Permalänk
Medlem

Oplanerad Zalman 7000-modd

Jag råkade ut för en oplanerad modd idag. Var inne i burken och höll på och petade undan lite kablar idag från nya 120mm chassifläkten.

Klantig som jag är råkade jag köra in knogarna i min Zalman 7000A-Cu och pang, så var 2 fläktblad borta.. Fläkten gick rejält illa tills jag hann stänga av.
Väl avstängd kunde jag med röda knogar konstatera att jag lyckats bra med att ha sönder min Zalman lagom till att min budget stramats åt (bil-problem)..

Hade den gamla Antec 120mm-fläkten liggandes brevid och 1+1 blev 2.

Jag visste att jag kunde få dit den på något sätt, jag skruvade bort 92mm fläkten som satt där och började dra buntband.
Drog ett kors genom fästet till sockeln och upp i fläkthålen, hade ganska breda buntband så dom satt bra i hålen..

Tur i oturen kan jag nämna att med min nya konfiguration fick jag ner idle-temp ca 3-4grader.

Bilder finns här:

http://hem.bredband.net/robinjarl/dator

(första bilden är en s.k. "före-bild"..)

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Medlem

najs:D

fast låter den inte mer nu?

Permalänk
Medlem

den låter faktiskt mindre..

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Medlem

inte smart att skruva med datorn på har gjort samma misstag förut. Men man lär ju sig iaf från misstagen:). ha en bra dag

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

Ghettovarning, men cool.. (speciellt som tempsen gick ner)... Undrar hur det är ljud och tempmässigt i jämförelse med Zalmans 120mm-variant...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

ett tips är väl att stänga av datorn när du ska in o meka i den

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Najs mod,...hur mycket om det blev tystare kanske man ksa göra samma sak själv,..hmm,..eller kanske inte

Meckade själv med datorn när den var igång. Skulle ghettomodda en fläkt med avklippta kablar. Stoppade in fel sladd i fel molex och pang,... blixtrade det till i nätagget och allt blev svart. Det var längesen jag var så skitskraj !

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
ett tips är väl att stänga av datorn när du ska in o meka i den

jag hade datorn avstängd när jag monterade chassifläkten.. men sen när jag starta såg jag att sladden låg oroväckande nära min "öppna" zalman cpu-kylare och förde in handen för att rätta till den....

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB