då det inte kör genom tele jacket så är det oberoende av telia.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Du kan skaffa chello innan eller precis dagen du säger upp telia, bara gå till onoff eller siba och hämta modemet så är det igång på några timmar.

Då det inte kör genom tele jacket så är det oberoende av telia.

förutsatt att man har 3 hål i väggen (Multimediauttag). Annars kan man få det gratis installerat av upc. bara att ringa upp dem.

Permalänk
Avstängd

man få ju ett filter som man kopplar in i det vanliga uttaget annars

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
man få ju ett filter som man kopplar in i det vanliga uttaget annars

eh, filter?

Permalänk
Avstängd

eller är det bara en vanlig tkoppling tro? nånstanns måste signalen filtreras iaf, så att man kan separera internet trafiken från TV ..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
eller är det bara en vanlig tkoppling tro? nånstanns måste signalen filtreras iaf, så att man kan separera internet trafiken från TV ..

Om jag säger såhär: ca 1000 frekvenser och jobba på. Tex SVT1 går på 175MHz, TV4 på 182MHz och internet går på en annan (högre) frekvens. AnalogTV tar ca 7MHz per kanal. Internet behöver 2st frekvenser en up och en ner frekvens. Så separerat är det! Trevlig kristi himmelfärd nu när du har lite mer kött på benen

Permalänk
Avstängd

klart de nyttjar ledigt frekvensutrymme, annars skulle de bli pannkaka av allt.

men du måste skilja ut frekvenserna, detta görs via ett filter.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

det är inga filter inblandade överhuvudtaget. varför skulle det behövas? och vad innebär att frekvenserna måste "separeras"?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."